Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 opstart af amerikaner akvarium

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
prebenwj




Antal indlæg : 1
Join date : 17/03/10

opstart af amerikaner akvarium Empty
IndlægEmne: opstart af amerikaner akvarium   opstart af amerikaner akvarium Icon_minitimeLør 9 Okt 2010 - 0:07

hej hej
jeg har et 530 liters akvarium som jeg meget gerne vil bruge til amerikaner?
er der nogle bestemte ting jeg skal tage højde for?
hvilke fisk kan der anbefales til en rutineret akvarist (dog undtaget Amerikaner)
har 2 stk. 54 , 1 stk 180 l, 1 stk 250, 3 stk 325 og 1 stk 530 liters akvariumer.
har allerede mbunaér (salusi) og lidt andet forskellige fisk
selskabsakvarium med scalar og sommerfuglechiclider.

jeg vil meget gerne prøve amerikanerne, da jeg er blevet lidt bidt af de mange forskellige former og farver der er tilstede ved disse fisk.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

opstart af amerikaner akvarium Empty
IndlægEmne: Sv: opstart af amerikaner akvarium   opstart af amerikaner akvarium Icon_minitimeMan 18 Okt 2010 - 9:36

Hej

Der er såmænd ikke rigtig noget, man skal højde for, når vi snakker amerikanere. Visse sydamerikanere trives bedst/kun, hvis de går i blødt vand.... alle de andre trives kanon i postevand. Nogle enkelte arter har bedst af levende foder bla. Crenicichla, men strengt taget næsten alle æder tørfoder.

Hole in head disease er nok den mest fremtrædende sygdom indenfor amerikanere, men den kan undgås ved at fodre varieret, og overholde sine vandskifte punktligt. Helst 30% om ugen.

Der er et utal af amerikanere, man kan anbefale, men det nemmeste ville være, hvis du selv havde nogle i tankerne, og kunne skrive dem her Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
 
opstart af amerikaner akvarium
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Amerikaner akvarier
» opstart af filter
» 250 L amerikaner
» Opstart af 325 liters mbuna
» 530l Amerikaner

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: