Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitimeLør 30 Okt 2010 - 21:25

I august fik jeg 8 Aequidens sp "cuchivero" i små forskellige størrelser af Michael A. Jeg havde hørt om fisken, men havde aldrig set billeder af den, eller læst om den for den sags skyld. De små kom i et 300 liter akvarie, og ret hurtigt vakte de min interesse. De havde nogle ret fine sarte farver i starten:



De fik en masse fred og god mad, og så ville jeg ellers bare se tiden an. Jeg fik googlet billeder af den, men det er mildest talt få, der er af den..... spændende Very Happy

Et par måneder gik, og så skete der ting og sager med farver.... der var lagt op til yngel i starten af oktober. Hvilket farvespil cheers



Jeg tog lidt unger fra, men desværre klarede de ikke skærerne.... de var nok for små. Herefter blev de flestes grundfarve mere mørk, og aktivitetesniveauet steg hos dem... de små begyndte vist at føle sig lidt voksne Very Happy


De har ynglet for 3. gang, og ungerne blev fritsvømmende i går. Jeg vil tage lidt fra, men den her gang vil jeg lade dem gå lidt længere tid.

Forældrene er stadigvæk små 6-7 cm, og jeg har umådeligt svært ved at skelne kønnene.... og jeg har endnu ikke observeret æglægningen. Den første gang de ynglede, var begge forældre med til forældreplejen, men de to andre gange er hannen (går jeg ud fra) blevet kylet ud af huset lige efter æglægningen. Om det er min skyld ved at suge unger op ret hurtigt efter første ynglen, ved jeg ikke, men måske at det har gjort hunnen lidt olm?

Lidt billeder fra i dag med unger:




Hunnen (igen går jeg ud fra det) har taget en hule i akvariet. Den bliver forsvaret både ved at jage andre væk, men især laver hun nogle meget markante spjæt med alle finnerne, hvis man kommer for tæt på. Rigtig facinerende at observere cheers

Nu mangler jeg vel egentligt bare at finde ud af, hvor store Aequidens sp "cuchivero" bliver, og hvordan de kommer til at opføre sig som voksne. Det bliver super spændende at følge deres videre færd..... for de har godtnok givet et godt førstehåndsindtryk Wink

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitimeSøn 31 Okt 2010 - 15:36

For pokker da, det er noget af en forvandlig. Wink Det er nu spændende når man får noget ind man ikke har set før, og ved at de ikke er ældre skal det nok lykkes dig at få unger på dem. ( Forhåbenligt )
Ham Michael A kan skaffe sagerne. lol!
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitimeTors 25 Nov 2010 - 0:13

Ja, deres forvandling er til at føle på lol!

På grund af stress og jag, fik jeg ikke taget unger fra den gang. Nu går de med et nyt kuld, og den her gang er hannen en aktiv del af yngelplejen. Jeg gjorde sikkert hunnen ret knotten i sin tid, da jeg tog unger fra, så nu får de bare lov til at gå. Hvis hannen bliver ved med at være en del af yngelplejen, prøver jeg at tage unger fra, for at se, om det får vendt rollerne igen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
kennet nielsen




Antal indlæg : 1
Join date : 20/02/12

Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitimeTirs 21 Feb 2012 - 2:59

Hej Ole.
Fandt du nogensinde ud af hvor store de kan blive?
Jeg har 6 af slagsen gående. Den største er 9-10 cm.
Kennet.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitimeTors 23 Feb 2012 - 10:32

Hej Kennet

Vi har fået nogle ind i butikken som er omkring 13 cm.... måske lidt større. De var blevet fodret hårdt op på TetraDiscus Granulat, hvor de gik før, så egentligt tror jeg ikke, det er meningen at de blev så store Wink

Det er bare en dejlig fisk. Vi tager også selv et eller to par fra, så vi kan få den introduceret ordentligt til hobbyen sunny
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Empty
IndlægEmne: Sv: Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.   Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Aequidens sp "cuchivero" - Et positivt bekendtskab.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Andinocara (Aeq.) sp. "Rio Cuchivero" - Så skete der noget!
» Aequidens pallidus - Et tålmodighedsarbejde.
» Aequidens metae
» Aequidens diadema
» mine nye smukke fisk aequidens diadema

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: