IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

vandskift

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
bent

Antal indlæg : 184
Geografisk sted : fredericia

IndlægEmne: vandskift   Tors 23 dec 2010 - 15:24

Hej med jer vil lige høre om det er nødvændigt at skifte vand en gang i ugen når man ikke kan måle hverken nitrit eller nitrat i vandet,nu har prøvet at lade vær med at skifte i ca 14 dage og kan stadig ikke måle noget efter 14 dage,kan man så ikke bare gøre det vær 14 dag
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Gerner

Antal indlæg : 613
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

IndlægEmne: Re: vandskift   Tors 23 dec 2010 - 18:30

Hej Bent
nej det er da ikke nødvendigt,det afhænger jo af mange ting hvor tit man skal skifte. Men hvis du kan få det til at køre med skift hver 14ende dag så er det da det du skal gøre. Det du bare skal sørge for er at vandet er stabilt uden for mange svingninger(og det gør du jo allerede ved at måle) så hvis fiskene trives og de ellers opfører sig normalt,så find din egen rytme /interval i vandskifte.

God jul til dig og dine nærmeste
Vis brugerens profil
bent

IndlægEmne: Re: vandskift   Tors 23 dec 2010 - 21:02

det vil sige at så længe jeg ikke kan måle noget behøver jeg ikke skifte vand,men måske nøjes med at gøre det vær 3 uge eller en gang i månden,og rigtigt glædelig jul til dig og din nærmste og godtnyt år når du når så langt Very Happy
Vis brugerens profil
T.Hagel

Antal indlæg : 85

IndlægEmne: Re: vandskift   Fre 14 jan 2011 - 23:17

bent skrev:
det vil sige at så længe jeg ikke kan måle noget behøver jeg ikke skifte vand,men måske nøjes med at gøre det vær 3 uge eller en gang i månden,og rigtigt glædelig jul til dig og din nærmste og godtnyt år når du når så langt Very Happy
Det tyder da på du skal forbi Ole og hente nogle flere fisk, når der er så lidt nitrat i dit vand lol!

Men ja, så længe målingerne er i skak, kan du med fordel lade være med at stresse fiskene med et vandskift Smile
Vis brugerens profil
bent

IndlægEmne: Re: vandskift   Lør 15 jan 2011 - 9:29

det går nok ikke at sætte malawi og sydamrikaner sammen, Very Happy
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: vandskift   Søn 16 jan 2011 - 13:26

Der kommer en dag Bent, der kommer en dag

Langt de fleste akvarier, jeg har startet op med RockZolid baggrunde med baggrundsfilter, har vist sig at være nitratreducerende det første års tid eller længere. Jeg er ikke klar over, om det skyldes filteret eller at algerne elsker de lyse baggrunde, og dermed forbruger nitraten?
Du må dog ikke hvile på "laurbærerne", da den egenskab kan forsvinde.... enten ved at fiskene bliver større og forderforbruget stiger og dermed mængden af nitrat, eller at den nitratreducerende egenskab forsvinder af sig selv.

Dvs. test nitraten i ny og næ, så du ikke bliver taget med bukserne nede på et tidspunkt Wink

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
bent

IndlægEmne: Re: vandskift   Søn 16 jan 2011 - 14:50

det vil jeg også gøre,jeg har tænkt mig at teste vandet en gang i månden,men så snart at der er lidt at måle skifter jeg vandet.men det med sydamrikanerne bliver ikke pt men jeg syntes at der er nogle rigtige flotte nogle i mellem Smile
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: vandskift   

vandskift
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1