IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

Gider ikke mere!!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
OPEKA

Antal indlæg : 352
Geografisk sted : Roskilde

IndlægEmne: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 10:57

Ja, som overskriften siger, så gider jeg ikke holde akvarierne mere affraid men mon ikke jeg kan få en 60-70.000 kr for det hele
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 11:04

70.000 er lidt i overkanten for en gulvspand med sand i bunden, men sjællændere har jo r.... fuld af penge, så hvorfor ik?

Jeg kan anbefale hold af dræbersnegle, hvis man er gået død i akvariehobbyen. Husk at opbygge en biotopisk korrekt kasse med fæces, jord og mug, samt anskaffe et kamera, der understøtter slowmotion. Det er afstresning på et helt andet plan.

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
Gerner

Antal indlæg : 613
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 11:10

AHH i er for nemme
Vis brugerens profil
Sciaenochromis

Antal indlæg : 441

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 18:13

Gerner skrev:
AHH i er for nemme

hehehe.... for satan da
Vis brugerens profil
OPEKA

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 19:45

Du er da ikke så nem at snyde grener tongue det er jo kun en gang om året
Vis brugerens profil
Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 20:52

Hvis man er træt af akvarierne:

Ja, jeg kan anbefale at lave en vinbjergsnegle farm i en velegnet stor klar plastik kasse. Indrettes med 10-15 cm muld, lidt planter, en vandskål, og daglig fodring
med salat, mælkebøtter, frugt og andet grønt. Agurk står højt på deres spiseseddel.

Deres formeringsproces er facinerende at studere, og er man heldig bliver æggene lagt ude i siden af kassen så man kan følge udviklingen til små sneglebebser.
Senerehen når de små bebser kommer op ad mulden, tages de over i en egnet glasbeholder og vækstes videre der, med husholdningsfilm iprikket lufthuller, for
at bevare fugtigheden i beholderen. At jeg valgte, at tage de 4 mm. store unger over i en beholder for sig selv, var udelukkende fordi "taget" på forældrens boks
bestod af en tremmeanordning i træ, og der ville de kunne komme ud af. De fodres som de voksne med små mængder af salat, agurk, tomat osv.

Når ungerne er store nok, kan de sættes ud i haven på egnede steder, og de lever i mange år. Overvintring foregår nedgravet helst i blød muld.

Værd at vide: En daglig overbrusning med vand af deres opholdssted er en god ide, igen for at bevare det fugtige element. En snegl i dyb søvn fuldt
indtrukket i sit hus, med hinde udenpå, vågner op på et splitsekund, når den mærker at der er en duche igang.

Efter at have haft min sneglefarm i starten på tereassen, i vintersæsonen delvist i kælderen og på køkkenbordet, blev alle 6 voksne individder, samt deres 25
bebser sluppet løs i haven en varm sommerdag.

Dette projekt løb af stablen for 7 år siden, og sneglene lever den dag i dag. De samles ind rundt omkring i haven i foråret, når de kommer frem, og bliver sat i et
område bag vores hus, så jeg kan holde lidt øje med hvordan de har det. De har fri adgang til at bevæge sig rundt på ca. 1000 m" grund, men bliver om sommeren
i det område hvor jeg placerer dem. De grænser til at være tamme, da de kommer med 0,05 km/t når jeg tilbyder en lækkerbidsken i form af et stykke agurk, som
de kan lugte på mindst 3 cm afstand. Kryber gerne op i hånden for at sidde og smæske sig.

Du skulle overveje det Peter. De kræver intet imod akvarie hold, er faktisk meget nuttede, selv når de bliver store. De ændrer farve fra sæson til sæson, så man
kan faktisk holde styr på hvor gamle de er.

DETTE ER IKKE EN men en helt sandfærdig historie. Mange har sagt, at de vil komme til snegle middag - men mine snegle skal ikke spises, de skal
nyde deres frihed i vores have, hvor de er i sikkerhed for alskens ulykker der kan ramme en snegl. Snegle der købes med hvidløg osv. smager mums - men ikke mine.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
OPEKA

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   Tors 1 apr 2010 - 21:03

Jaja Yvonne, jeg tror nu nok jeg beholder mine liter vand i kælderen.. ellers tak for oplysningen om hold af vilde snegle

Jeg kan se Michael A er kommet i "samme situation" i en anden tråd lol!
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Gider ikke mere!!   

Gider ikke mere!!
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Similar topics
-
» Twans kønsskifte...
» Spørgsmål om nye lemmer? :P (Til mods, ikke erstatning)
» Cosplay. Eller ikke... (Nanuri 07)
» Endnu mere low key [Torrie / DT Ariel]
» Natlig syprojekt (ergo ikke super gode billeder, beklager) - balkjole