Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeTors 25 Aug 2011 - 19:53

Har et akvarie på ca 900 liter, hvor der er 2 pumpe tårne i enden, er det muligt at lave filter heri og montere 1 pumpe i hver tårn ?

Kom med bud på hvordan jeg muligvis skal opbygge det
Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Dsc02353s

Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeFre 26 Aug 2011 - 0:27

Den nemme løsning vil være at smide en filtermåtte og en pumpe i hvert tårn. Keep it simple Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Filter   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeFre 26 Aug 2011 - 9:23

Unimati skrev:
Den nemme løsning vil være at smide en filtermåtte og en pumpe i hvert tårn. Keep it simple Very Happy

Havde regnet med denne opsætning : synkende biowheels til lidt over midten af tårnet, derefter filtermåtte og så vat til sidst

er det for meget eller ? vil gerne have et filter jeg ikke skal rense hver måned
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeMan 29 Aug 2011 - 9:21

Det kan du sagtens, men så skal du have lukket en del af hullet i toppen, så det passer med en udstrømmer. Ellers kommer der falsk vand ind i filteret.

Jeg er selv tilhænger af den sidste løsning, hvis du kan finde en god måde at reducere de øverste huller. F.eks. en akrylplade, hvor du borer et hul, der passer til udstrømmeren på pumpen, og limer den på tårnet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeMan 29 Aug 2011 - 9:22

.... og blænder overløbet af Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeMan 29 Aug 2011 - 10:44

Unimati skrev:
.... og blænder overløbet af Wink

Skal filtermåtten være grov eller fin og hvor meget biowhell skal jeg bruge
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeTirs 30 Aug 2011 - 0:09

Det skal være grov måtte, og bioelementerne skal fylde lidt over halvdelen af tårnet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 31 Aug 2011 - 21:18

Unimati skrev:
Det skal være grov måtte, og bioelementerne skal fylde lidt over halvdelen af tårnet.

Så er der bestilt bioelementer og pumper, regner med at lave det i weekenden
Tilbage til toppen Go down
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Billeder - filter   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 10:36

Får lige lagt nogle billeder ind af mit filter idag når jeg kommer hjem
Tilbage til toppen Go down
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Billeder af mit filter   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 7 Sep 2011 - 18:34

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Dsc02315f



Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Dsc02316yl



Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Dsc02318sc

Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeFre 9 Sep 2011 - 21:45

fedt med et alternativt homebuild filter setup... kan du ikke tage nogen billeder af filteret under baljen også og forklarer hvordan det kører?

Laughing
Tilbage til toppen Go down
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeFre 9 Sep 2011 - 23:01

Sciaenochromis skrev:
fedt med et alternativt homebuild filter setup... kan du ikke tage nogen billeder af filteret under baljen også og forklarer hvordan det kører?

Laughing

Har ikke noget filter under akvariet, har jeg haft men brugte for meget watt, derfor jeg har lavet filter i tårnene kun 2 x 3 watt
Tilbage til toppen Go down
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: filter   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeTirs 5 Jun 2012 - 22:20

Ja nu har akvariet kørt en tid og er ikke helt tilfreds med filter syntes det stopper til for tit noget der har en ide til hvad jeg så skal gøre
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 6 Jun 2012 - 12:32

nu ved jeg ikke hvad du mener med "stopper", men kan se, at du kører med stream pumper. kan det tænkes, at de stopper fordi du trækker for meget vand igennem dine filtre og skidtet derfor "pakker" ?
Tilbage til toppen Go down
Manio




Antal indlæg : 11
Join date : 08/07/11

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: pumper   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 6 Jun 2012 - 12:39

Hvor meget vand skal jeg så trække igennem ?

stausholm skrev:
nu ved jeg ikke hvad du mener med "stopper", men kan se, at du kører med stream pumper. kan det tænkes, at de stopper fordi du trækker for meget vand igennem dine filtre og skidtet derfor "pakker" ?
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitimeOns 6 Jun 2012 - 21:13

omkring 1000 l/t er rigeligt... hvis du vil have mere cirkulation i akvariet, så brug din streampumpe i akvariet, ikke i filteret Wink

allan
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Empty
IndlægEmne: Sv: Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan   Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Opbygning af filter i pumpetårne på 900 liters akvarie, hvordan
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» opbygning af filter
» Opbygning af filter
» Hvordan starter du et nyt akvarie op?
» Fiske sammensætning til 160 liters akvarie...
» Dele kørende akvarie med eksisterende HMF filter..*?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Filter & Filtermateriale-
Gå til: