Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Sker der noget spændende i jeres akvarier?

Go down 
+14
lgb
Tom & Jane
Lars
Michael A
THORLEIFDK
KimJ
T.Hytting
stausholm
Elund
FinnB
Kiwa
sølvpil
Gerner
Unimati
18 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 14:26

Hejsa

Der er lidt lavvandet på forummet, så sker der slet ikke noget spændende i jeres akvarier?

Selv tuller jeg rundt og lærer det der med planter. Det er faktisk meget interessant/sjovt, og den største udfordring for mig har været at få sænket temperaturen i mine akvarier. De ligger mellem 29-30 grader, og det er for meget for planterne. Nu har jeg fået dem ned på 25-26 grader, og jeg kan allerede se, at planterne vokser fint. Endda de hammerslåede cryptocoryner, der smeltede i sommers, kommer igen med rekordfart, så det giver faktisk en vis form for tilfredsstillelse cheers

Ellers venter jeg bare på alle mine amerikanere, så jeg kan finde ud af, om jeg har midlertidigt plads til mine Heros i butikken, så jeg kan få lavet mit 900´er om.

..... nåhhhh jo. Jeg forsøger at fange to lwanda skuffer i mit 750´er, men de ser lidt hånligt på mig, når jeg sætter fiskefælden ned til dem. Jeg bliver dog lidt stædig, og vil have dem fanget..... jeg har været så "dum" at love en skuffe eller to væk, og så fanger bordet jo Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 15:20

Tjae her sker der det at de sk*** biobolde/hjul eller hvad de nu hedder,bliver ved med ar komme frem i akvariet. Og jeg kan sgutte finde ud af hvor de kommer ud,jeg vil heller ikke rage for meget rundt,så det går ud over filtreringen,som kører godt.

mht.at fange fisk i fælden så vil jeg sige,TÅLMODIGHED Ole det er en dyd tongue jeg må nok indrømme at det er de bedste penge jeg har gibet ud ,sådam en giver ikke nør så meget stress.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 15:36

Hvis de bliver ved med at falde ud, så bliver du nok nødt til at gå den sure gang, og tømme akvariet af, og få sat modulet fast igen. På et eller andet tidspunkt har du måske tabt så meget filtermateriale, at det vil gå ud over filtreringen.

Vedr. fiskefælden, så har jeg også brugt den med succes ude i 720´ern i butikken. Problemet i stuen er, at det er ved at være 2 år siden, fiskene sidst så et "fremmedlegeme" i akvariet, så de er ekstremt mistroiske Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738
Jeg sætter bare et par kander kaffe over, og væbner mig med tålmodighed, så skal jeg nok fange de skuffer Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Tanganika   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 15:47

Her er det lidt gang i den.
Jeg er ved og gøre et akvarie klar til nogle Callochromis Pleurspilus, som kommer om ca 14 dage.
Det bliver med Hmf filter med et powerhead som cirkulation, rådasand 0.33 og en lille sten opbygning.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 16:08

Spørgsmålet om korrekt opdragelse - har det strejfet Jer?? Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738 Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738 Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738

Vores fisk kommer altid når jeg kalder, og hopper næsten af sig selv ind i nettet. De ved godt, at net her hos, er ensbetydende med, at de kommer i nye og spændende omgivelser, og er derfor helt i hopla når de ser et net. lol! Sker der noget spændende i jeres akvarier? 95018 Hvis jeg anvendte en fiskefælde, ville de helt sikkert blive møjsure og dybt chokerede over, den upersonlige Sker der noget spændende i jeres akvarier? 212589 måde blive fanget på. De elsker nærkontakt cheers

Her sker ikke så meget nyt i akvarierne, andet en en enkelt omrokering af lidt fisk og yngel. Blev lidt overrasket over hvor store vores C. foai unger er blevet. Troede de lå på ca. 4 cm., men da de kom op var de nærmere 5-5,5 cm. Synes glassene i vores akvarier gør, at fiskene synsmæssigt virker mindre end de reelt er, og det er ikke første gang jeg har konstateret det. Om det er fordi det er helglas akvarier med tykkere glas end normalt ved jeg ikke. Men det er lidt irriterende synes jeg.

Har hevet mellem 25-30 hammerslåede op af vores 312 L hjørneakvarium. På trods af samme temperatur i sommerheden, som Ole nævner, virker vores ikke til at lide nogen nedsmeltningsnød, men vokser og breder sig hele året som ukrudt. Shocked Ville bare smide dem ud, selvom jeg har meget svært ved, at gøre den slags. Heldigvis har en arbejdskollega lige fået sig et 530 L i weekenden, så tog dem med til ham i morges. Så gik de da i det mindste ikke til i skraldespanden. Får lidt nye fisk på næste fredag. Første gang i 2 år, jeg skal prøve kræfter, med en for mig helt ny art. Bliver lidt spændende.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 16:53

Jeg håber på lidt yngel med mine Neolamprologus kungweensis,de bruger ihvertfald samme sneglehus,så måske kommer der noget Sker der noget spændende i jeres akvarier? 322163
Så har jeg solgt alle mine Julidochromis transcriptus (bortset 2 to som skulle have været foder til mine Calvusser) og købt nogle Telmatochromis brichardi istedet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
Elund

Elund


Antal indlæg : 46
Join date : 10/06/09
Age : 43
Geografisk sted : Hjørring

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 17:46

Fik lidt nye fisk i baljerne her i weekenden, så det er vel det vildeste der er sket her i Hjørring.
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikacichlider.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 18:12

tja..jeg er så småt ved at skille mine reol med 4 325L ad. den er solgt og bliver hentet lørdag.. til den tid håber jeg, for Ole, at min 720´er en ankommet lol! ellers bliver mine fisk nok lidt utålmodige lol!

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 18:51

Her bliver der tyndet lidt ud i bestanden, da der skal ske en større omrokering i akvarierummet.
Der skal sættes en "ny" reol op, og en anden fjernes, så der skal ikke være for mange fisk at flytte rundt med.
Jeg startede med at sælge min Aulonocranus Dewindti flok, og derefter ynglet efter dem.
Der var en enkelt unge på ca 3-4 cm der havde mistet et øje, på en eller anden måde, den brugte jeg til at afprøve om Reganochromis Calliurus er placeret i den rigtige kategori ( rovfisk ). Det ser jeg ikke nogen grund til at ændre på nu lol!

Calliurusen virker ellers utroligt rolige, men de kan godt lide en levende snack.
Det så ud til at den jager mere på bevægelse i vandet, end på synet forøvrigt.

Jeg mente at der skulle være ca. 60 Dewindti unger, men da de var fanget, var der 64, så jeg kørte gladeligt afsted med "hele" flokken, til deres nye ejer sunny
Da jeg kom hjem derfra, gik der så 4 stk Dewindti og hyggede sig i baljen, de har en mani med at grave sig ned i sandet, når de skal fanges. Sker der noget spændende i jeres akvarier? 107245
Det er så hvad der sker her i øjeblikket.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 21:48

Nåhhh.... der sker jo alligevel noget rundt omkring Very Happy

Personligt synes jeg ikke, at det skal være tilladt at skrive "Jeg får nye fisk", og så ikke nævne HVILKE!!!!!

Til Allan; Heldigvis for mit helbred bliver 720´eren sendt afsted i morgen, så tidsplanen holder endnu Sker der noget spændende i jeres akvarier? 515631
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 21:52

Har tænkt det samme ole, Very Happy vi må håbe der evt kommer nogle dejlige billeder Sker der noget spændende i jeres akvarier? 322163 på et senere tidspunkt Basketball
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 21:57

Kiwa skrev:
Spørgsmålet om korrekt opdragelse - har det strejfet Jer?? Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738 Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738 Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738

Opdragelse? Det er vist ikke et ord, jeg kender.... og da slet ikke mine fisk Sker der noget spændende i jeres akvarier? 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 21:59

sølvpil skrev:
Har tænkt det samme ole, Very Happy vi må håbe der evt kommer nogle dejlige billeder Sker der noget spændende i jeres akvarier? 322163 på et senere tidspunkt Basketball

Det håber jeg.... ellers må vi indføre en ny regel, der hedder; Har du fået nye fisk, og ikke viser billeder af dem, anses det som sletningsgrundlag på forummet.

Så kan folk lære det, kan de lol!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 22:16

Jeg er ved at tømme 486L akvariet i stuen lige nu. Det har længe irriteret, fordi jeg på en eller anden måde har fået fumlet indretningen, så det bare aldrig er kommet til at se godt ud Sker der noget spændende i jeres akvarier? 107245

Nu bliver det imidlertidigt lagt helt om, og de lidt tilfældige fisk der gik i det, bliver erstattet af 8 scalarer fra 720L akvariet på værelset! Desværre bliver det omtalte 720L så tømt for at blive permanent nedlagt, p.g.a. at gulvet er ved at synke sammen under det Sker der noget spændende i jeres akvarier? 152583

Saltvandet kører derudaf, men tingene sker jo i et noget mere adstadigt tempo end i ferskvandet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 22:34

Øv, hvor surt Kim. Sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 22:52

Unimati skrev:
!!!!!

Til Allan; Heldigvis for mit helbred bliver 720´eren sendt afsted i morgen, så tidsplanen holder endnu Sker der noget spændende i jeres akvarier? 515631
nu går vi heldigvis ikke så hård til værks Sker der noget spændende i jeres akvarier? 55835 men det er da rart.. vi ses lørdag

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeTirs 15 Sep 2009 - 23:06

Man ved jo aldrig med dig lol!

Vi ses!
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 1:32

Håber da at jeg ingen længe kan få nogen Petrochromis sp. Red Bulu Point i et af mine akvarier cheers og så ser jeg ud som ham her....armene langt over hovedet....wuhu Wink
Ellers sker der jo ik det store,andet end jeg faktisk lige har været i Hvornum,men der skete der jo heller ik så meget lol! der var faktisk ingen hjemme Sker der noget spændende i jeres akvarier? 2948 men brødflov blev jeg jo ellers ikke efter al det kaffe og kage jeg fik hos de venlige Jyder....som ellers var hjemme Laughing he he...
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 1:42

Øv, hvor surt. Du skulle da have skrevet inden, så vi kunne have koordineret det Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 1:48

Var du til banko Ole ?? ... he he .. jeg kan så regne ud at i kom godt hjem Carsten, skulle hilse fra dine små
venner og sige at der var bedere plads til venstre i akvariet - der bliver man ikke bidt i øjnene af en sur lille multi ...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:07

Nøhhh.... familie tamtam. Det skal jo også til nogen gange... he he.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:22

Ja, det skal jo også passes :-)
Tilbage til toppen Go down
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:24

Jeg ved det godt Ole...og i udgangspunktet,havde vi jo ikke engang tænkt over at i har lukket om tirsdagen drunken men alt i alt blev det jo en fin dag aligevel...fik stoppet en del gange undervejs,blev 4 bøger rigere(JA de der jyder kan jo godt lide at kreile)og mit svage hjerte kunne jo ikke sige nej... sunny
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:29

Michael A skrev:
Var du til banko Ole ?? ... he he .. jeg kan så regne ud at i kom godt hjem Carsten, skulle hilse fra dine små
venner og sige at der var bedere plads til venstre i akvariet - der bliver man ikke bidt i øjnene af en sur lille multi ...
Tak for Kikket Wink super fine baljer du har dig i din kælder....jeg bukker...også selvom mit hoved ik skulle tage skade af det aligevel Laughing
iøvrigt,så det da ud som om de havde forskanset sig lige under sneglehusene....men AK,når der kommer en Bulldozer,ja så må man flytte lol!
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:32

Næste gang du kommer på de her kanter så sig til, og kaffen skal nok stå klar Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:43

Unimati skrev:
Næste gang du kommer på de her kanter så sig til, og kaffen skal nok stå klar Very Happy
Det er helt sikkert,vil meget gerne se hvad du går og sysler med Wink og så var der vist også lige nogen sten der skal inspiceres...he he...
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 2:45

Ja du nåede da vist kun at banke knolden i bjælken 3 gange trods mine advarsler Laughing

Du må hilse Kenneth...
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 8:34

Michael A skrev:
Ja du nåede da vist kun at banke knolden i bjælken 3 gange trods mine advarsler Laughing

Du må hilse Kenneth...
he he... jeg banker sku kun hoved én gang og så er det kun hver anden gang jeg er oppe ved dig, at det sker Sker der noget spændende i jeres akvarier? 322163

allan
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeOns 16 Sep 2009 - 9:42

THORLEIFDK skrev:
og så var der vist også lige nogen sten der skal inspiceres...he he...
Det tror jeg godt jeg ved hvad er for sten bounce de var fine ik ? og i den rigtige størrelse. cheers
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitimeFre 18 Sep 2009 - 12:16

Så har jeg været udendørs og måle pvc rør op og tilskåret dem. Nu ligger de i blød og skal afrenses. I aften skal de limes sammen til et forhåbentligt perfekt gangsystem/rørsystem.

Håber at de på trods af dimensionen (6,5 cm) bliver mulige at skjule helt i bundlaget, med lidt sten ovenover, og dermed opfylde deres fremtidige funktion.

Nogle der har erfaringer med fint tætpakket sand der fylder sådan et rørsystem ud, hvis det efterfølgende ikke bliver gravet ud af beboerne?

Kunne forestille mig at der evt. sker ting og sager med så fint pakket sand, der ikke bliver vendt/rørt.

Hvor længe kan det evt. forblive derinde uden at det vil blive skadeligt, hvis systemet mod forventning ikke bliver benyttet. Systemet bliver ca. 60 cm. langt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Sker der noget spændende i jeres akvarier? Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sker der noget spændende i jeres akvarier?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 5Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Næste
 Lignende emner
-
» vil gerne høre jeres mening
» kom nu med noget aktivitet!!!
» Andinocara (Aeq.) sp. "Rio Cuchivero" - Så skete der noget!
» Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget?
» Jeres mening om min ide til en ny malawi besætning

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: