Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Unimati's medarbejdere...

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeTirs 11 Okt 2011 - 15:35

Hej. Jeg har idag været forbi og besøge Unimati's nye butik.

Flink personale, også selvom chefen ikke var tilstede Very Happy

Jeg fik hils på Steen, Poul og Kim.

Kunne man ikke lige præsentere staben, så vi alle ved hvem der er god til hvad.

Poul rensede ruder idag, Steen solgte vist nogle fisk, og Kim gik og skruede på det nye vandskifte-system.

Hvad lavede Ole? - Han sov længe eller hvad? Laughing

Flotte akvarier!

Jeg havde dog lidt svært ved at finde Unimati..... Hvor er skiltene ude fra Messingvej??? - Men jeg fandt det da omsider Smile
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 0:21

Hmmm... det lyder som noget, de har fået dig til at skrive, for at få mig til at tro, de laver noget, når jeg ikke er der lol!

Vi skal have lavet en præsentation, men der er bare 1 million milliard ting, der skal laves først.... alt godt kommer til den, der er tålmodig Unimati's medarbejdere... 699920

Skilte? Vi er så kendte, så det er allerede blevet samleobjekter. Vi kan sq ik have dem i fred Unimati's medarbejdere... 162245
Ej.... den står også på to-do listen sammen med usandfatteligt mange andre ting Wink

Jeg håber, du havde et godt besøg. En bonus var jo, at jeg ikke var der til at spilde din tid lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 10:19

Jo det var en god oplevelse Ole!

Jeg fik en halv kop kaffe for at sige at der blev arbejdet ihærdigt, men det er der jo ingen andre end Steen, Kim, Poul-Erik og migselv der ved............. tongue

Helt sikkert at jeg kommer igen efter fisk. Igår var jeg kun på sightseeing... Smile

Der er masser af spændende emner at komme efter.

Men seriøst:

Du har ret. Der er stadig en del der mangler, men det er på vej kan jeg forstå...

Jeg har dog lige et par små forslag:

De fotos og beskrivelser af fisk på jeres netshops... de er altså ikke gode nok! Billederne er for små. Der mangler angivelse af størrelse på lagerfisk (ift. pris) eks. 2.4cm, 5-8cm, 9-14cm osv.
Angivelse af om det er ungfisk eller kønsmodne, eller endda om der er etablerede par.
Antal på lager (evt. 1-5, 5-10, 10-20, 20+) ville også være en god idé.

Det er fint nok at lade noget stå til nysgerrigheden, men når man skal køre 100 km eller mere hver vej, så er det rart at vide om der er en reel chance for at de fisk man er kørt efter også er der når man kommer...
Man kan ikke ringe til jer... tro mig jeg har nok prøvet 20 gange... Wink og hvis man skriver en mail, kan der nemt gå 3-4 hverdage inden man får svar. Det er også ok, men det er også rart at vide om det er tilfældighedernes spil om man får det med hjem man ønsker sig...

Igår kunne jeg have valgt at ville købe f.eks. 5 stk maller L201... Men ingen af os var sikre på hvilke af dem der var 201'eren, da flere akvarier indeholdt sorte maller med hvide prikker... For der var både L-29, L-30, L-48 og LDA-31 - og der var enten ingen mærkat på akvariet, eller også var det ikke læseligt, fordi I ikke har nået at laminere mærkerne endnu, og spildt vand havde gjort mærkerne ulæselige. (må jeg anbefale en lille farve laserprinter - de er ikke så dyre mere- der flyder farverne ikke ud, selvom de bliver våde)

Det skal med det samme siges at jeg ikke var kommet for at købe fisk igår - kun for at se jeres nye butik.

I skal have ros for, at I har en butik som skiller sig ud. Man ikke finder andre butikker fyldt med udstillingsakvarier, som samtidig er salgsakvarier! Men tager det ikke lang tid at fange fiskene, når en kunde kommer for at købe??

Jeg er slet ikke i tvivl om at det går den rigtige vej, så der er jo ingen grund til bekymring... Smile

Stor ros herfra! cheers
Tilbage til toppen Go down
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 10:44

Nå ja... Det sidste burde have været postet under ris/ros...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 19:41

Dav skrev:

De fotos og beskrivelser af fisk på jeres netshops... de er altså ikke gode nok! Billederne er for små. Der mangler angivelse af størrelse på lagerfisk (ift. pris) eks. 2.4cm, 5-8cm, 9-14cm osv.
Angivelse af om det er ungfisk eller kønsmodne, eller endda om der er etablerede par.
Antal på lager (evt. 1-5, 5-10, 10-20, 20+) ville også være en god idé.

Det er fint nok at lade noget stå til nysgerrigheden, men når man skal køre 100 km eller mere hver vej, så er det rart at vide om der er en reel chance for at de fisk man er kørt efter også er der når man kommer...
Man kan ikke ringe til jer... tro mig jeg har nok prøvet 20 gange... Wink og hvis man skriver en mail, kan der nemt gå 3-4 hverdage inden man får svar. Det er også ok, men det er også rart at vide om det er tilfældighedernes spil om man får det med hjem man ønsker sig...

Ahhhh..... Steen kan se billederne, så er de vist store nok Very Happy
Hvis de blev større, kunne man slet ikke åbne fiskelisten her på foraet Wink

Angivelse af størrelse er fysisk umuligt at varetage. Jeg gjorde det for nogle år siden, men det gav anledning til for mange "skænderier" med kunder, som ikke havde samme opfattelse af størrelse. Samtidigt skal jeg så opdatere 400 arter løbende, og det har jeg ikke tid til.

Om det er etablerede par er også umuligt. Parrene bliver altid solgt først, så du ville blive mega muggen, hvis du kom forbi og et eventuelt ynglende par var solgt en time før, selv om du på nettet havde set det 1½ time før Wink

Lagerantal vil jeg ikke.... både fordi jeg ikke kan tælle så mange fisk, men også at vi er flere, der sælger løbende. Det vil ikke være muligt at opdatere korrekt, og tiden kan blive brugt til meget andet Wink

Vedr. telefonen, så var det mig en seriøs gåde, at folk har brokket sig over det. Lørdag & søndag kan man ikke, da vi går ude i butikken konstant, men hverdagene bør ikke være det store problem.... kun hvis man ringer 20 gange indenfor en time, hvor der kan være travlt. Jeg har dog også erfaret at en del ringer på det gamle nummer, og ikke det nye. MAN MÅ KUN RINGE PÅ 86 40 40 25, da det gamle nummer er nedlagt.... den melder bare ikke fejl Wink

Vedr. svartid på mails, så bliver der seriøst selekteret i dem. Salg af fisk til os, hjælp til artsbestemmelse, hjælp til inspiration osv bliver nedprioriteret, mens andre får svar med det samme. Vi har simpelthen ikke tid til at svare alle lige hurtigt. Jeg håber det bliver bedre med tiden, og jeg gør, hvad jeg kan Wink


Dav skrev:

Igår kunne jeg have valgt at ville købe f.eks. 5 stk maller L201... Men ingen af os var sikre på hvilke af dem der var 201'eren, da flere akvarier indeholdt sorte maller med hvide prikker... For der var både L-29, L-30, L-48 og LDA-31 - og der var enten ingen mærkat på akvariet, eller også var det ikke læseligt, fordi I ikke har nået at laminere mærkerne endnu, og spildt vand havde gjort mærkerne ulæselige. (må jeg anbefale en lille farve laserprinter - de er ikke så dyre mere- der flyder farverne ikke ud, selvom de bliver våde)

Vi har selvfølgelig 2000% styr på vores fisk. Grupperne af L201, L204 og LDA31 er splittet op i to akvarier pr. art for at vi kan opretholde en god foderstand på dem. Der er skilt det det ene af de to akvarier, men ikke det andet..... mest af alt forbi jeg helst vil sælge dem fra et akvarie af gangen. ALLE andre arter går i deres eget akvarie (L29 går i to, men der er skilt på begge) og der er skilte på dem allesammen.
At nogle af skiltene er splattet ud er selvfølgelig irriterende, og jeg får dem løbende udskiftet, når der er lidt tid til overs, men ellers har vi jo tre computere stående i butikken, så prisen kan man altid finde Wink


Dav skrev:

I skal have ros for, at I har en butik som skiller sig ud. Man ikke finder andre butikker fyldt med udstillingsakvarier, som samtidig er salgsakvarier! Men tager det ikke lang tid at fange fiskene, når en kunde kommer for at købe??

Det er ikke så galt. Der er et par enkelte akvarier, der er trælse at fiske i, men ellers tager det normalt ikke mange minutter at fange fiskene til kunderne Very Happy

Til sidst vil jeg takke for dine input, og jeg håber ikke, at mine svar virker for afvisende? Det er bare ikke fysisk muligt at lave dine ideer med over 400 arter i butikken.... sorry Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 19:46

Forresten... vedr. billedernes størrelse, så er jeg ved at omdesigne og opdatere www.unimati.dk , så derinde vil du kunne se billeder i fuld størrelse. Jeg ved dog ikke, hvornår jeg er færdig, for det er mest sent aften/tidlig nat, jeg har tid til at kigge på den Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 21:58

Helt i orden. Du har jo begrundelserne med.

Men den med 201'eren var altså rigtig nok. Vi kunne ikke finde ud af hvilke der var 201'eren, for jeg spurgte om det.

Det hele er selvfølgelig så nyt endnu, så det er jo ikke sikkert at alle har nået at få lige så meget styr på det endnu, som du selv har Wink


Jeg har pt. en blandet landhandel i mellem og sydamerikanere, men er ved at lægge an til at rydde op. Jeg har besluttet mig for at koncentrere mig om Venezuela, øvre Rio Orinoco, så jeg skal have udskiftet en del, og har derfor nogle flotte fisk til salg.

Da jeg kun har plads til 325 liter pt, må jeg også indstille mig på at vælge de rette arter...

Jeg har et par Crenicichla saxatilis i fuld størrelse, som jeg vil beholde, samt mine G. steindachneri. Jeg er lidt i tvivl om mit par Rotkeil, da de er noget mere rolige end sax'erne. Desuden kommer rotkeil jo fra Peru... Jeg har tænkt på nogle abramites eller anostomus, samt nogle maller fra stedet. Så overvejer jeg A. tetramerus, Farlowella acus, B. Wavrini. Måske nogle Sturisoma festivum, og måske Satanoperca mapiritensis. Selvfølgelig ikke alle arterne, men nogle af dem.

Har du nogle spændende forslag?

Jeg har godtnok tænkt på om mine sax'er burde have mere plads, men jeg er lidt bidt af creni'erne. Der findes dog et par mindre arter bl.a. freni eller geayi, men de er vel ikke så tit til rådighed på markedet...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeOns 12 Okt 2011 - 22:28

Ok. Det tager jeg en snak med dem om imorgen Wink

Med saxatilis og stendachneri i et 325´er får du mig aldrig til at anbefale andre fisk. Saxatilis med den store mund og stendachneri til at stresse dem.... no way Unimati's medarbejdere... 699920

Rotkeil skal du af med. De mistrives i akvarier under 60 cm i højden.... der er ikke så meget at rafle om Wink

Vedr. maller så er det jo nok et spørgsmål om Saxatilis appetit samt, hvor store maller de kan få indenbords..... vil jeg skyde på. Den er lidt tricky, så det er en vurderingssag, du selv må gøre.

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Dav




Antal indlæg : 10
Join date : 23/11/10
Age : 56
Geografisk sted : Hjallerup

Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitimeTors 13 Okt 2011 - 10:05

Hmmm...

Jamen jeg synes jo at både mine steindachneri og mine sax'er er ret fredelige fisk.

Min store Sax får dagligt et par på gummerne af min Salvini han, som er stor og flot. Det er dog ikke andet en mindre diskutioner (og et enkelt lille bid...). Mine salvinier går med yngel i den ene ende lige nu...

Min steindachneri han er fredeligheden selv, og gider kun æde og yngle. Selv min eneste stein hun, er aldrig blevet jagtet af hannen.

Så er der mine Jack D. - der har jeg 2 hanner og en hun i str. M. De går pænt og fredeligt sammen, og har ingen deciderede sammenstød med de andre fisk.

Sax'en er en fed fisk. Den er imponerende at se på, og sindsygt hurtig, når den stikker af fra et mislykket forsøg på et hurtigt rov hos salvini-hulen Very Happy

Sax'erne har haft æg og unger 3 gange nu, men de bliver aldrig mere end 3 dage, før de på mystisk vis er pist væk.

Jeg har haft mistanke til at min store (20cm) Gibbiceps tog sax-ungerne om natten, for det var den eneste fisk der var fuldstændigt uimponeret af Salviniernes beskyttertrang. Gibbi'en har jeg givet til en bekendt nu, som har et 660 liters akvarium. Gibbi'en forsvarede sig endda bravt, med direkte modangreb mod min store 20 cm Sax-han.

Jeg har ikke mistet en eneste fisk pga slås-kampe endnu (bortset fra et mindre par malplacerede blå acara som kom i klemme), selvom både sax, salvini og steindachneri har haft æg/unger på samme tid.
Endda lagde mine rotkeil kraftigt op til leg for et par uger siden, men der var nok for meget uro...

Jeg fodrer sikkert tilstrækkeligt til at det stadig er gået godt, men mine sax'er har aldrig vist interesse for at æde andre fisk end nogle mollyer og sværddragere, som jeg bevidst satte i baljen som foder. Men du har ret: hvis de ville har sax'erne en ret stor mund. De har dog aldrig forsøgt at snuppe nogle af mine små maller (L340, L201, L060) Laughing

Eneste fisk jeg måtte redde op, var 2 pictus maller, hvoraf den ene sat træskoen efterfølgende. Den anden har det fint nu, men går i et opvækstakvarium.

Jeg vil gerne have en udskiftning, så jeg kan bygge et "korrekt" habitat/biotop op, og er åben for helt ny inspiration.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Unimati's medarbejdere... Empty
IndlægEmne: Sv: Unimati's medarbejdere...   Unimati's medarbejdere... Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Unimati's medarbejdere...
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Velkommen til Unimatis Forum
» Regler for brug af Unimatis forum.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Kaffebaren-
Gå til: