Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Nybegynder, hjælp til art

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Predator




Antal indlæg : 2
Join date : 29/05/11

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeSøn 29 Maj 2011 - 20:18

Jeg har i længere tid overvejet at få et akvarie. Arten jeg skal have må meget gerne være en "dansk" fisk, altså en art der hører hjemme i dk. Jeg har haft lidt tanker om Aborre da de klarer sig uansat vand temperaturen. Jeg er meget betagende af rovfisk, men ved osse godt at de måske vil besværliggøre det meget hvis de fx skal have levende foder hver gang. Kunne ikke forestille mig at det var nemt at få en rovfisk til at spise flager Men er meget åben om hvilken art jeg skal have, rovfisk er ikke afgørende, bare det først og fremmest er en hjemmehørende fisk. Håber i kan hjælpe mig på vej. Kan sige at jeg har masser af plads, så akvariestørrelsen er ikke det afgørende.
Tilbage til toppen Go down
jensp

jensp


Antal indlæg : 156
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeMan 30 Maj 2011 - 9:38

Det er meget sjældent jeg høre om at folk vil holde Danske fisk!!

Tror det bliver svært at holde den i live i et akvarie!

MVH. Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.malawi-gruppen.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeOns 1 Jun 2011 - 1:21

hvorfor vil du holde fisk fra DK, når man kan holde nogen der er 1000 gange flottere, med en mere interesant adfærd fra eks. afrika etc.?
Tilbage til toppen Go down
Predator




Antal indlæg : 2
Join date : 29/05/11

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeTirs 14 Jun 2011 - 21:32

Sciaenochromis skrev:
hvorfor vil du holde fisk fra DK, når man kan holde nogen der er 1000 gange flottere, med en mere interesant adfærd fra eks. afrika etc.?

Godtspørgsmål Smile Fordi jeg er en meget aktiv lystfisker, og elsker de hjemmehørende fisk. Ved ikke ret meget om eksotiske fisk, men de "danske" fisk har jeg rimelig styr på. Men man kan jo også blive klogere endnu ved at holde et par stykke derhjemme.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeTors 16 Jun 2011 - 10:10

Det vil jo være oplagt at holde dem ude om sommeren sunny og evt. inde om vinteren. Har du et akv. eller bedre et bassing de kan gå i uden for?

For en del år siden var der en billedetråd på C.dk af en havedam med rude til terrassen.... fantastisk projekt.

Ellers spørg RAS, Ivan eller Simon på http://www.rovfisk.dk/index.php om råd. Derinde er der nogle der holder meget spec. fisk.
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitimeLør 18 Jun 2011 - 14:46

af danske arter har jeg prøvet at holde alm. hundestejle. self ikke så store etc. men de kan sagtens holdes i akv. og de har yngelpleje som flere cichlider. faktisk har eks. sandart også yngel pleje og står og vifter frisk vand over æg. og passer unger.. men sandart nu nok liiiige for stor til et alm. akvarie lol! men prøv hundestejler. hannerne får nogle fantastiske farver i rød og blå...
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Nybegynder, hjælp til art Empty
IndlægEmne: Sv: Nybegynder, hjælp til art   Nybegynder, hjælp til art Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Nybegynder, hjælp til art
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Hjemmelavede moduler med filter. Spørgsmål fra en nybegynder.
» Den nye butik på Messingvej 20H, 8940 Randers.
» Hjælp.....
» hjælp hvidt på mit akvarieglas
» hjælp til kamera!!!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: