Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Gibberosa - leg uden unger

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 22:33

Nu her jeg jo efterhånden haft min flok i et stykke tid og har været vidne til 6-7 lege.
De første var der ikke så mange æg i, sikkert grundet synodontis'erne som nu er flyttet.
De sidste 3 lege har resulteret i store mundfulde æg, men efter 3-4 dage er æggene væg igen.

Jeg har mistanke til 2 ting; fodring eller vandcirkulationen.
Ved fodring har jeg set en hun være så grådig at hun tog en hel reje ind og efterfølgende var både reje og æg væk. Hvad gør i andre - fodrer i ikke før hun er sat i rugerummet? Hvornår flytter i hende?

Vandcirkulationen er tilpasset antallet af fisk (18 stk) og kører kun med 2000 liter i timen, når jeg ser optræk til leg. Ellers kører jeg med 4000 liter i timen - hvilket sikkert ikke er nødvendigt, men fjerner svævet. Mistanken er at cirkulationen skyller sæden væk før den når at tjene sit formål? Hvad har i andre af cirkulation i jeres akvarier med frontosa? Mine bor i en 960'er.

Kunne der være andre årsager til at det går galt? Jeg mener efterhånden at de er blevet trygge, der er kommet sunriser på, så de ikke panikker ved tænd/sluk.

Lad mig få lidt input så der kan komme lidt stribede småfisk Smile
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Sv: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 23:05

prøv at stoppe fodringen 3 - 4 dage og lad hende vende sig til at have æg i munden. det kræver øvelse Gibberosa - leg uden unger 450791

allan
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 59
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Sv: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 23:19

stausholm skrev:
prøv at stoppe fodringen 3 - 4 dage og lad hende vende sig til at have æg i munden. det kræver øvelse Gibberosa - leg uden unger 450791

allan

Det er erfarne hunner, så øvelsen har de.
Ved seneste leg ventede jeg 3 dage og fodrede med småt foder, men alligevel gik det galt Sad
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Sv: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 23:29

kan du se om æggene bliver befrugtet ?? svømmer hannen henover ?
enten kan hun ikke finde ud af det, ellers bliver æggene ikke befrugtet

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Sv: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitimeSøn 17 Okt 2010 - 23:38

Har du meget cirkulation henover bundlaget ?
Jeg har en cirkulation på ca. 15-1800 L/T i et 648L, hvor begge pumper har retning mod overfladen.
Der bliver kun sprunget en enkelt dag over med foderet, men der fodres kun med småt foder, såsom artemia, cyclops, mysis og krill, dette kan hunnen indtage selvom hun har skuffe.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Gibberosa - leg uden unger Empty
IndlægEmne: Sv: Gibberosa - leg uden unger   Gibberosa - leg uden unger Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Gibberosa - leg uden unger
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Montering RockZolid baggrund uden silikone.
» Cyph.Gibberosa Moba.
» Anbefalet foder, til Gibberosa.
» Cyphotilapia Gibberosa MOBA
» Cyphotilapia gibberosa chaitika

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Fritsvømmer-
Gå til: