Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Fiske sammensætning i 530l Malawi

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Benny A




Antal indlæg : 2
Join date : 12/04/10

Fiske sammensætning i 530l Malawi Empty
IndlægEmne: Fiske sammensætning i 530l Malawi   Fiske sammensætning i 530l Malawi Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:12

Er der nogen kloge hoveder her på siden?? ;-)
Har en flok (ca 20stk) Labidochromis caeruleus Golden og jeg overvejer at tilføre nogle Copadichromis borleyi eller en Aulonocara variant.
Får jeg problemer med sammensætning af disse arter? Eller skal jeg udlukkende holde mig til Mbuna.. Ideen var at få nogle lidt større fisk i baljen. Indput modtages gerne..

Mvh
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Fiske sammensætning i 530l Malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fiske sammensætning i 530l Malawi   Fiske sammensætning i 530l Malawi Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:30

Nope ingen kloge hoveder her Fiske sammensætning i 530l Malawi 12557 Men vil gerne komme med et input alligevel.

Jeg ville helt klart vælge en Aulonocara - de vil efter min mening passe langt bedre til dine L. caeruleus temperaments mæssigt. Vi har selv holdt C. borleyi sammen med begge arter, og det er altså en heftig fætter, når den kommer i yngle mode. Rigtig flot fisk, med en stor størrelse, men for dælen den kan sætte selv et 960 L akvarie på den anden ende, hvis den er i det rette humør, og det går efter min mening ud over, de noget mere rolige Labidochromis.

Netop gold, kan efter min mening sagtens holdes med f.eks. sandsild eller Aulonocara på trods af den er i Mbuna gruppen, men de store ekstremt aktive fritsvømmere ville jeg fraråde, hvis man ellers vælger at holde dem i flok. Hvordan C. borleyi er parvis ved jeg ikke, men i flok er de yderst aktive, og levner ikke megen plads til andre arter.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Benny A




Antal indlæg : 2
Join date : 12/04/10

Fiske sammensætning i 530l Malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fiske sammensætning i 530l Malawi   Fiske sammensætning i 530l Malawi Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 21:39

Hælder også mest til Aulonocara. Syntes der findes nogle flotte varianter.
Grunden til at jeg også tænkte på Borleyi er at jeg havde nogen engang i et 325l og de blev også super flotte. Men dengang gik de alene i akvariet så vidste ikke lige hvordan de ville opføre sig sammen med andre..

Men er der så nogen Aulonocara varianter der er passer bedre end andre?
Der findes jo en del forskellige og så er spørgsmålet om de har samme temperament..
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Fiske sammensætning i 530l Malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fiske sammensætning i 530l Malawi   Fiske sammensætning i 530l Malawi Icon_minitimeMan 12 Apr 2010 - 22:37

Jeg holder med Yvonne, få nogle Aulonocara i akvariet. Hvilken type må du selv finde frem til, de fåes i mange farver.

Prøv og læse på KimJ udemærkede hjemmeside,, der finder du mange fif. www.kim-jakobsen.dk
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Fiske sammensætning i 530l Malawi Empty
IndlægEmne: Sv: Fiske sammensætning i 530l Malawi   Fiske sammensætning i 530l Malawi Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Fiske sammensætning i 530l Malawi
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Fiske sammensætning
» Fiske sammensætning til 160 liters akvarie...
» 530l malawi
» Antal fisk i 530l
» 530L Amerika

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Malawi-
Gå til: