Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 vil gerne høre jeres mening

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 14:05

Jeg har set et akvarie som jeg gerne vil købe ,men der har gået discus i baljen,så derfor er der en BTN amazonas baggrind i,men det syntes jeg måske ikke rigtigt passer til mine fisk tanganyika, baggrunden er den der går rimeligt ud i akvariet men en trærod se linket

http://www.aquaristikshop.com/e_Produktinformationen/Back-to-Nature-Amazonas-200-x-60-cm.htm

hvad synes i kan man bruge den eller hvad???
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 14:49

NEJ! lol!

Det bestemmer du jo selv, men i verden flyver den ikke. Jeg havde købt akv og solgt baggrunden og hentet en fin rockzolid hos ole
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 15:08

OK
den måde har jeg desværre ikke råd til da jeg jo er en sølle fattig pensionist vil gerne høre jeres mening 571744
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 16:03

Hej Gerner

Hvor stort er akvariummet? Dybde?

Alt er selvfølgelig smag og behag. Jeg synes ikke selv, at jeg er så hysterisk med, om en baggrund er korrekt i forhold til de fisk man holder. Men ville selvfølgelig ikke købe sådan en baggrund, hvis det var et nyt set-up jeg skulle i gang med. Måske kunne jeg af økonomiske årsager, godt leve med sådan en i, hvis det altså er et rigtig godt tilbud.

Til gengæld er jeg meget hysterisk med, hvor meget sådan en fætter fylder i akvariummet. Den sag du har kig på tror jeg fylder rigtig meget, og du mister en masse bundareal, selvom akvariummet skulle være f.eks. 80 cm. dybt. Det ville jeg ikke selv acceptere på nogen måde. vil gerne høre jeres mening 81940 vil gerne høre jeres mening 81940

Er du nede i en dybde på 60 cm. er den endnu mere ubrugelig i mine øjne. Har ikke erfaring med discus, men til Tangaer synes jeg helt klart, at et stort bundareal og jah, fri svømmeplads generelt er at foretrække, når vi taler akvarier på 200 cm. Så kan man nemlig selv dekorere/indrette med sten osv. som det passer en, hvis det altså er det man ønsker.

Selvfølgelig kan man med sådan en baggrund få et fantastisk filter bag baggrunden, men i mine øjne er det ikke det værd, hvis man går for meget på kompromis med den plads der er tilbage til fiskene i akvariummet.

I vores 720 L og 576 L ville jeg ikke have baggrund i, da de kun er 60 cm. dybe. De blev dekoreret med moduler i stedet for, som giver nogle mørke skjule steder for fiskene.
Vores 960 L er 80 cm. dybt, og der har vi en baggrund i med et stort udhæng, men bundarealet er kun formindsket med ca. 10-12 cm. Hvilket jeg iøvrig synes er rigeligt.

Jeg tror du ville blive ked af det på sigt, hvis jeg skal være ærlig. Så hellere vente og se om der ikke kommer et andet rigtig godt tilbud, hvor baggrunden eller eventuelt modulerne passer bedre til akvariets størrelse.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 16:25

Hej Yvonne
tak for dit indput,dybden er ikke problemet Akvariet er 1m i dybden og filteret er heller ikke noget problem da der er monteret et biofilter med overløb.Jeg kunne så måske pille baggrunden ud og ønske mig en anden til jul cheers ,ja vi må se hvad jeg finder ud af.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeOns 9 Sep 2009 - 16:44

Hold da fast et dejligt akvarium. cheers Så ville jeg da helt klart overveje at købe det, og flå baggrunden ud. Troede at det var sådan et helt almindeligt et, i standardmål du havde kig på.

Hvis du "flår" forsigtigt, og baggrunden ellers er pæn, er det da muligt, at du kunne få en lille skilling for den.

Tænk hvad du kan lave med sådan en balje. Uha hvilke muligheder, og nej der skal ikke sidde sådan en amasonas ting i sådan et dejligt akvarium, selvom dybden er til det. Det ville være rent mord i mine øjne.

Så hellere ønske mig nogle moduler til jul, at lege med, især når det ikke er filterkapacitet du har behov for.

Ved godt at økonomien er en begrænsning, men var det mig, så ville jeg slå til, hvis det er et godt tilbud, og så vente til jeg havde råd til, at lave det helt om. vil gerne høre jeres mening 8269
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitimeFre 11 Sep 2009 - 1:28

Jeg er enig m Yvonne i at det er et spørgsmål om smag og behag og stil.

Jeg ser ikke skævt på at folk har en baggrund i akvariet, som ikke passer ind i den biotop, som fiskene kommer fra, så længe akvariet iøvrigt indeholder de skjulesteder m.m, som fiskene har behov for.

Jeg ville fjerne baggrunden fordi jeg personligt syntes den tager for meget plads!

Er selv blevet lidt "træt" af heldækkende baggrunde, fordi jeg syntes de stjæler alt for meget svømmeplads til mine fisk og jeg mener BTN-Amazone, er en af de baggrunde, som fylder mest.

Men, det er igen smag og behag og priotering, f.eks vælger mange heldækkende baggrunde, fordi det giver et næsten vedligeholdelsesfri filter.

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
Sponsoreret inhold





vil gerne høre jeres mening Empty
IndlægEmne: Sv: vil gerne høre jeres mening   vil gerne høre jeres mening Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
vil gerne høre jeres mening
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Jeres mening om min ide til en ny malawi besætning
» L264 - Leporacanthicus joselimai.... der må gerne savles
» Sker der noget spændende i jeres akvarier?
» Jo flere oplysninger om jeres akvarier, jo mere interessant bliver det.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: