Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Trematocranus placodon

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Trematocranus placodon Empty
IndlægEmne: Trematocranus placodon   Trematocranus placodon Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 0:19

Da jeg har en T. placodon trio gående (2 hanner og 1 hun) og har læst lidt om typen på c.dk og wildcichlids.com, er jeg blevet lidt forvirret omkring hvad det egentlig er for en fætter...

På c.dk står der i artens beskrivelse af de ikke mener, at den går ind under sandsild typerne? Pga. at den er vidt udbredt og ikke endemisk i Malawi søen og forefindes bl.a. også i Malombesee & øvre Shire flod. Den opholder sig helst nær vallisneria, tæt ved kysten. Ved sandbund og op til overgangszonen???? Så tænker jeg selvfølgelig: "hvad dælen er så beskrivelsen af sandsild typerne"?

Udover det er det en sneglespiser. Har aldrig haft en sneglespiser før, så glæder mig til at se den spise sin livret Gabiella stanleyi snegle, når den er fuld udvokset! Smile

Se den lige her: https://www.youtube.com/wildcichlids#p/search/0/gTtz8M8qbto
En flot fisk. Og hvis ikke det er en sandsild, hvad er så?

Nogen som har haft T. placodon, og som ved hvor jeg kan købe de Gabiella stanleyi fra malawi?
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Trematocranus placodon Empty
IndlægEmne: Sv: Trematocranus placodon   Trematocranus placodon Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 1:19

Det er en verdensklasse fisk!

Jeg har ikke holdt den selv men har set den live hos Gissel!

Jeg mener den gruppe er under betegnelsen "sandsild" dens adfærd ligner også en sådan!

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
 
Trematocranus placodon
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Malawi-
Gå til: