Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Katteejer igen efter 24 år

Go down 
+2
Tom & Jane
Kiwa
6 deltagere
ForfatterBesked
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeOns 4 Maj 2011 - 18:12

Hej
Ved godt her er lidt stille herinde, men håber der stadigvæk er lidt missefolk tilstæde der måske gider/kan hjælpe en nybagt katteejer med svar på lidt spørgsmål. Det lange af det korte er, at vi for små 3 uger siden måtte sige pænt farvel til vores elskede Rotweiler. Hun nåede lige at blive 8 år. Vi har siden vi fik vores første Cocker Spaniel i 1989 udelukkende haft hunde, men til gengæld også en del af dem og opdrættet en del.

Nå, men min mand havde ikke fået en hjerneblødning den fredag hvor han sendte et billede hjem fra arbejdet af en KAT. Han mente, at jeg i mange år uden at have haft lov (af ham) til at holde kat, nok ikke ville kunne sige nej til denne. Det kunne jeg så i første omgang, efter at have set den. Havde ikke skænket tanken om at holde sådan en i mange år, da jeg vidste at manden ikke synes at katte er det fedeste husdyr man kan holde.

Tænkte dog næsten dag og nat over dette dyr i 14 dage, og om jeg overhovedet stadigvæk var et kattemenneske, og især om jeg efter så mange års afhængighed af 4 benede dyr overhovedet gad dem mere. Men det lille dyr skulle altså have et nyt hjem, og det var ikke lige til at finde en ny egnet ejer. SÅ derfor fik vi for ca. 14 dage siden en lille Hellig Birma pige indenfor dørerne. Hun skulle koste gratis, da hun bare skulle finde, et hjem hvor hun fremadrettet ville komme i kærlige og ansvarlige hænder. Vi valgte så alligevel at betale en lille sum for hende. Dyr er i mine øjne ikke noget man forærer væk uanset hvad omstændighederne er.

Jeg har jo så måtte læse op på min katteviden, og kors der er sket meget siden det gamle eksemplar af Politikkens Kattebog fra 1983 jeg havde liggende udkom. Dengang havde man ikke samme informationer som man i dag har via internettet, og har på kort tid indhentet en masse informationer om alt mellem himmel og jord.

Foder husker jeg dengang bla. som noget med kogte kyllingehjerter, kalvelever, fisk, kød og foder på dåse (af yderst ringe kvalitet) Så tilberedning af kattemaden blev lavet i større portioner og frosset ned, så man havde til f.eks. 1 måned ad gangen. I dag er udvalget jo enormt, og består især af tørfoder.

Her er mit problem så også med vores lille ny. Hun spiser UDELUKKENDE tørfoder. Hun grænser til det kræsne, og ja sådan er det jo når man binder an, med en kat på 16 måneder. Derudover drak hun kun vand af vandhanen. Den vane har jeg dog fået hende vendt af med. Men er bekymret for om hun får nok vækse.

Hun har vandskåle stående flere forskellige steder, men foretrækker desværre Kims vandkande med rent osmosevand, som han bruger til påfyldning af saltvandsakvariet. Der er jo intet som helst i det vand, her tænker jeg mest på kalk og eventuelle mineraler som der er i alm. postevand. Er det skadeligt for katte at drikke rent osmosevand?

Jeg forsøger pt. at lokke lidt paté (til katte) i hende med kylling pga. væskeindholdet, men det indtages kun i meget små mængder og kun HVIS det er iblandet f.eks. Græsk Joghurt. Hun sætter pris på alt hvad der minder om surmælksprodukter såsom ost i forskellige varianter osv. Hun har sågar spist en lille bid appelsin. Underlig kat. Alt jeg har tilbudt hende af kylling, oksekød, fisk, i både rå og tilberedt tilstand, får hun desiderede brækfornemmelser af, og vender værdigt måsen til. Hun laver simpelthen en opkastlignende handling, og går sin vej.

Jeg har forsøgt med en enkelt rå æggeblomme, den opnåede jeg, at der over 2 dage blev indtaget 6 tekefulde af EFTER der var iblandet lidt surt i form af den føromtalte Græske ting.

Hendes afføring er rigtig fin, og jeg går ekstremt forsigtig frem, for ikke at ødelægge hendes mave. Men vil altså meget gerne væk fra tørfodret af flere årsager. Trods diverse foderproducenters lovprisning af deres produkter og foderets fantastiske evner til lige den type kat man holder, så er jeg efter mange timers studier ikke overbevist. Ja hvor mange timers læsning/studier kan der så være tale om på så kort tid. Lad os bare sige, det er ikke "fiskesider" jeg har brugt al min vågne tid på i den sidste månedstid. Alene det, at sætte sig helt ind i Racen og dens adfærd inden man anskaffer sig dyret, er jeg ikke helt færdig med - længe leve informationssamfundet og internettet.

En masse sludder for en sladder. Men ligenu er jeg mest interesseret i om, det for Bina's vedkommende (ja det er altså hendes navn) er ok at få det tørfoder hun er udstyret med, eller om der er nogen der kan anbefale noget andet.

Hun er som nævnt en 16 måneder gammel steraliseret indekat. Hun luftes dog dagligt i line. På sigt bliver vores løbegård på 40 m2 indrettet kattemæssigt korrekt, men indtil videre lærer vi de nye omgivelser at kende i snor, så vi ikke løber ud og leger på mortorvejen med de 4 hjulede, eller kommer i klammeri med kvarterets utallige katte, der i tide og utide opholder sig her på matriklen. Hun har efter hvad vi har fået fortalt gået hos opdrætter i længere tid end normalt, men er så kommet til ny ejer, da hun åbenbart ikke befandt sig vel sammen med andre katte. Kunne vist ikke rigtig klare sig overfor de andre. Dermed er selskab af andre katte i mine øjne udelukket.

Hun vejer 2,9 kg. Da jeg ikke har haft kat i så mange år, og mener at kunne huske vores gamle huskatte som nogle fine velnærede (ikke overvægtige) katte, så virker hun på mig, når jeg føler efter meget tynd. Hendes knogler mærkes tydeligt, og især brystbenet stritter ud. Hun har jo en hel del pels, og derfor bemærker man det ikke når man bare kigger på hende. Hendes ryghvirvler mærkes også tydeligt synes jeg. Har jo kun forstand på hunde og hvordan de skal være, så er derfor meget i tvivl. Var det en hund jeg bedømte, ville jeg sige den var næsten undervægtig, hvis det altså ikke var en ekstremt hårdtsarbejdene hund med masser af muskler.

Hun bryder sig generelt ikke om nærmere berøring, eller nærkontakt. Det at blive taget op og nusset, er ikke en del af hendes opfattelse, af noget der er behageligt. Da bekendtskabet er så nyt som det er, tvivnger vi hende ikke til noget, men for hver dag der går, er det blevet bedre og bedre ved, at vi er insisterende og tager hende op når hun selv kommer snakkende og gnider sig op ad vores ben. Så er der lige 10-15 sek. holden fast og nus og inden hun selv begynder at stritte imod, bliver hun sat ned. På den måde er vi nået ret langt synes jeg selv.

Tilbage til det der foder og hendes vægt. Hun får Royal Canin Young Female Neutered Vetenary Diet tørfoder. Det skulle modvirke både urinvejslidelser, overvægt og hårboller hos steraliserede hunkatte op til 7 år. MEN hvis man nu har en kat, der har for lav en vægt, så er det vel ikke optimalt udelukkende, at fodre med dette foder eller hvad??? Jeg kan sagtens se ideen med, at bruge det foder til indekatte der er på vej til at blive overvægtige i forbindelse med steralisation, og det med urinvejslidelserne, hvis det altså virker som lovet.

Derudover hjælper det ikke på at hårbollerne skulle passere fint gennem tarmsystemet som produktet lover. Sådan en er Kim blevet præsenteret for, og tidligere ejer raporterede om en "bolle" ca. 1 uge før vi fik hende hjem. Dvs. jeg forventer en "bolle" ca. hver 3 uge. Derudover har jeg læst om en kastereret hankat på 9 måneder, der trods fodring med dette produkt dog til Young Male, allerede har udviklet urinvejslidelser. Har også læst en del foderspecifikationer, og debatter omkring indholdet af f.eks. korn/vegetabilske produkter i det kattefoder man kan købe, og ja har allerede fundet frem til en 18 siders afhandling om Råfodring af katte kontra det, at bruge den i mine øjne (for ejeren) lette løsning som tørfodringsprodukterne er. Så ved I ligesom hvor jeg kommer fra i mine tanker omkring foderet på sigt.

Jaja det er bare en kat, jeg ved det godt, og fodring af katte er ingen videnskab, eller er det? Men jeg lader mig ikke nøje med noget som helst der drejer sig om dyr, der ikke kan svare for sig selv. Det er mit ansvar at gøre det optimale for de dyr vi vælger at holde. Hun kan være en af de katte der igennem et forhåbentligt langt katteliv kommer til, at trives fint udelukkende på tørfoder, men hvorfor ikke tænke anderledes, og være åben overfor dem der ikke mener tørfoderet er guds gave til katten?

Har selvfølgelig læst masser af debatter på Kattegalleri.dk samt allle dem der ligger herinde, og måske bliver jeg nød til at oprette en profil på KG og smide mine spørgsmål/betragtninger derinde, men det kunne være rart hvis jeg kunne få lidt indput fra de katteejere der er herinde.

Mvh
Yvonne
PS. Det bliver en kamp med pelsplejen, den er sådan set ikke eksisterende. Aner ikke hvad tidligere ejer dog har gjort for, at vende hende til den slags håndtering. Men håber med små skridt, masser af tålmodighed, ros og en dag at finde en godbid der virkelig kan trigge hende, at det lykkes at få det til at blive en hyggestund som hun kommer til at nyde. Kors hun fælder lige nu, og en kam og børste er ikke det hun mener skal være i nærheden af hendes korpus.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeOns 4 Maj 2011 - 19:59

Hej Yvonne

Tillykke med kræet - håber I kommer over start vanskelighederne. Vi holder os tilbage mht. råd - for kattemennesker bliver vi nok aldrig men.........

Katteejer igen efter 24 år 654467

Vi må da se et billed for lige umiddelbart lyder det ikke som det burde kaldes en kat Katteejer igen efter 24 år 699920 Det er da altid rart at få et dyr indenfor døren som nok kommer til at bruge den hvide lædersofa som kradsebræt lol!
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 5 Maj 2011 - 10:39

Hej Yvonne
Stort tillykke med den lille nye Katteejer igen efter 24 år 515631 for at starte med foderet, tørfoderet er ikke kun for at det skal være nemt for dig,der findes faktisk nogle rigtig lødige tørfodre i handelen idag,men det er med det som med alt andet ,et religionsspørgsmål nogle kan lide det ene og andre det andet. Vi har riftig gode erfaringer med Hill´s produkter som sælges af dyrlægerne,tag en snak med dem når i nu alligevel skal have den til tjek,jeg ville ikke give den et diætfoder når den ikke er ældre,nu kender jeg ikke racens opvækst,men kan fortælle at Mainecoonen vokser indtil den er 2-3 år gammel,så hjælper det jo ikke noget at sætte den på diæt.

Vores får også udelukkende tørfoder og en vådfoder som snack om dagen og det har de gjort altid,så hvis den kan lide det så foder den da med det ,men få nogle små prøver af andet og se om den kan lide det,hårboller kan i nok kun undgå ved at børste kalorius så alle løse og døde hår ikke ryger i mavsen.


Men som Tom og Jerry skriver Katteejer igen efter 24 år Postpics
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 5 Maj 2011 - 18:19

Hej begge to.

Tak, tak. Billeder skal nok komme. De ligger desværre stadigvæk i kameraet. Ham der skal lægge dem over på PC'en har ikke haft tid, har glemt det osv. Ja undskyldningerne er mange lol!

Haha Jane, hun er bestemt kat til potespidserne, men selvfølgelig er det noget helt andet, at starte med en lidt ældre kat og ikke en killing som man selv kan præge helt fra start. Det passede
os nu rigtig fint, af flere årsager, og hun er utrolig imødekommende og nysgerrig overfor fremmede mennesker, hvilket vi var imponerede over da vi så hende. Havde hun ikke været det, så
var der nok aldrig kommet en kat ind her. Kim har vist sig, at være blevet rigtig glad for hende, og omvendt, hvilket jeg aldrig havde troet ville ske, selvom det var ham der der foreslog, at vi
tog ud og kiggede på hende.

Hun er meget velopdragen, og holder kløererne der hvor de hører hjemme på de 2 store klatrestativer der også fulgte med, når de skal hvæsses. De hvide lædersofaer lider ingen overlast haha.

Takker for input Gerner. Er helt enig med dig angående foder. Er bare blevet lidt overrasket over, at en del opdrættere mener, at producenterne endnu ikke laver et foder der er bedre egnet til
katte og deres behov for kød. Kritikken går på, at der af økonomiske årsager, er en alt for stor andel af kornprodukter i forhold til hvad de mener godt er. Kan også se, at proteinindholdet i det
hun får nu, kun er på 37% og kulhydratindholdet er på 33,5 % Fibre 4,7%. Så vidt jeg har læst skulle, et proteinindhold nærmere de 80%, være mere optimalt. Men igen det er nok bare mig, der
som sædvanlig undersøger tingene lidt for meget, og ja stiller spørgsmålstegn ved alt. Mht. Maincoon og deres alder før de er rigtig færdigudviklet, så tror jeg ikke der er stor forksel på dem og
vores, og var også lidt forundret over at læse, at en kat åbenbart allerede skulle være voksen i en alder af ca. 12 måneder.

Vil gerne fodre så optimalt som muligt for, at imødegå mulige fremtidige helbredsproblemer. Ved godt tørfoder ikke udelukkende er lavet for, at gøre tingene nemmere for ejeren, der er bestemt
mange fordele, og man behøver ikke tænke over alt det med vitaminer, mineraler osv. som hvis man valgte at lave maden selv. Har i tidernes morgen studeret rigtig mange foderspecifikationer
på hundefoder igen for, at finde det optimale foder, da vi opdrættede. Selv i vores fiskehold har jeg læst og sammenlignet masser af produkter. Bare spørg Ole hvilke udvekslinger af meninger
og erfaring vi har haft, omkring det optimale foder til chicliderne. Måske derfor jeg nu igen gør det samme, selvfølgelig af interesse, men som nævnt også for, at finde frem til noget der er godt
for hende.

Kan lige sige den første rigtige succes ligenu er i hus med lidt vådfoder (den føromtalte pate) Har da jeg kom hjem her kl. 14 præsenteret hende for 4 små bidder. De blev omgående indtaget uden
tøven, og uden tilsætning af den Græske ting Katteejer igen efter 24 år 515631 måske bliver det alligevel ikke nær så problematisk langsomt, at vende hende til lidt andre foderemner som jeg havde frygtet.

Mht. hendes vægt, så har jeg haft svært ved, at finde noget om hvad standarden siger for racen. Det er åbenbart ikke noget man indenfor katteverdenen har som en del af standarden, som man
f.eks. har indefor hunderacer. Der har man en ca. vægt for hanner og en for tæver. Men har fundet en debat hvor forskellige Birma ejere skriver hvad deres vejer. De går fra alt mellem 3 kg. og
op til 5,5 kg. 5,5 kg. det var dog en kasterat.

Selvfølgelig skal hun ikke være fed, men jeg har svært ved at forestille mig, at hun ikke være veje lidt mere end hun gør. Så knoklet skal en kat i mine øjne ikke være. Hun har været vant til bare
at have foder stående fremme hele dagen. Det har hun også nu, men jeg afmåler det, så jeg har styr på, at hun får den mængde der anbefales + lidt mere på 1 døgn. Så kan jeg bedre vide hvor
meget hun reelt får indenbords om dagen. Men skal have bestilt tid hos dyrlægen til vacc. og sundhedstjek. Skal lige have fundet en ny, for den dyrlæge vi har haft til vores hunde igennem 20 år
ligger langt pokker i vold, er helt fantastisk, men har hørt godt om en til katte her i nærområdet, så tager nok springet og skifter, og ser om han er noget værd efter min standard altså.

Mht. pelsplejen, ja så ser jeg virkelig frem til, at kunne hive masser af pels af hende, så det ikke ender indenbords. Men er kun kommet så langt som til nogle korte tag på siderne. Maven og
"bukserne" bagpå, er slet ikke i spil endnu, så bliver hun sgu rigtig sur. Vil helst ikke ud i, at tvinge hende på nuværende tidspunkt, da opbygningen lige pt. af tillid er altafgørende i mine øjne. Men
det kan selvfølgelig blive nødvendigt, at sætte hårdere ind, hvis jeg ikke med det gode får hende overbevist om, at det både er en nødvendighed, og kan være ret så behageligt.

PS. Har selvfølgelig shoppet lidt hos Ole og købt div. legeudstyr ind til et par års forbrug. Købte samtidig en tube Multivitamin, sådan bare for at prøve det. Det tænder hun fuldstændigt af på. Det
smager bare guf. Men at stå med en lille lettere slimet klat på pegefingeren, som belønning til hårbørstningen er jeg ikke helt velbefaren i endnu. Men så snart hun ser den hvide tube, så kommer
hun løbende med rejst hale og godt humør. Skøre kat Katteejer igen efter 24 år 95018
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 5 Maj 2011 - 22:10

Så er tråden ikke længere helt så værdiløs. Ikke den bedste kvalitet, men sådan er der så meget Basketball

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2773&img=_DSC0077

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2772&img=2670_DSC0075

Der er ingen tvivl om, at der er masser af spilopper i den lille dame, og vi har indtil videre fået mange gode grin af hendes adfærd, narrestreger, spring og bagholdsangreb. Eller når hun
indimellem tæsker gennem hele huset. Alle akvarierne der er låg på er undersøgt, og stueakvariet hvor der rent faktisk går fisk i endnu, er blevet en foretrukken opholdsplads, hvor en lur
nydes imdimellem. Heldigvis har hun endnu ikke udforsket vores saltvandsakvarie, som ikke er overdækket. Det var min største bekymring de første par dage, at hun skulle havne oppe i
det. Hun nøjes indtil videre med, at betragte fiskene på afstand på spisebordet. Fiskene i stueakvariet er dog forsøgt fanget udefra, og nedefra, selvfølgelig uden held. Men hun har ikke op-
givet projektet endnu. Fiskene synes hun er ret interessant, og stimler sammen foran hende, når hun sidder på lur, og stirrer stift på dem. Når hun så dasker en pote på ruden svømmer de
lidt væk, for at vende tilbage og glo ud på hende igen.

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2774&img=4510_DSC0078

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2775&img=2999_DSC0081

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2776&img=_DSC0082

Til sidst et enkelt udendørs under en af de første lufteture.

Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=2777&img=_DSC0089
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeFre 6 Maj 2011 - 9:57


Mums hvor er hun lækker Katteejer igen efter 24 år 965522 Katteejer igen efter 24 år 965522 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 24598 Katteejer igen efter 24 år 24598 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 255330
andet er der ikke at sige
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeFre 6 Maj 2011 - 12:24

Hvor er hun DEJLIG!!! Katteejer igen efter 24 år 24598 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 965522 Katteejer igen efter 24 år 708396

Foder er et spørgsmål om religion. Hos os er der hele tiden skåle med Royal Canin (Maine Coon, Intense Haiball og en 3. variant, der udskiftes løbende). Derudover får de en masse råt kød som f.eks. hakket oksekød, svinekød, kylling, samt kogt kylling og fisk.

Det er helt normalt, at katte kan være laaaaaaaaang tid om at acceptere råt kød. Det kan du langt hen af vejen give producenterne af tørkost skylden for, da de tilsætter smaggsstoffer..... det kan råt kød have svært ved at hamle op med Wink

Jeg ved ikke noget om størrelsen på Birmaen, men jeg kan kun opfordre dig tuil et medlemsskab hos Birmaklubben (www.birmaringen.dk). De afholder også foredrag på Sjælland, som garanteret er noget for dit nysgerrige jeg Yvonne Very Happy

En god måde at lære pelspleje på er, at bruge en karte, når hun ligger ved dig på sofaen. Over tid synes de fleste katte, at det bliver hyggeligt.... bare pil snitterne fra bukserne den første tid, ellers bliver du ikke så populær Katteejer igen efter 24 år 2948
Pleje af bukserne må komme stille og roligt over tid. Det er ikke sikkert, at hun nogensinde kommer til at acceptere det..... vi har nogle, der hader os, når vi ordner bukserne på dem. Det kommer de aldrig til at vænne sig til, men heldigvis er alle andre steder på kroppen ren nydelse for dem Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeLør 7 Maj 2011 - 11:00

Takker igen for input og ros af den lille dame. Katteejer igen efter 24 år 965160

Hun nægter desværre hyggeligt samvær i sofaen. Men tager normalt fat i hende, når hun ligger og sover på et af hendes kradse stativer. Det bliver bedre og bedre dag for dag.
Har i går købt en gammeldags stålbørste med dupper på, da jeg for sjov prøvede at børste hende lidt med min egen. Den accepterer hun bedre end karten og kammen. Skal
nok lade være med at gå i dybden med "bukserne". Tak for fiffet. Men det går hurtigt fremad så regner med, at jeg nok skal få hende overvundet hen ad vejen.

Hendes kontaktbehov bliver også bedre og bedre. I går holdt hun 1/2 minuts fest på min mave da vækkeuret ringede, skulle nusses, og spandt for første gang en lille bitte
smule. Kim har dog kunne få hende til at spinde lidt og meget lavt et par gange, men det er første gang jeg har hørt det. Derudover snakker hun til tider meget, især når hun
vil have opmærksomhed og når vi kommer hjem, eller når hun selv har sovet. Det er ligesom hun gerne vil have kontakten på en eller anden måde, men trækker sig alligevel,
hvis man bliver for nærgående. Ser hun Kim køre ind i indkørslen om aftenen, løber hun ud til hoveddøren og tager snakkende imod ham.

Ja, har også læst det med fodret, og konstaterede det faktisk selv da jeg forleden fik hende til, at tage et stykke tørfoder fra mine læber. Jeg var ikke blevet vanvittig, det var en
træningsøvelse, jeg forsøgte mig med. Det er godt nok krydret kraftigt, virker salt. Så kan godt forstå, at råt kød har svært ved at hamle op med de smagsstoffer, der er i kattemad.
Men vil helt klart forsøge fortsat, at tilbyde hende det, og se om det ikke er muligt, at få hende til at tage det indimellem. Det skulle være langt bedre for deres tænder på sigt end
tørfoder alene.

Har gennemlæst birmaklubbens hjemmeside, og vil helt klart overveje at melde mig ind, selvom hun jo er en lidt fyfy mis. Hun har ingen tavle. Det er noget familiehalløj til tidligere
ejer der har opdrættet hende, og ejeren en ung pige, var åbenbart ligeglad med papiret. Det er jeg nu også, selvom det havde været rart at kunne spore hendes linier. Men det var
jo ikke derfor vi fik hende. Hovedsagen var, at hun var sund og rask, og havde et nogenlundende temperament.

Lige til sidst Ole, hvis I skifter mellem typerne af foder, får Jeres så ikke problemer med maven? Eller gør I det over f.eks. 14 dage.

Jeg vil prøve, at få fat i lidt forskellige foderprøver, og så må jeg lige se om jeg kan finde noget om hvilken sammensætning hun bør have, i forhold til at hun nok godt kunne trænge
til lidt mere sul på kroppen. Tror nemlig heller ikke hun er færdig med at vokse/udvikle sig, så et lightprodukt som hun får nu, bør måske erstattes af et der er lidt mere krudt i.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 29 Mar 2012 - 21:55

Tjaah tiden går hurtigt. Nu er det snart et år siden vi overtog vores lille og meget bestemte "hårbolle". Hun har helt sikkert sin egen mening om, hvor skabet skal stå i hendes dagligdag. Os "slaver" har bare, at rettet ind til højre eller venstre.

Nej helt så galt er det nu slet ikke. Vi er kommet rigtig langt med hende, og hun er kommet langt med os. Om det er fordi vi i bund og grund igennem mange år har været hundefolk aner jeg ikke, men jeg skal lige komme bare 20 min. senere hjem fra arbejde end jeg plejer, så sidder hun troligt og holder øje i vinduet, og "bræger" højlydt så snart jeg kommer op ad havegangen. og møder mig i hoveddøren når jeg åbner. Kommer jeg før tid, ligger hun som regel og snorksover. En hel del timer senere når Kim kommer hjem, går hun igen i selvsving, og kalder som en gal på ham, såsnart hun hører og ser bilen. Piler frem og tilbage mellem stue og hoveddør, indtil han er kommet helt ind, og har hilst ordentligt på "damen". Et træk alle vores hunde gennem tidens løb har udvist. Hvorfor hun er endt med samme adfærd, står hen i det uvisse.

Der er generelt en masse liv og glade dage i huset med hende. Tiden er også gået med, at deltage på et par udstillinger som publikum blot for, at forsøge at lære lidt mere om hele denne katteverden, da jeg kraftigt overvejer, om hun måske skal have en firbenet legekammerat. Det har været interessant.

Lidt billeder fra året der er gået, med de sædvanlige kommentarer.

Er der nogen friske "drenge" på kajen?
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3554&img=650_DSC0033

Jeg er for sej og det der sne kan vel tæmmes???!!!
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3555&img=1458_DSC0035

Sne er så sjooovt
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3558&img=_DSC0063

Må videre - en ung mis - dvæler ikke ved tingene ret længe ad gangen
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3564&img=2282_DSC0078

Forbudt område??? - Aner ikke hvad du fabler om. FAR... tsk, tsk ham er jeg ikke bange for, og der ER ingen forbudte områder her i huset for lille mig, at du ved det!!!
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3593&img=3360_DSC0010

Hvis han vil mig noget - må han indgive en klage til rette instans!!!
Katteejer igen efter 24 år Is.php?i=3594&img=6878_DSC0009

Venlig hilsen
Bina og hendes tobenede
"Slaver"
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 29 Mar 2012 - 22:23

rigtig flot mis I har fået jer, men det er lidt sørgeligt, at se et akvarie uden vand lol!

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeFre 30 Mar 2012 - 10:00

Hvor er hun DEJLIG Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 8269 Katteejer igen efter 24 år 8269
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeMan 2 Apr 2012 - 18:27

Takker - hun er dejlig, og en rigtig sjov størrelse, at have boende under sit tag bounce

Ja, det var lidt trist med alle de tomme akvarier i en periode, men de fleste er heldigvis ekspederet videre i deres liv nu. (Vores 960 L som ses i baggrunden på to af billederne, led dog en krank skæbne under transporten, så det kom desværre aldrig op og køre hos køber - men vi havde jo sagt det var tungt) Selv reolen i kælderen som vi aldrig fik gang i, er solgt. Nu står der kun vores hjørne akvarie tilbage, som dog er flyttet op i køkken alrummet, og så har Kim stadigvæk sit saltvand.

Men så er der jo så megen mere plads, at boltre sig på, for "hårbollen", og den udnytter hun på det groveste Katteejer igen efter 24 år 45819

Mvh
Yvonne

Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeOns 18 Apr 2012 - 21:50

Sig lige til, hvis lysten kommer igen..... ellers må I altså lige kigge forbi her til sommer. I må da også snart trænge til noget frisk luft Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Jeanette

Jeanette


Antal indlæg : 9
Join date : 09/06/09
Age : 57
Geografisk sted : 18km syd/vest for Holstebro

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 19 Apr 2012 - 10:44

Hvor er hun skøn Katteejer igen efter 24 år 42521

Hvordan har i kunne undvære katte i så mange år, jeg kan ikke forestille mig et liv uden kattene.

Her i huset er akvarierne og så forsvundet, tiden var ikke længere til dem.
Tilbage til toppen Go down
http://www.jeatri.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitimeTors 19 Apr 2012 - 20:00

Det skal vi nok Ole - og ja jeg håber/satser på, at få manden overtalt til en Jyllandstur i år, men han er og har dælme ikke været nem, at flytte rundt på i de sidste par år Katteejer igen efter 24 år 931820 Han mener, at han får luft nok når han kører til og fra arbejde, samt når jeg en gang om året sætter ham i sving med vores utallige udendørsprojekter Katteejer igen efter 24 år 16738

Tak Jeantte, og tak for sludderen i morges i helt anden anledning. Dejligt at høre det går dig godt. Ja jeg har jo altid et eller andet sted savnet katte, men det ønske har min bedre halvdel bestemt ikke delt, og da jeg jo også har været udpræget hundefanatiker (nåh ja dyr med pels eller fjer har jeg generelt et blødt hjerte for), så har de (hundene) på et eller andet plan erstattet det, at have kat og skubbet ønsket længere og længere væk, for til sidst helt at opgive tanken om det. Man er jo to i et forhold, og jeg har fået uendelig vide rammer mht. vores dyrehold, også med fiskene og akvarierne, så det er jeg rigtig glad for.

Men i det år der nu er gået, så har jeg virkelig opdaget hvor meget jeg har savnet en kat. Hele adfærden er jo så markant anderledes end hundes, og jeg elsker begge typer på hver deres måde. Dog er helbreddet der ikke længere til, at have hund på den måde jeg ønsker, at kunne have hund, så igen at have en kat i huset, er simpelthen ren luksus, selvom jeg egentlig havde besluttet mig for, at efter 30 år med ansvaret for firbenede dyr, skulle det være slut. At Kim så er vendt på en tallerken, og i dag er ret begejstret for den lille dame, er helt ufatteligt. Men hun er nu også ret velopdragen, og tilpas reserveret efter hans smag, og så mener han bestemt, at der ikke findes smukkere kat end hans.

Det er der så delte meninger om i hjemmet, og der er især delte meninger om hvorvidt hun, helt klart har behov for en "ven", meen det arbejdes der stille og roligt med - og det skulle jo helst være mens hun er ung og stadigvæk legesyg - hvis hun skal have en firbenet ven.

Selv for nogle år siden, da vi var på besøg hos Ole og Rikke og hilste på deres skønheder - var Kim hverken til, at hugge eller stikke i. En kat er uberegnlig og til tider lumsk, man kan ikke klappe den, den forstår ikke mennesket som en hund gør og ja, så er det bare uinteressante væsener, at leve sammen med. Sådan ser han heldigvis ikke på det i dag. Nok om det.

Til lykke med dine små nye pus - og alt det andet. Du ved hvad jeg mener.

Skydepræmierne skal nok nå frem i tide, og "humørbomben" bliver forhåbentlig glad for, at blive anerkendt for det sprudlende humør og den energi han spreder til Jer alle. God ide også, at tænke på dem der ufortrødent stiller op år efter år, helt uden at vinde noget. Det skal i sig selv belønnes efter min mening.

Mvh
Yvonne
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sponsoreret inhold





Katteejer igen efter 24 år Empty
IndlægEmne: Sv: Katteejer igen efter 24 år   Katteejer igen efter 24 år Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Katteejer igen efter 24 år
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» klasse fisk fra vendsyssel igen igen
» Brunalger efter 10 dage????
» om indretning og opstart efter flytning
» Interzoo 2010 - Hvad skal vi kigge efter?
» igang igen

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Katteforum :: Kattedebat-
Gå til: