Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Fik disse skønheder i tirsdags

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTors 7 Jul 2011 - 17:42

I Tirsdags kom en venlig mand forbi med disse skønheder ...Vieja synspilum og Andinocara sp. guldsømFik disse skønheder i tirsdags 012Fik disse skønheder i tirsdags 011Fik disse skønheder i tirsdags 004Fik disse skønheder i tirsdags 003

De er i sin tid købt hos Ole... så jeg har en fæl anelse om at Jeff Rapps har haft en finger med i spillet her.... det er simpelthen fabelagtige..... Fik disse skønheder i tirsdags 640970
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTors 7 Jul 2011 - 18:02

Hej jensen.. er 99% på at de er fra verduijn Smile

Elsker de plettede synspilum. Desværre har alle synspilums fået nyt og samme navn: Melanurus
Så nu skal man selv spotte forskel på de forskellige varianter Sad

Held og lykke med dem, de er kanon flotte. Og den guldsøm har super fine forlængelser!
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTors 7 Jul 2011 - 19:51

fede fisk!
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTors 7 Jul 2011 - 22:34

T.Hagel skrev:
Hej jensen.. er 99% på at de er fra verduijn Smile

Elsker de plettede synspilum. Desværre har alle synspilums fået nyt og samme navn: Melanurus
Så nu skal man selv spotte forskel på de forskellige varianter Sad

Held og lykke med dem, de er kanon flotte. Og den guldsøm har super fine forlængelser!

Takker.. er osse vildt glad for dem og ja de guldsøm er dælme i orden... vidste ikke det med navnet... havde selv søgt på synspilum, for at se hva variant det var...men klart jeg ikke ku finde noget når de ikke hedder det mere... tak for den info Fik disse skønheder i tirsdags 14197
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeFre 8 Jul 2011 - 9:26

Jep. De kommer fra Verduijn, og er bare kanon fine cheers

Dejlige farver på guldsømmen. Han bliver nok en bestemt herre, når han bliver voksen Fik disse skønheder i tirsdags 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeFre 8 Jul 2011 - 22:53

fik så lige disse to dejlige typer med hjem fra Ole i dag....håber du får nået en del i weekenden .... ville ønske jeg ku komme og hjælpe..men der er sgu langt på cykelFik disse skønheder i tirsdags 004-2Fik disse skønheder i tirsdags 001Fik disse skønheder i tirsdags 011-1Fik disse skønheder i tirsdags 009-1Fik disse skønheder i tirsdags 015

Total billeder af mine 2 akvarier efter at være færdig med opbygning...syns selv det er blevet ret godt Fik disse skønheder i tirsdags 95018 Fik disse skønheder i tirsdags 021Fik disse skønheder i tirsdags 020
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 1:58

Total fedt akvarie og fede fisk

De skal nok give dig en helvedes masse ballade Wink
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 9:19

jep Ole fortalte mig at xiloensis var stille og fredelig ved ham.... det stopper så når man lukker dem sammen med to ret overgearede og smaskliderlige managuense...men de deler akvariet fint xiloensis har venstre halvdel og managuense højre...det komiske er så at er xiloensis på højre side af den rod der ligsom deler akvariet...kan managuense sagte jage xiloensis væk og han virker underdanig.
Indtil han kommer om på venstre side af roden så stopper de sgu så vender han sig om og så puster man sig op...

det skal osse siges at begge managuenser hjælper jo hinanden med at forsvare territorer..,,mens xiloensis er det kun hannen der kæmper mod de to managuense...xiloensis damerne svømmer bare rundt og ser godt ..typisk kvinder Fik disse skønheder i tirsdags 162245
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 16:59

Hehe ja de kan være hylende morsomme sådan nogle mellemamerikanere.

Forresten glemte lige at sige, at vores allesammens "Guldsøm" har også (endelig) fået sit eget navn. Den hedder
Andinoacara Aquinoctalis Bare til info Smile Folk har længe forvirret Green terror og Guldsøm'en med hinanden. Men i virkeligheden er den egentlige Green terror utrolig sjælden.

Så altså:

Aquidens Rivulatus "Green Terror" - Tvivler stærkt på der nogensinde har været et ægte eksemplar i Danmark selvom navnet står alle vejne under Guldsømmet.

Andinoacara Stalsbergi "Silver Seam" - Også en af de sjældnere. Mage til Guldsøm, bare med Hvid/sølv finner.

Andinoacara Aquinoctalis "Guldsøm" - Som alle har troet var "Green terror" osv.

Forvirring forvirring, men det hjælper på det nu, hvor Guldsømmen har fået ejet navn.
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeLør 9 Jul 2011 - 20:09

det ved jeg godt... det er bare sådan de desværre har været listet i mange år... jeg har osse opdaget jeg er født under en heldig amerikaner stjerne... jeg tog 1,2 xiloensis med hjem... og har allerede et par , der er ved at gøre klar til 1. kuld... samtidig i den anden ende forbereder managuense et kuld... det skal nok blive sjovt Fik disse skønheder i tirsdags 95018
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeSøn 10 Jul 2011 - 16:32

Så er 1. kuld managuense i gang...og skældene flyver i akvariet , da xiloensis ikke helt har fattet han ska holde sig væk !!! hehee
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 11:36

Jensenjr skrev:
......Fik disse skønheder i tirsdags 003

De er i sin tid købt hos Ole... så jeg har en fæl anelse om at Jeff Rapps har haft en finger med i spillet her.... det er simpelthen fabelagtige..... Fik disse skønheder i tirsdags 640970

jamen du har sgu da også en A. guldsøm .. den er sød.
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeMan 11 Jul 2011 - 16:53

ja han er fin.... Ole jeg tror sgu du har ret i der er noget i vandet herude.. da jeg kom hjem i dag havde synspilum lagt æg hihi..fedt med alle de par der går besærk på en gang Fik disse skønheder i tirsdags 95018
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTirs 12 Jul 2011 - 22:06

nå Xiloensis ville åbenbart ikke ha at managuense sku ha unger nu så de jagede dem væk fra yngle område, managuense hunnen fik en ordentlig røvfuld som "medgift" , så hun står og puster lidt.. mens hun kommer sig... men går nu stærkt ud fra at xiloensis får sit at tænke på når først managuense når samme størrelse og derover....har prøvet det før...og har ikke set en managuense gå ned med flaget pga at ha fået høvl en gang.... de samler bare kræfter og venter og tager så deres hævn senere..... Wink

Men det er jo en af grundene til amerikanere er sjovt... det går ikke altid som fisken prædiker.... og magten flexer jo hele tiden.....
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitimeTirs 19 Jul 2011 - 22:55

hehe nu snød fiskene mig sgu igen..... synspilum er ved at klargøre til et nyt kuld....men da den største som jeg troede var hannen begyndte at skyde læggerør ud...lurede jeg sgu lige en ekstra gang.... Fik disse skønheder i tirsdags 55835

så måtte jeg lige ta de skarpe briller på og nærstudere den fhv hun...jow jow den var go nok..."hun" er en han...men det er da så kun en fordel at man har en go hun(taler af erfaring, men nævn ikke noget om det til min kone Razz )

kan så i bagklogskabens lys så bedre forstå hvorfor hunne var så agressiv sidste gang de ynglede...når er forklædt som han heheh men har da et kanon par nu. Fik disse skønheder i tirsdags 322163
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fik disse skønheder i tirsdags Empty
IndlægEmne: Sv: Fik disse skønheder i tirsdags   Fik disse skønheder i tirsdags Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fik disse skønheder i tirsdags
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nye skønheder

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Amerika - Cichlider-
Gå til: