Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Kombination af slimline og moduler

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Jesper B.




Antal indlæg : 5
Join date : 19/05/10

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 10:37

Hej,

Jeg har et 530L hvor i der sidder nogle af de store BTN moduler (A, C og H). Dem vil jeg gerne kombinere med slimline på både bagruden og sideruderne. Spørgsmål er og det er smartest / lettest at skære ud i slimline dér hvor modulerne skal sidde, eller at lime modulerne uden på slimline. Hvad er lettest / giver det pæneste resultat?


På forhånd tak og med venlig hilsen


Jesper
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 11:12

Hej

Det er klart nemmest at lime dem ovenpå Slimlinen. Hvis du klatter med silikonen, så kan du smide noget sand på, der matcher Slimlinen/modulerne.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jesper B.




Antal indlæg : 5
Join date : 19/05/10

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 11:43

Hej Ole,

Tak for svaret. :-)

Men så er man vel nødt til, nogle steder at skære i modulerne for at de komme til at sidde tæt til..?

Desuden, hvad med et filter-modul? Vil det sidde tæt nok og godt nok fast....


Mvh. Jesper
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 11:49

Du skal ikke skære i dem, men fylde "hullerne" ud med silikone. Det er nemmere end det lyder til... du skal bare fuge inde i modulet, og ikke udenpå Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jesper B.




Antal indlæg : 5
Join date : 19/05/10

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 12:22

Jamen det vil jeg prøve så...

Mange tak for hjælpen! :-)


Mvh. Jesper
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 12:32

God arbejdslyst Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jesper B.




Antal indlæg : 5
Join date : 19/05/10

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 15:15

Et sidste spørgsmål (forhåbentlig) :-):

Der hvor slimline-elementerne samles er tykkelsen rimelig stor, kan man virkelig få et modul til at sidde pænt og tæt udenpå disse samlinger?


På forhånd tak.... :-)



/Jesper
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 15:29

Hejsa
det kan sagtens blive godt,har selv haft et 530ér med slimline og moduler på.

Kombination af slimline og moduler DSC00097
Tilbage til toppen Go down
Jesper B.




Antal indlæg : 5
Join date : 19/05/10

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeTirs 25 Maj 2010 - 23:13

Hej Gerner,

Ja det ser jo flot ud.. :-)

Er det en stream - pumpe som stikker ud af dit filtermodul til venstre?



mvh. Jesper
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeOns 26 Maj 2010 - 15:20

Jesper B. skrev:
Hej Gerner,

Ja det ser jo flot ud.. :-)

Er det en stream - pumpe som stikker ud af dit filtermodul til venstre?



mvh. Jesper

Nej det er et powerhead, hydor pico 800
Tilbage til toppen Go down
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 17:34

Har ladet mig fortælle at lime ovenpå slimline,da vil et mondul slippe før eller siden?hvad siger i til den???
mvh
Carsten
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 19:36

THORLEIFDK skrev:
Har ladet mig fortælle at lime ovenpå slimline,da vil et mondul slippe før eller siden?hvad siger i til den???
mvh
Carsten

Det er fuldstændig korrekt,mine gik løse efter 1½ år Kombination af slimline og moduler 107245 ved så ikke om der er forskel på limen,jeg brugte det gode Tec7 som bare ikke er så godt efter mine erfaringer Kombination af slimline og moduler 380419 måske alm. silicone er bedre..........
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeSøn 30 Maj 2010 - 23:54

Jeg har et enkelt akvarie med Slimline og et modul. Det kører vist på 3. år nu, og der har ikke været nogen problemer. Modulet er monteret med sort silikone.

Det kan være, at det kan slippe, hvis man som Gerner har brugt Tec7, eller hvis man bruger klar silikone. Om det klare silikone binder dårligere end det sorte, ved jeg selvfølgelig ikke, men det er bemærkelsesværdigt, at sort klisterer mere på fingrene, samt at det er nemmere at fjerne gammel klar silikone fremfor gammel sort silikone. Det har jeg ihvertfald oplevet flere gange. Tec7 har jeg aldrig prøvet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitimeMan 31 Maj 2010 - 0:22

Det er jo meget enkelt...ved sideruderne,skulle man jo skubbe/skære slimline til(da man ellers ville kunne se hvis mondulet sad uden på,hvis ikke man bruger sand-trixet)men jeg tænker jo på bagvæg,at hvis man nu sætter mondul på slimline hvor den ender,og starter med ny slimeline på den anden mondulkant(håber at det er forståeligt drunken )så har man jo "fordybet" mondulet og derved fået-lidt-ekstra filtervolume...
mvh
Carsten
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Sponsoreret inhold





Kombination af slimline og moduler Empty
IndlægEmne: Sv: Kombination af slimline og moduler   Kombination af slimline og moduler Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Kombination af slimline og moduler
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjemmelavede moduler med filter. Spørgsmål fra en nybegynder.
» 720 med RZ riverstone moduler
» Hvilke moduler...?
» 530 L med RZ River Stone moduler
» RockZolid stone moduler

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: