Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Omlægning af 900 L.

Go down 
+14
Malthe5
jensp
beltt
Jesper T
T.Hytting
Lars
Sciaenochromis
Gerner
Kiwa
lgb
stausholm
bent
Bo Jensen
Unimati
18 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeSøn 2 Maj 2010 - 17:22

De røde cirkler markerer rørerne. De to røde cirkler til venstre er rørerne bagved rødderne. Cirklen til højre er åbningen ud mod frontglasset under roden.

Åbningerne er halvt dækket af sand, men stadigvæk så de kan komme derind.

De gule cirkler markerer andre huler. De to til venstre er ved hjælp af rødder, mens de andre er River Stone moduler, der er tippet, så de kan komme ind fra bagsiden af. De har lidt at vælge imellem Very Happy

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeSøn 2 Maj 2010 - 18:10

Ja så skulle den være på plads, cheers nu er det ikke din skyld hvis de ikke kan finde en bolig. Måske du skal fylde rørene op lidt længere ind, for jeg tror det at grave er en del af akten, men lad os nu se, alt kan ske. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeSøn 2 Maj 2010 - 19:09

Fiskene får det, som de ønsker, så jeg kan hurtigt dække dem til, hvis de vil have det Very Happy

Lidt nye skud af beboerne:

A. heckelii


Heros notatus


Kejsertetra


Rosentetra


Sværddrage
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeSøn 2 Maj 2010 - 21:07

De kommer til at falde godt til. Der er ihvertfald en, der synes godt om det allerede ..... mallen skal bare væk Very Happy





Et gruppebillede af de 3 slags maller, der er i akvariet. Fra bunden opefter; L015, L199 og L168.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTirs 4 Maj 2010 - 21:33

Her er alt hvad hjertet begær af fantastiske billeder og små filmklip for sydamerikaner folket mm.

http://www.aquatic-experts.com/freshwater.html

God fornøjelse... Hvis i ikke allerede har set siden. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
beltt




Antal indlæg : 63
Join date : 12/01/10

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeOns 5 Maj 2010 - 17:06

Fedt link green!!!

De billeder der er af Biotodoma Cupido er suveræne!!! Jeg synes altid de individer man ser på billeder er hvide...

Mvh Aladin
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 6 Maj 2010 - 20:22

Super fedt link. Man kan jo kun drømme om, at få cupido til at få de farver cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 27 Maj 2010 - 16:47

Hvordan går det med dine A. Heckelii. Har de fået interesse for de rør du har lagt til ynglebolig?
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 27 Maj 2010 - 20:00

Nope. Ikke hvad det ligner. Der er en han, der har gravet en hule ud under en rod, men hvad hjælper det, når det er hunnerne, der skal lokke hannerne til? Omlægning af 900 L. - Page 6 2948

Et lidt "held i uheld" er der dog sket.... hvis man kan sige det.
Tetraerne blev faktisk meget stressede af heckelii, selv om de ikke kunne ædes. De tonsede rundt i akvariet i store ryk.... altså den karakteristiske måde at vise stress på. Det smittede af på heckelii, som var helt oppe at ringe (knaldede ind i baggrunden og glasset, når man kom derhen). Jeg besluttede mig for, at give det til efter Interzoo, og så måske flytte tetraerne igen, hvis det ikke var blevet bedre. Da jeg kom hjem havde alle tetraerne og sværddragerne hvide pletter, mens der intet var at se på hverken maller, heckelii eller notatus. Jeg medicinerede, men det var for sent. Nu er der 6 kejsere tilbage ud af alle tetraer samt klarede sværddragerne det også fint. Manglen på tetraer har så nu gjort, at heckelii er faldet helt ned, og slet ikke er så sky som før.... hensigten med tetraerne var jo stik modsat.
Skal der noget mere ned i akvariet på et tidspunkt, så bliver det cichlider, for helt ærligt, så tør jeg ikke risikere en gang pletter mere, eller at heckelii bliver stressede igen.
Man lærer så længe, man lever Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 27 Maj 2010 - 21:51

ja det er ikke til at forudsige noget somhelst hvad ang. A. heckelii, men sjov nok havde jeg en flok diamanttetraer sammen med mine uden problemer,og det fortæller jo bare at der også er forskel på tetraernes adfær, og hvilke cichlider de kan gå sammen med. scratch

Det jeg kan forstille mig er, at skal det lykkes med dine A. Heckeliier skal de nok gå alene og med en temperatur som discus går på, for såvidt jeg kan forstå lever de samme stedder som discus, og har derfor samme temperatur. Dermed mener jeg ikke de skal gå på 30 gr hele tiden, men at den skal svinge alt efter om der er tørketid eller der regntiden som jo giver en lavere temperatur, og det er der at discus yngler, så måske også A. Heckelii, men et er teori et andet praksis. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 27 Maj 2010 - 22:25

Du har nok ret vedr. tetraerne. I fremtiden skal de nok også prøves igen i nogle andre akvarier, men indtil da går jeg tilbage til det gamle kendte; cichlider for alle pengene Very Happy

Det med temperaturen har jeg også tænkt på. De går pt i 27 grader, men det vil da være et forsøg værd, at hæve/sænke temperaturen lidt. Om ikke andet så for at se, om det måske skulle give en forskel i deres farver og dermed måske trivsel?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTirs 13 Jul 2010 - 15:26

Jeg har ikke rigtig fået kigget på akvariet i nogle uger pga. stress og jag. De har fået foder og frisk vand, og det er vist det.

Fiskene tuller rundt som de nu gør, men én ting er ihvertfald fejlet...... sværddragerne kom i akvariet for at levere levende føde til cichliderne, men det er da gået helt galt. Det vælter rundt med sværddrage unger på 1-2 cm over alt, så dem gider de åbenbart ikke spise..... hvis jeg ikke passer på, overtager de nok hele akvariet Omlægning af 900 L. - Page 6 699920
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTirs 13 Jul 2010 - 16:28

Jo,Jo Ole men er det bare de fine grønne slags af naturformen, så kan du sgu da sælge dem, og tjene en formue. De er jo sjældne i handlen i dag.

Men er det kryds, så af med hovedet, en lommekniv må nok komme på banen, hvis de ikke er fint grønne Razz Ellers må du tilbage til nogle fornugtige
Malawi fritsvømmere, de napper alt der overhovedet bevæger sig, som er mindre end dem selv, det er en naturlig indbygget refleks de har Omlægning af 900 L. - Page 6 16738

Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeLør 31 Jul 2010 - 20:59

Nøhhh Yvonne.. alle sværddragerne er sorte, og der bliver bare flere og flere af dem Omlægning af 900 L. - Page 6 107245

Her til aften blev der skiftet vand, og pumperne fik lige en omgang for første gang.... de havde tabt pusten lidt.

Heckelii er stadigvæk meget sky og jumpy, så jeg skal have fundet en eller anden cichlide art, der skal i akvariet. Jeg har ikke lagt mig fast på noget endnu, men de skal være rolige og ikke jumpy.... nogen ideer?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeLør 30 Okt 2010 - 20:43

Det er vist på tide med en lille update.

Plasticrørerne er røget op igen, da de ikke fattede interesse for dem. Istedet blev der jo smidt nogle River Stone huler og en tunnel ned til dem, og det har fungeret efter hensigten. To hanner har lavet revir i hver side af akvariet, så nu er alle fiskene spredt jævnt i akvariet, og ikke kun i højre side. cheers

De er stadigvæk meget sky og jumpy, så i dag har jeg smidt 5 mesunauta ned til dem... 2 festivum og 3 egregius (de kedede sig lidt alene ude i butikken). De har ikke haft tendens til at væres sky, så måske det kommer til at gøre en forskel?

Ellers vokser og trives fiskene over al forventning (ingen dødsfald på noget tidspunkt), hvis man lige ser bort fra deres jumpy tendenser Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 25 Nov 2010 - 2:45

Det gjorde en stor til forskel at komme Mesunauta i akvariet. Heckelii er faldet mere til ro, og går ikke i panik så ofte som før..... kattene får endda lov til at karte løs på glasset uden at fiskene panikker cheers

Et billede her til aften Omlægning af 900 L. - Page 6 965522

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTirs 30 Nov 2010 - 18:22

Ser ud til at være en fin sammensætning, men kan Mesunautaerne lade planterne være i fred? Wink
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTirs 30 Nov 2010 - 19:44

De har ikke gjort antrit til noget overfor planterne, men der er også kun vallesneria og javabregner tilbage. Notatus har onduleret de andre Wink

Festivum har fået fritsvømmende unger i dag. Jeg har alligevel haft dem siden september sidste år uden at de har haft lagt op til noget før.... så de hygger sig ihvertfald i akvariet cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 2 Dec 2010 - 1:14

Så er børnehaven lukket helt ud i det fri Omlægning af 900 L. - Page 6 699920

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 2 Dec 2010 - 18:14

Det er da super det der Ole. cheers Hvad med Heckeliierne, kan de holde sig fra ynglen eller er de ligeglade?

Så vidt jeg ved går de fleste Mesunauta øverst i akvariet, mellem rødder stængelplanter, study er det også tilfældet ved dig, eller svømmer de bare frit rundt i hele akvariet?
Jeg spørger fordi jeg godt kunne tænke mig at have nogle af dem gående sammen med en lille flok Discus.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 2 Dec 2010 - 21:39

Der er ikke nogen, der ser ud til at gide gå efter ungerne...... også derfor jeg har fisket 20+ sværddrager op af akvariet den sidste tid Omlægning af 900 L. - Page 6 107245

Mesonautaerne bevæger sig i hele akvariet, men de har en forkærlighed for vallesneria, og har måske en lille tendens til at holde sig i øverste halvdel af akvariet..... men det er ikke noget, de gør hele tiden.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
sandsilden




Antal indlæg : 7
Join date : 13/09/09

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: :O)   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeOns 29 Dec 2010 - 17:57

Det akvarie er da blevet helt civiliseret Ole...nydeligt
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 30 Dec 2010 - 14:58

Takker Franke. Det er vist det mest positive, du nogensinde har sagt om det akvarie lol!

Velkommen indenfor igen forresten. Har du stadigvæk 720´eren?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 30 Dec 2010 - 15:07

faktisk nok det mest possetive franke overhovedet har sagt om noget lol!
Tilbage til toppen Go down
sandsilden




Antal indlæg : 7
Join date : 13/09/09

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 30 Dec 2010 - 19:44

ja, self har jeg da 720'eren.... og sludder med jer 2...jeg er da altid positiv
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitimeTors 30 Dec 2010 - 22:05

Hey Frank

Hvad har du så gående i dag, og har du kun en balje kørende
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Omlægning af 900 L. - Page 6 Empty
IndlægEmne: Sv: Omlægning af 900 L.   Omlægning af 900 L. - Page 6 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Omlægning af 900 L.
Tilbage til toppen 
Side 6 af 6Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Lignende emner
-
» Omlægning af 325 L Kisar fra malawi til Amerika.
» Omlægning af 325 L Borneo fra malawi til Amerika.
» Ællebælle!! omlægning!!
» omlægning af akvarie
» Omlægning af 720 L malawi til sydamerika.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Inspiration :: Akvarier-
Gå til: