Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Fordering fritsvømmer /sandsild

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 15:21

vil lige høre hvor tit i foder fritsvømmerog sandsild om det er best at foder dem en gang om dagen eller flere gange om dagen for der er godt nok mange meninger om det, har selv foderet en gang om dagen og faste en dag om ugen sidst jeg havde akvarium.mvh bent
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 15:53

jeg vil mene, at små portioner flere gange dagligt er at foretrække, fremfor en stor portion en gang om dagen.
husk på, at i naturen leder de efter mad det meste af dagen.

allan
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 17:37

er det så 3 til 4 gange om dagen eller mindere
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 20:33

ja det vil være fint. jeg fodre 2-3 gange dagligt

allan
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 20:39

ok det prøver jeg når jeg når så langt.tak for svar
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeSøn 26 Jul 2009 - 21:19

Hos mig kommer det også lidt an på om det er unger, eller fuldvoksne fisk jeg fodre. Gør en del ud af ikke at overfodre mine voksne fisk, så de bliver deforme. Holder hele tiden øje med om deres kropsform holdes naturlig og harmonisk!

Jeg fodre 3 gange om dagen tørfoder morgen og aften og Artemina-frost sent aften.

Men også på unger holder jeg øje med væksten; Vokser maven hurtigere end hoved? Bliver fiskene unaturlige høje i kroppen? Er fisken i vækst? Vokser de, eller de gået i stå? Disse parrameter er efter min mening de bedste til at dosere fodret og rytmen! Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTors 6 Aug 2009 - 21:12

Fodrer i samme stil som både Allan og Jens

Er helt enig i med det Jens skriver. Der er forskel om det er yngel/ungfisk i opvækst kontra voksne fisk, som egentlig bare skal "vedligeholdes" uden af blive overfodret/blive forkerte i kroppen/fede.

I mine øjne skal man hele tiden holde øje med fiskenes kondition især hunnerne, som desværre i et blandet akvarium, til tider kan lide kraftigt under hele tiden at gå med æg som de ruger på. Men igen det er en balancegang, og har man en ihærdig han/hanner gående, så har hunnerne i sådanne akvarier ikke den store chance for at komme sig, før de går med æg igen. I sådanne tilfælde kunne det være hensigtsmæssigt, at fjerne hunner som er i underskud pga. rugning. Men igen det er en helt anden snak.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Foder   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTirs 29 Sep 2009 - 21:51

Jeg vil have lidt liv i denne tråd igen.
Jeg skal have nogle foder forslag til mine Callochromis pleurospilus, som gerne skulle komme i næste uge (kan ikke vente).
Jeg har købt det der hedder tropical tanganika og har noget frostfoder bosmider og cyklops.
Er der andre ting som de gerne vil have, så kom endelig med forslag.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTirs 29 Sep 2009 - 22:00

mine sandsild fodres med en flagefoder-blanding bestående af tetra-chrisp, tropical tanganyika og o.s.i. artemia-flager. derudover fodres der med frosne cyclops og artemia

allan
Tilbage til toppen Go down
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTirs 29 Sep 2009 - 22:23

Okay, så er jeg rimelig dækket ind, kan jeg se.
Vil tage bosmiderne væk og købe lidt frosset artemia.
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTirs 29 Sep 2009 - 22:52

bosmider er et fint foder... det kan sagtens bruges

allan
Tilbage til toppen Go down
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitimeTirs 29 Sep 2009 - 22:55

Jamen så mangler der vel ikke meget. 3-4 forskellig slags foder, må være iorden.
Nu mangler jeg kun fiskene (skal nok huske billeder).
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fordering fritsvømmer /sandsild Empty
IndlægEmne: Sv: Fordering fritsvømmer /sandsild   Fordering fritsvømmer /sandsild Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fordering fritsvømmer /sandsild
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» mbunaer/fritsvømmer og sandsild
» sandsild igen
» Sild og sandsild
» Forslag til robust sandsild der evt. holdes uden hunner
» Xenotilapia boulengeri ”Isanga” – en stor sandsild fra Tanganyikasøen.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Foder-
Gå til: