Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.

Go down 
ForfatterBesked
Jonse




Antal indlæg : 2
Join date : 04/08/12

Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.  Empty
IndlægEmne: Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.    Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.  Icon_minitimeLør 4 Aug 2012 - 16:27

Hej med jer


Så fik jeg endelig fat i et 720 igen og har nu lavet en alfix baggrund til den.

Jeg har oploaded 3 billeder så i kan se hvad jeg snakker om.

Jeg er i den fase nu hvor jeg skal til at placere diverse indsugning og udblæsninger. Hvad er bedst at gøre. Jo mere jeg har læst om det her på siden jo mere er jeg blevet i tvivl om hvad jeg skal gøre.

spørgsmål:

1) kan jeg undvære overløb?? (den bliver diskuteret lidt her på siden:-)
2) skal der kun være udsugning i den ene ende?
3) indblæsningen laver man kun den ved overfladen. Tænker mere om man ville få noget ud ad at sætte et powerhead "selvfølgelig skjult af baggrunden" længere nede ved bundlaget så lort/bundfald nemmere bliver flyttet mod udsugningen

3) Da jeg købte akvariet fulgte der en eheim 2260 med. Kan den trække det hele eller får jeg også brug for powerheads? og er det overhovedet smart med en spandpumpe når man har baggrund i??

4) når jeg limer baggrunden fast er det så bedre at varme noget af bunden væk på baggrunden som jeg har gjort i toppen så jeg undgår dødt vand. Eller er det helt lige meget.

Tak forhjælpen

Tilsidst vil jeg lige sige at akvariet bliver bygget ind i væggen så det er kun muligt at servicere fra front af. Så var mest tilhænger af spandfilter. Powerheads i akvariet ville jeg også helst undgå grundet støj. Men dette er sikkert ikke muligt.

I købet fulgte der også 3 mindre spandpumper med ca 1000/1200 L/t med. Dem kunne jeg jo også bruge som externe powerheads hvis det var.

Håber at høre fra jer.





Tilbage til toppen Go down
Jonse




Antal indlæg : 2
Join date : 04/08/12

Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.  Empty
IndlægEmne: Sv: Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.    Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.  Icon_minitimeLør 4 Aug 2012 - 16:29

øv kan ikke sende jer det link til mine billede før om 7 dage
Tilbage til toppen Go down
 
Hjælp Alfixbaggrund filter overløb pumper hvad gør jeg.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» baggrund filter hvad synes i med foto
» Filter bag baggrund kontra moduler med filter
» Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan
» Hjælp.....
» hjælp

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: