Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 720 med RZ riverstone moduler

Go down 
+2
Sciaenochromis
Gerner
6 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeTirs 22 Dec 2009 - 22:36

følgende moduler er benyttet.
1 modul L
1 modul O
3 modul F
4 modul B
4 modul D
1 modul D halveret med hul foroven til mine typus maller.

lidt billeder.Læg mærke til frontosaen på billed 1 er 2o cm så det er de store moduler jeg har brugt Laughing

720 med RZ riverstone moduler DSC00721

720 med RZ riverstone moduler DSC00722

720 med RZ riverstone moduler DSC00724

720 med RZ riverstone moduler DSC00732
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 0:00

ser godt ud gerner...

er det et 160x60x75 aqualine akvarie og hvor gammelt er det?

kan du ik prøve og tage nogle close up billeder af selve rammen på akvariet og armaturet. Tror sgu jeg vil prøve en aqualine næste gang jeg skal ha ny balje.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 10:41

Perfekt hule du har fået lavet med L-modulet. Bruger de den?

Noget helt andet.... og ret offtopic, men er din baggrund lysgrå eller mørkegrå?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 10:46

Sciaenochromis skrev:
ser godt ud gerner...

er det et 160x60x75 aqualine akvarie og hvor gammelt er det?

kan du ik prøve og tage nogle close up billeder af selve rammen på akvariet og armaturet. Tror sgu jeg vil prøve en aqualine næste gang jeg skal ha ny balje.

Tak skal du have,jeg er også selv tilfreds med resultatet

nej det er 165 x 75 x 65 tropeakvarie det er 2½ måned gammelt

det er et helglasakvarie så der er kun en ramme for oven og forneden.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 10:52

Unimati skrev:
Perfekt hule du har fået lavet med L-modulet. Bruger de den?

Noget helt andet.... og ret offtopic, men er din baggrund lysgrå eller mørkegrå?

Ja den er helt perfekt,og dyb og ja den er blevet indtaget (se billede 4 Very Happy )

Nu er der jo kommet lidt alger på baggeunden, men den har hele tiden været mere mørk end modulerne,også efter der kom vand i baljen.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 11:07

Hmmm.... det er tidligt, så det havde jeg slet ikke lagt mærke til på billede 4, men kanon, at de er enige med din opsætning cheers

Vedr. farven på baggrunden, så er der vist ved at tegne sig "en rød tråd" omkring det. Lyset kan åbenbart ikke trænge ind på den, når vi snakker korte 720´ere, og derfor bliver de mørkere end normalt. Det er det 3. akvarie, hvor jeg ser det. Stof til eftertanke scratch
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 11:20

Unimati skrev:
Hmmm.... det er tidligt, så det havde jeg slet ikke lagt mærke til på billede 4, men kanon, at de er enige med din opsætning cheers

Vedr. farven på baggrunden, så er der vist ved at tegne sig "en rød tråd" omkring det. Lyset kan åbenbart ikke trænge ind på den, når vi snakker korte 720´ere, og derfor bliver de mørkere end normalt. Det er det 3. akvarie, hvor jeg ser det. Stof til eftertanke scratch

Ja ja du sidder jo også og fiser den af foran pcen hele natten,så det er klart du er træt tongue


Nu skal du regne med at jeg kan flytte mine rørfrem og tilbage som jeg har lyst til,(det er jo Tropeakvarie armatur) og desuden har jeg kun et rør tændt i øjeblikket (du ved svævealgerne,som i øvrigt er næsten væk uden brug af UV cheers ) så hvis jeg vil have mere lys på baggrunden kan jeg jo bare tænde rør nr.2 og flytte dem længere bagud.NO PROBLEMO
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 12:16

Ja, det´ jo det 720 med RZ riverstone moduler 2948

Kanon med svævealgerne. Jeg har aldrig selv haft held med "mørklægning" og alt muligt, så det er jo super, at det kan lykkes for andre cheers

Du må meget gerne flytte rørerne bagud, så vi kan se, om baggrunden bliver lysere, men kun hvis du har lyst/tid til det. Ingen tvang herfra Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 14:53

Nææ jeg har nu heller aldrig haft held med mørklægninger af akvarier med algesuppe,jeg lavede et 50% vandskift og nedsatte lystiden med 3 timer,og det var åbenbart det der skulle til.

Jeg må se om jeg kan få taget et billede af baggrunden med lys på,så du kan få din nysgerrighed stillet lol!
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 17:16

Dejligt frontosa land med fede moduler Gerner. Kan stadigvæk ikke komme mig over de skarpe/afgrænsede farver din variant har, de er simpelthen så flotte. Kan også se at dine nye basser hygger sig.

Det modul du har skåret over til brug for Phyllonemus, er der mulighed for at få et nærbillede af det?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 18:26

Tak for rosen af baljen og fiskene,da jeg første gang så forældre fiskene oppe hos Thomas, var jeg solgt,den variant måtte jeg have,da lejligheden senere bød sig slog jeg til,og har aldrig fortrudt(kun da de myrdede mine boulongerier da var de billige til salg).

mht.til modulerne til mine typusser kan jeg desværre ikke tage billeder,da de er gemt bag de store moduler SORRY.Men se på oles side under de billeder af modlerne,og forestil dig modul D flækket i 2 og så er der lavet et hul i hver halvdel foroven,og mallerne bruger dem (virker på samme måde som en omvendt urtepotte ) bare pænere og falder i med resten.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 20:52

Det ser godt ud Gerner, jeg regner med at kunne se det irl. først i det nye år. Laughing
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 21:22

Ja det forstår jeg godt. Heldigvis ser det ud til at de bedre kan acceptere de nye beboere.

Tak for beskrivelsen mht. D modulet. Har kigget på det, og har faktisk ikke rigtig kunne forstå, det der med at halvere modulerne, da jeg mente at hvis de havde en
åben side i forvejen (bunden) , så ville der komme 2 åbne sider i hvert modul hvis man halverer det. Igen det er svært at forestille sig mulighederne når man ikke
står med tingene i hånden.

Ole har dog tilbudt at sende et par stykker over til mig, så jeg kan få syn for sagen. Bedre service hos en forhandler findes simpelthen ikke.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeOns 23 Dec 2009 - 22:03

Jeg er altid nysgerig... det ved du jo Gerner Very Happy

Yvonne - Der er ikke hul i River Stone modulerne. Det er hele sten, der bare er hule.... ved ikke lige, hvordan jeg skal forklare det/vise det.

Jeg tillader mig lige at smide nogle billeder op, selv om det er Gerners tråd (sorry Gerner, men det er i pædagogiens navn).

Først et billede af Modul F:


Det kan man så halvere, så man får to huler:
Hule 1:


Hule 1 fra bunden:


Hule 2:


Hule 2 fra bunden:




Man kan også vælge at halvere modulet på den anden led, og så får man de her to huler ud af det:
Hule 1:


Hule 1 fra bunden:


Hule 2:


Hule 2 fra bunden:



Ellers må jeg leje et videokamera, og så tage en film af modulet, så det er nemmere at forstå lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeTors 24 Dec 2009 - 13:22

T.Hytting skrev:
Det ser godt ud Gerner, jeg regner med at kunne se det irl. først i det nye år. Laughing


Jeps det afhænger jo lidt om vejret arter sig Wink
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeTors 24 Dec 2009 - 13:25

Unimati skrev:
Jeg er altid nysgerig... det ved du jo Gerner Very Happy

Yvonne - Der er ikke hul i River Stone modulerne. Det er hele sten, der bare er hule.... ved ikke lige, hvordan jeg skal forklare det/vise det.

Jeg tillader mig lige at smide nogle billeder op, selv om det er Gerners tråd (sorry Gerner, men det er i pædagogiens navn).

Først et billede af Modul F:


Det kan man så halvere, så man får to huler:
Hule 1:


Hule 1 fra bunden:


Hule 2:


Hule 2 fra bunden:




Man kan også vælge at halvere modulet på den anden led, og så får man de her to huler ud af det:
Hule 1:


Hule 1 fra bunden:


Hule 2:


Hule 2 fra bunden:



Ellers må jeg leje et videokamera, og så tage en film af modulet, så det er nemmere at forstå lol!


Ja du må lave en film sådan lidt ala Jørgen Clevin, så må Yvonne da også kunne fatte det lol!
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 11:36

lol! Efter de her pædagogiske billeder, behøver jeg ingen videofilm for, at fremme min forståelse. Den er feset ind på lystavlen, og jeg takker mange gange
for hjælpen og inspirationen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 16:39

snyder lige og stjæler tråden. håber det er ok... Ole. hvordan tror du at det vil se ud med at blande riverstonemoduler og BTN moduler?
tror som nok de skal få samme patina med tiden. og mange BTn akv. er jo yderligere dekoreret med marksten, som tilnærmelsesvis godt kan forveksles/ligne riverstone .....
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 16:56

Altid til tjeneste Yvonne Very Happy

Inden vi helt får Gerners tråd ødelagt, så tror jeg, at vi skal holde spørgsmålene til River Stone i den her tråd: https://unimati.danskforum.net/nyheder-fra-unimati-f2/rockzolid-river-stone-moduler-nye-billeder-storrelsesforhold-t527.htm
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitimeSøn 27 Dec 2009 - 16:59

sorry
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





720 med RZ riverstone moduler Empty
IndlægEmne: Sv: 720 med RZ riverstone moduler   720 med RZ riverstone moduler Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
720 med RZ riverstone moduler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hvilke moduler...?
» 714 L med BTN slimline og 2 BTN moduler
» 530 L med RZ River Stone moduler
» Kombination af slimline og moduler
» RockZolid stone moduler

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Akvarier-
Gå til: