Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 14:38

I september sidste år fik jeg fat i 10 stk Aequidens pallidus. Da de kom, kunne jeg ikke lige se, at det var de rigtige, men hva..... tålmodighed er en dyd, mente jeg. Det skulle også holde stik.

Som de så ud, da jeg fik dem:




Omkring december/januar begyndte de så småt at blive "spidse" i hovedet.

I slutningen af januar kom C. bocourti i akvariet, og så begyndte der at ske noget. Før var de meget sky, men nu begyndte de at bløde op.

Dette billede er taget i starten af februar:


De var stadigvæk helt kobber farvede, og havde ikke nogen antydning af at blive lysere, men jeg kunne se på deres adfærd, at noget var under opsejling. De var på ingen måde aggressive, men deres generelle opførsel viste mere selvtillid, så jeg var spændt.

2-3 uger efter skete forandringen. Dette billede er taget den 20. februar, hvor farverne er blevet noget lysere:


Siden da har jeg næsten kunne ane forandringen i farverne dagligt.

Billede fra den 6. marts:


Billede fra den 7. marts:


Billede fra den 10. marts:


Fiskene var omkring 6-7 cm, da de kom i september, og ligger nu mellem 11-13 cm. Forandringen har været umådelig interessant at følge, da Aequidens pallidus ikke virker som en fisk, der kan lide "meget plads". Forstået på den måde, at de var meget sky, da de gik alene sammen med Vieja synspilum i et langt 720´er. Nu hvor akvariet er fyldt til over bristepunktet, så træder de i karakter. Det er ikke en måde, jeg selv vil holde dem på, men alligevel en meget interessant oplevelse.

Der er dog lang vej endnu, indtil de når deres potentiale. Dette er et billede af slutmålet : http://members.chello.nl/~j.bukkems/Vissen/Aequidens_pallidus.jpg

Tålmodighed er en dyd. Yes sir! lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 16:19

Super fine fisk Ole,ja det er da en utrolig udvikling der er sket,men kan se der er noget vej endnu,inden den bliver som på det sidste billede.

men smukke det er de.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 21:44

He he ja. Der er laaaaang vej endnu, men jeg kan egentligt godt lide dem, som de er. De giver et naturligt præg i akvariet ved siden af røde synspilum, guldfarvede bocourti og en sølv/blå argentea. Jeg bliver ihvertfald mere og mere glad for dem Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 1:11

Ja, man kan meget i Photoshop lol!

Spøg til side, rigtig fin fisk. Jeg kan egentlig godt lide de gyldne farver, den har nu. Billedet du linker til er da noget anderledes. Tegningerne i hovedet ser lidt underlige ud.

Man bliver vist aldrig færdig med at overveje årsag og virkning i den her hobby.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 1:33

Det er umuligt at søge billeder af en fisk, hvis man er i tvivl. Lav en Google billedsøgning på Aequidens pallidus, så kan du se, hvor mange forskellige der er Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. 2948

Uden at vide det, så er billedet i linket måske lidt optimistisk. Pallidus skulle blive sølv med en blå undertone, men så langt er fiskene ikke nået endnu. Markeringerne i hovedet bør også snart træde frem på den største han. Altid godt at have noget at se frem til Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 12:14

Ja, jeg bliver forbavset hver gang du lægger billeder op Ole, og lærer noget nyt.

At den fisk, som allerede er utrolig smuk, ender op med at blive som på billedet, havde jeg aldrig sforestillet mig. Igen skinner det tydeligt igennem, hvor lidt jeg ved om denne type cichlider Embarassed
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 12:37

Hvad jeg kan læse mig frem til, så er farvevarianter indenfor arten normal. Dvs. jeg ved jo ikke, om de bliver som på linket.... derfor jeg skrev, at linket måske er lidt optimistisk Very Happy

Men de er nu allerede rigtig fine, og for min skyld behøver de ikke skifte farve igen Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitimeLør 1 Maj 2010 - 16:19

Nåhhh..... en enkelt han begynder så småt at farve ud. De er super fine stadigvæk cheers

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.   Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Aequidens metae
» Aequidens diadema
» Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.
» mine nye smukke fisk aequidens diadema

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: