Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 OOOPS - nye fisk

Go down 
+6
green
OPEKA
Kiwa
Unimati
Sciaenochromis
Tom & Jane
10 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 18:41

Det går helt galt hjem hos os. Det duer ikke vi kommer forbi en af de sjældne fiskearter indenfor Malawi. lol!

Var lige en tur på udsalg i Styr på Dyr, kunne ikke lade være som sædvanligt.

Så nu er der kommet nye beboer hjem hos os. Vi har desværre ingen billeder endnu - de er heller ikke blevet så veltrænet at de vil stå stille ret længe ad gangen. OOOPS - nye fisk 931820 Det skal de så heller ikke udsættes for endnu for de er godt nok meget livlige, tror blitzen vil skræm livet af dem lige foreløbigt. Shocked

Vi endt med at købe en lille flok på 10 stk. Diplotaxodon sp.liminothrissa “Monky Bay” Meget anderledes art end dem vi har gående pt. men de er godt nok spændende. Det ser foreløbig ud til at de er ved at vænne sig til deres midlertidige karantæne akvarium.

Nu kræver det bare vores tilbygning og et nyt mega stort akvarie snarest muligt. bounce
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 19:06

Hej Tom & Jane

Tilykke med jeres nye fisk.... glæder mig til at se billeder af dem. Smile
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 31 Okt 2009 - 23:08

Meget speciel fisk. Tillykke med dem, og ser frem til en masse observationer og billeder af dem. Det er jo ik en fisk, man hører om hver dag Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 9:21

Hvor er det dejligt, at høre der sker så meget nyt rundt omkring.

Til lykke med fiskene, glæder mig helt sikkert også til at se billeder af dem, og høre hvordan de opfører sig fremover.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 18:24

Så for pokker da, der fik i lige nogle af de sjældne rovfisk. OOOPS - nye fisk 27268 Jeg har i flere uger villet få fat i nogle. Men har ikke tid til at køre til Ålborg OOOPS - nye fisk 931820 Hvis i på et tidstunkt skal af med nogle er jeg stærkt intr.
Hvor store er de?

I må ha´held og lykke med dem
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 18:38

Hej Peter
¨
Hvad er det du siger - rovfisk, vi troede det var en helt alm. fritsvømmer ligesom Aul. Jacobfreiberg. Slet ikke noget specielt OOOPS - nye fisk 95018

De var tilpasse vanskeligt at krejle sig til så dem måtte vi bare have OOOPS - nye fisk 55835

Vi var heldig og fik lov til at købe nogen i 7 - 8 cm. cheers Så vi skal nok tænke på dig hvis det sker, men jeg tror at månen bliver til grønt ost inden OOOPS - nye fisk 16738 OOOPS - nye fisk 16738 OOOPS - nye fisk 16738 Bliver der overskud kender vi nok nummeret.

Du kunne komme på venteliste hvis der kommer unger på et tidspunkt og vi har held med at fange dem. Kors de er hurtig. Tom siger han gider ikke diskutere pris denne gang. Wink
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 1 Nov 2009 - 21:33

Mig bekendt er Gissel den eneste der har fået dem til at yngle. Jeg mener Stuart Grant gav dem til Carsten for mange år siden.
Spørgsmålet er, om der findes andre i fangeskab af denne Diplo. overhoved.

Med hensyn til prisen mødes vi bare på tanken bounce så giver jeg en is - og så snakker vi om prisen OOOPS - nye fisk 95018 OOOPS - nye fisk 16738 OOOPS - nye fisk 16738
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 8:28

Hej Peter

Du har ret, iflg. historien blev dem der blev fanget / taget fra deres mor i sin tid delt i 2 grupper yngel. Den ene gruppe gik til England og de er efter sigende død alle sammen. Carsten fik de andre med hjem som han herefter har ynglet med.

Det bliver også derfor meget spændende at følge denne fisk og dens adfærd. Lige nu tør jeg slet ikke tage billeder og forstyrre dem. De må have fred og ro. Der skal ikke meget til før de forsøger at spring ud af baljen hvis de forskrækkes. Værste er det selvfølgelig når det er mørkt. Når deres lys er tændt går de mere roligt.

I går hvor vi skulle skift vand skulle det foregå meget forsigtig igennem foder lemmen og med meget rolig bevægelser. Heldigvis gik det fint uden nogen blev forskrækket.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 11:45

Forsigtige vandskift, er en af de få ting der står lysende klar i min erindring, samt den panikagtige adfærd der beskrives, når lyset f.eks. er slukket i akvariummet.

Den var jeg selv på, i over et år med vores C. foae. Rensning af ruder var et endnu større helvede, og foregik kun 1 gang om måneden, ikke kønt at se på, men nødvendigt for ikke at forstyrre fiskene for meget.

Om det med tiden ændrer sig med Jeres nye spændende fisk, ved jeg af gode grunde ikke. Men håber det bliver bedre, ligesom det heldigvis blev med vores. Tror bare man skal have stor tålmodighed, så skal det nok komme på et tidspunkt, og især når de kommer over i deres "blivende" omgivelser, og finder sig til rette der.

Selvfølgelig er de forskellige arters adfærd dybt forankret i fiskene. Men synes i dag, at vores 2 1/2 år gamle "bangebukse" er blevet ret omgængelige, selvom deres instinkt siger dem, at de skal flygte ud på dybt vand, ved fare. Det kan de jo af gode grunde ikke her hos os. Men de går til gengæld også i det akvarium her i huset, der er mest aktivitet omkring, så de er efterhånden blevet ret hårdføre mht. både vores og hundens bevægelser, udenfor deres badeland. Så mon ikke det også bliver muligt med Jeres, når de med tiden, får lidt mere "finne" på brystet, og vænner sig til Jeres rutiner?

Skal de gå alene, eller sammen med andre?

Glæder mig helt klart til, at høre mere om Jeres oplevelser med disse specielle fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 12:21

Hej Yvonne

Du beskrever nøjagtig de fornemmelser vi har med dem. scratch Det med rensning af ruden har vi ikke vovet os ude i endnu. affraid

Jeg tror nok det skal kom til at gå. Ved tiden tænker vi på at de kan gå med vores Pro. Virgatus men det må tiden vise. Vi skal have et større akvarium og de skal helt afgjort gå derinde. Spørgsmål er at find ud af hvem de vil gå bedste sammen med.

Der er ikke så meget beskrevne om dem endnu study , Niller hos Gissel (Styr på Dyr) mente godt vores tænker om at sæt disse 2 arter sammen burde være OK.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 15:04

Tom & Jane skrev:


Jeg tror nok det skal kom til at gå. Ved tiden tænker vi på at de kan gå med vores Pro. Virgatus men det må tiden vise.

Hej Jane,

Generelt kan rovfisk gå sammen med alle arter. Der er selvfølgelig et par undtagelser. 1. de vil æde alle fisk der er små nok. 2. problematik omkring forskellige foderkrav.
Og så min egen observation. Hvis du ikke foder dine rovfisk med levende foder "glemmer" de at jage andre fisk. Det vil sige, de ikke er så slemme til at jage som hvis de jævnligt fik levende foder.

Og en rovfisk er sjældent aggresiv over for andre end dens egen art.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 15:23

Er helt enig Jane, ingen billeder og andre stress faktorer her i den første tid. Især ikke når de reagerer som de gør.

Tror at man "generelt" når man har med Malawi at gøre, er forvænt med, at de er hurtigt bliver tillidsfulde, og accepterer hvad man udsætter dem for. Derfor var jeg også meget overrasket over vores Tanga'ers paniske adfærd, og fattede simpelthen ikke hvorfor de dumme fisk, ikke lynhurtigt kunne blive fortrolige med vores daglige rutiner. Det er jo ikke fordi, vi vælter rundt i deres akvarium under de nødvendige vandskift, og slet ikke når man observerer den slags adfærd. Så lærer man lynhurtigt at fare med "lempe"

Peter du har jo erfaring med forskellige rov Malawi. Hvad er dine erfaringer mht. den beskrevne adfærd som Tom og Jane oplever ligenu? Er det ikke et spørgsmål om at give dem tid, og have tålmodighed, så skal de nok falde til ro og blive mere trygge?

Mine erfaringer med fisk der "panikker" bygger jo kun på Tanganyika, og fisk som ikke er i rov gruppen, men det er ikke sjovt at opleve den slags uanset art/sø, hvis man ikke har prøvet det før, og mine input kan måske slet ikke overføres til denne gruppe af fisk.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 15:35

Hej Peter

Tak for det - det er de samme overvejelser vi har haft. De spiser både frosen artemia (tror nok det er Embarassed ) det er de helt vildt med, men de spiser meget gerne Ole's blanding OOOPS - nye fisk 455281 Men fodret er en af de punkter til overvejelse scratch

Mht. de vil spise alt det de kan gabe over ved vi, men der er ingen unger der overlever i vores akvarier for de andre forskellige malawier spiser også alt det de kan gabe over. pale Skal vi have yngel er vi altid nødt til at tage dem fra og fodre op i yngel akvarier.

Yvonne

Jeg mener også at de skal have tid og det skal nok kom. Næste process bliver ifm. de skal over i deres blivende hjem. Det vil sikkert også kræve tilvænnings tid. Det er noget af det der gør det interessant at have disse fisk. Lidt anderledes end dem vi har haft tidligere. Ikke fordi problemer er stor men vi forsøger at tage vor forholdsregler så problemer ikke opstår. Det er derfor godt at study det vi kan find og høre jeres input.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 2 Nov 2009 - 17:27

Tom & Jane skrev:
Hej Peter

Tak for det - det er de samme overvejelser vi har haft. De spiser både frosen artemia (tror nok det er Embarassed ) det er de helt vildt med, men de spiser meget gerne Ole's blanding OOOPS - nye fisk 455281 Men fodret er en af de punkter til overvejelse scratch

Mht. de vil spise alt det de kan gabe over ved vi, men der er ingen unger der overlever i vores akvarier for de andre forskellige malawier spiser også alt det de kan gabe over. pale Skal vi have yngel er vi altid nødt til at tage dem fra og fodre op i yngel akvarier.

Yvonne

Jeg mener også at de skal have tid og det skal nok kom. Næste process bliver ifm. de skal over i deres blivende hjem. Det vil sikkert også kræve tilvænnings tid. Det er noget af det der gør det interessant at have disse fisk. Lidt anderledes end dem vi har haft tidligere. Ikke fordi problemer er stor men vi forsøger at tage vor forholdsregler så problemer ikke opstår. Det er derfor godt at study det vi kan find og høre jeres input.

Jeg ville blive ved med at give dem Ole´s blanding. Alle mine får OSI Cichlid og Tropical Malawi morgen og aften + noget granulat.

Hjemme hos mig er det forskelligt om fiskene er sky i akvarierne. Alle står i samme klæder. Et opdrætsakv. med store unger er sky. Akvariet neden under er der ingen problemer med. Iøvrigt har jeg et akv. hvor fiskene er bange for gæster - ikke mig som fodre dem. Så det er helt sikkert de kan se hvem der står og kigger på dem.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeFre 4 Dec 2009 - 10:19

Hvordan går det med de nye fisk, her en måneds tid efter de er kommet hjem?

Er de stadigvæk nervøse, eller har de vænnet sig lidt mere til omgivelserne, og Jeres daglige rutiner?

Håber på lidt billeder på et tidspunkt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 21:57

Så kom de første billeder fra Diplo'er på dybtvand

OOOPS - nye fisk Diplo005tilweb

Pokkers også at der findes kalkpletter dernede på 150 m. dybt vand Wink kunne det være at linsen skulle renses. affraid

skarp er de ikke og mørke er det, men fiskene skulle ikke lige blændes med hele mollivitten af lysopsætning mv. og det er skide svært at slæbe det nede i dybden. lol!

Flere billeder kommer snart. Nu er de ved at være helt rolig når der er lys på, selv forruden kan renses med forsigtighed. bounce
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeSøn 6 Dec 2009 - 23:23

Jeg kan se der også er dybthavsmaller OOOPS - nye fisk 95018
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeMan 7 Dec 2009 - 18:59

Yep, meget speciel dybhavs ancistrus OOOPS - nye fisk 589338
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 15:35

OOOPS - nye fisk 931820 Ved egentlig ikke hvad der sker hos os pt. men nu er der skuffe på den første diplo. OOOPS - nye fisk 15471

Utrolig - vi forventede ikke de var gl. nok til det. scratch Den største er ca. 12 cm. efterhånden og kun en han er ved at farve lidt op.

Nu må vi krydse fingre og håbe OOOPS - nye fisk 429260 at baggrunden til vores lille 1460 l. pyt kommer hjem snart, så resten kan holde flyttedag. På den måde kan hun få fred i deres nuværende "midlertidig" hjem.

OLE: Så ved du hvad du skal til at lave OOOPS - nye fisk 95018
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 16:15

Ja, man ved jo ikke om man skal ønske til lykke eller hvad, når fiskene er så unge scratch Men jeg vælger at sige til lykke alligevel Very Happy . Et eller andet sted er det altså dejligt, at se
den første skuffe, på nogle fisk, der ikke hænger på hvert gade hjørne. Uden at kende noget til disse fisk, så er det et eller andet sted lidt af en begivenhed når de sjældne dybt
vands arter kvitterer med skuffer under akvariehold.

Ja, Ole se at få gang i den baggrund, så vi forhåbentlig snart kan se denne balje i færdig tilstand cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 16:47

Hej Yvonne

Vi troede ikke du havde tid til noget som helst de næste 23 ½ time end til OOOPS - nye fisk 205387 OOOPS - nye fisk 564680 og bagefter OOOPS - nye fisk 12557 men tak alligevel. Og ja det er noget tidligt study men herovre er hannerne noget mere fremme i finnerne end dem ovre på øen, OOOPS - nye fisk 16738 OOOPS - nye fisk 16738 det kan have noget at gøre med den friske luft. OOOPS - nye fisk 45819
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 17:59

lol! Go beskrivelse der - er skam i fuld gang med OOOPS - nye fisk 205387 chips mv. er på bordet - grillen venter forude - og ja natten er ung endnu. Venter på at Tom kommer i bilen,
så følger lidt med her, og ja arbejder på højtryk andetsteds OOOPS - nye fisk 967887

De er godt nok fremme i skoene Jeres hanner. Kan ikke rigtig følge med. Går de stadigvæk i det store, eller har i flyttet dem til noget mindre igen?

Synes stadigvæk det er dejligt, at de er faldet så godt til, at de har overskud til den slags. Det er jo ikke bare en af de almindelige Malawi, der som regel bare skal have en
slat vand for at yngle, der her er tale om.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 18:43

De spilder da ik tiden hos jer OOOPS - nye fisk 975683

Det er stadig ik mig, der er flaskehalsen omkring baggrunden. Den ankommer først på havnen den 22. juni, men når den stadigvæk ikke er sat i om et par år, må I gerne give mig skylden OOOPS - nye fisk 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 18:53

Hej Yvonne

OOOPS - nye fisk 81940 De går stadig i en af de mindre akvarier på 100 x h 45 x d 55, den vi skulle bruge som karantæne akvarie. Sad Vi er ked af at flytte dem for mange gang. Havde håbet på at baggrunden kom hjem lidt tidligere men nu er den næsten i DK. Den kommer i løbet af ca. 10 dage så vidt jeg husker. bounce Så kan det ikke gå hurtig nok. OOOPS - nye fisk 212589

Vi valgte at lade dem blive der for de skulle nødig blive nervøs igen. Alfa hannen spiller op og er rigtig legesyge. OOOPS - nye fisk 699920

Nu vil vi til at tag en lille en - inden vi skal OOOPS - nye fisk 205387 i en bøf med fritters. OOOPS - nye fisk 975683

Ole dog - så bliver leverpostejen med bacon og resten af tilbehøret godt nok koldt inden da OOOPS - nye fisk 153294 OOOPS - nye fisk 212589 OOOPS - nye fisk 704381 OOOPS - nye fisk 107245
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 18:54

Nå ja... og leverpostej skal være lun. God motivationsfaktor lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeLør 12 Jun 2010 - 20:05

OOOPS - nye fisk 27278 ingen grund til at flytte rundt på fiskene, hvis man alligevel skal flytte dem indenfor kort tid, og slet ikke den slags fisk.

Jaja Ole du kan bilde os hvad som helst ind OOOPS - nye fisk 16738 Efter d. 22 juni (forhåbentlig er det indeværende år vi taler om) så er jeg sikker på,
at den baggrund vil blive afhentet og installeret i en sådan fart, at du mister pusten, og så kan vi helt sikkert dømme dig for nøl Basketball

Kan I ha' en rigtig god aften/nat - glæder mig helt sikkert til, at se det færdige resultat disse fine fisk kommer til at gå i.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:15

Hej i to jyder! man kan da heller ikke smutte en tur til Le Mans uden i straks skal præsentere et kuld Diplo. cheers
Holder hun skuffen?? mine er omkring 6-7 cm. efterhånden - og kan ikke gennemskue kønnet på dem i nu.
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:22

Hej Peter

Ja ja - vi importeret jyder kan nogen ting lol! eller vores OOOPS - nye fisk 15471 kan. Hun har skuffen endnu.

Vi kan i hvert fald kønsbestemme en han og en hun - måske. OOOPS - nye fisk 507149 og derudover er vi lidt på bar bund også OOOPS - nye fisk 931820

Det mest underlige er at de æder allesammen, også hende med skuffen. scratch
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:27

Hvilke fisk går de sammen med nu? mine går sammen med Protoérne fra jer, og det er lige før Protoérne er for volsomme omkring fodring. Hvis det ikke er småt foder får Diploérne ikke noget foder. DE DIPLO. ER MEGET FORSIGTIGE AF NATUR
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitimeOns 16 Jun 2010 - 19:28

De går stadig alene - vores baggrund er ikke kommet hjem og vil valgte ikke at flytte dem før det er på plads.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





OOOPS - nye fisk Empty
IndlægEmne: Sv: OOOPS - nye fisk   OOOPS - nye fisk Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
OOOPS - nye fisk
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste
 Lignende emner
-
» nye fisk
» Nye fisk til 112L
» vand og fisk :)
» Transport af fisk?
» Mine nye fisk

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Malawi - Fritsvømmer-
Gå til: