IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
Gå til side : Previous  1, 2
ForfatterBesked
Unimati
Admin

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Lør 27 jun 2009 - 22:33

Held & lykke med at få ham til det lol!

Udover at proteinhinden er grim, så gør den jo ingen skade, så det er jo ikke noget, I behøver at gøre noget ved Wink

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Antal indlæg : 257
Geografisk sted : Brovst

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Lør 27 jun 2009 - 23:19

Tja... han siger godt nok at du selv var op at se det mens jeg var væk - er det noget du har erfaret sidenhenne??
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Lør 27 jun 2009 - 23:24

He he... det er da laaaang tid siden. lol!

Jeg mener altid, at jeg har gjort det sådan siden jeg begyndte at lege med moduler og baggrunde. Nu kan jeg også huske, at I fik det hele, mens der var et kæmpe hul ude foran biksen, og jeg vist var "sindsyg i gerningsøjeblikket" på det tidspunkt af stress, så det kan da godt være en bette detalje, jeg glemte at nævne/påpege Embarassed

Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Søn 28 jun 2009 - 8:29

Rigtigt flot akvarium I har Jane

Uden selv at have videnskabelig belæg for det, så vil jeg alligevel nævne, at proteinhinder/overfladefilm, af en del akvarister anses ikke bare som grimme, men også hindrer optimal iltoptagelse i vandet, og derfor helst bør undgås.

Men som sagt, så ved jeg ikke om det er korrekt. Har bare hørt mange nævne det.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
Tom & Jane

Antal indlæg : 257
Geografisk sted : Brovst

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Søn 28 jun 2009 - 9:15

Hej

@ Ole: Det mener du vel ikke Laughing - troede ("sindsyg i gerningsøjeblikket" på det tidspunkt af stress) var normale tilstand for dig. lol!

Og ja det er et par dage siden, butikken er blevet meget bedre og der er ikke halv så meget roderi udenfor

@Yvonne: Tak for det - vi er nu også rigtig glad ved den og nu har den også et par år på bagen med det naturlig ændringer og lidt alge på sten osv. Det gør heller ikke noget.

Tror også på den teori, det er derfor vi forsøger alt vi kan at undgå det. Blandt andet derfor vi også følger med i tråde selv om vi ikke altid skriver med. Wink
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   Fre 3 jul 2009 - 11:36

Sorry, at jeg ikke lige har fået svaret, men jeg havde lige et årsregnskab, der skulle overstås. (Damn, hvor har jeg meget skrammel, der skal tælles op)

I teorien bør proteinhinden hindre iltoptagelsen i akvariet, men jeg mindes ikke, at jeg nogensinde har hørt om et konkret eksempel, hvor det har været tilfældet. Det hænger nok sammen med, at hinden på et eller andet plan samler sig i den ene ende af akvariet (modsat pumpen), og dermed er der et lille område, der hele tiden er fri for hinden.
Det var ud fra den betragtning, at jeg skrev, at den er ufarlig men grim Wink

"@ Ole: Det mener du vel ikke - troede ("sindsyg i gerningsøjeblikket" på det tidspunkt af stress) var normale tilstand for dig". Det er vist også ved at være reglen fremfor undtagelsen, men jeg er sikker på, at det vender i år 2012 (eller deromkring). På et eller andet tidspunkt må det da stilne af lol!

Sponsored content

IndlægEmne: Re: Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.   

Fordele og ulemper ved baggrundsfiltre.
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 2 af 2Gå til side : Previous  1, 2