Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Synodontis Petricola “dwarf” parings leg.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
IVS

IVS


Antal indlæg : 8
Join date : 07/11/09
Age : 52
Geografisk sted : Fredericia

Synodontis Petricola “dwarf” parings leg. Empty
IndlægEmne: Synodontis Petricola “dwarf” parings leg.   Synodontis Petricola “dwarf” parings leg. Icon_minitimeTors 24 Dec 2009 - 13:42

Synodontis Petricola “dwarf” parings leg.

Vil lige dele min seneste erfaring med denne skønne malle.
Jeg har 8 stk. fra 9 til 12 cm. Jeg har haft dem fra små (ca. 2-3 cm) i ca. 5år.

For et år siden overlevede 3 unger i mit overløb de går nu i et akvarium ved mine forældre. Det lykkes mig dog ikke at se selve parringen på dette tidspunkt.

I den sidste tid har der været en del aktivitet blandt malle flokken og vi har derfor været ekstra på mærkerne for tænk nu hvis det skulle ske igen ;-)

Så den 22/12 skete det så kl. 18:02. kikkede vi nysgerrigt ind i akvariet da en del af akvariets øvrige beboer gik amok som om de lige var blevet fodret, men det var ikke mig som gav dem mad men der i mod mine Synodontis Petricola som var i leg. Det var ikke kun en hun men alle på samme tid, sammen med alle hanner på en gang. Overfladen skummede af …. ja i ved hvad. Mallerne for op og med af min baggrund ned mellem stenene en hun med 2 til 3 hanner efter sig, der var dog kun en heldig han som fik lov. Men det som forundrede mig var at det var alle hunner og hanner som var i gang flere steder i akvariet på samme tid. Det har jo den fordel at der er stører chance for overlevende æg

Det tog omkring 2-3 timer så var der ro i akvariet igen, om der kommer unger ud af det ved jeg ikke. Men om ikke andet fik fiskene sig en gang protein på mallernes regning.

Det var en spændende oplevelse som jeg naturligvis var helt op at køre over.

God Jul

Ivan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Synodontis Petricola “dwarf” parings leg. Empty
IndlægEmne: Sv: Synodontis Petricola “dwarf” parings leg.   Synodontis Petricola “dwarf” parings leg. Icon_minitimeTors 24 Dec 2009 - 13:45

Super fedt. Tillykke med den tidlige julegave. De er en fornøjelse at observere cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
 
Synodontis Petricola “dwarf” parings leg.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Synodontis Petricola/Lucipinnis ?
» Rhamphochromis sp. Dwarf Lake Chilingala
» Synodontis granulosus - Tanganyika malle
» Synodonti petricola – lidt oplevelser med en stædig Tanganyika malle
» Synodontis granulosus - den ultimative malle fra Tanganyika søen

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Maller-
Gå til: