Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Min akvariekælder

Go down 
+5
Vorup
Unimati
Gerner
Kiwa
green
9 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 18:07

Min akvariekælder Is.php?i=1340&img=DSC_0164Min akvariekælder Is.php?i=1341&img=DSC_0166Min akvariekælder Is.php?i=1342&img=DSC_0165Min akvariekælder Is.php?i=1344&img=DSC_0167

Sådan ser det ud der fra hvor jeg sidder og kigger fisk.
Jeg er ved at lave om i 720L som er den på det første billede. Der skal gå nogle Frontosaer som jeg har købt af Michael A , de går i en 240L til opfodring for tiden. Jeg vil så senere skifte 240L ud med et 530L der skal gå discus i.
I forvejen har jeg et 530L med blandede Mbuna cichlider som jeg er meget glad for.. Der er altid fest og farver i akvariet + en masse unger. Min akvariekælder 640970
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 18:16

Sikke en dejlig udsigt du har dig der.

Flotte akvarier, helt sikkert. Hvad vil du lave om på i 720 L'eren?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 18:34

Tak Yvonne Very Happy
Jeg vil tage de hammmerslåede krytoetellerandet op, og flytte stenene om så der bliver flere huler som Frontosaer kan hygge sig i når de har brug for det. Der 14 stk unger nu men jeg regner ikke med at de skal i allesammen, men ser vi ad til den tid... De er kun 3-4cm nu.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 18:42

Fine baljer bounce Dem glæder jeg mig til at se IRL Smile
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 18:59

Tak Gerner Very Happy
Det syntes jeg vi skal gøre alvor af. Mit TLF. nr. er 86812737 så kan vi aftale en tid du kan komme.
Jeg er langtids sygemeldt for tiden, så jeg er næsten altid hjemme. bounce
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 19:15

Ja, nu er jeg jo helt klart anderledes end så mange andre med hensyn til planter geek - men jeg ville beholde de hammerslåede.

Planter giver fiskene (uanset art) mulighed for, at have lidt anderledes steder at søge tilflugt i, hvis de føler behov for det, i forhold til hvis man har rene stenopsætninger. Derudover synes jeg planterne bryder det ofte lidt "hårde" udtryk i akvarierne. Vi er jo ikke alle så heldige, at kunne dyrke smukke grønne tæppelag af alger, som Gerner gør hos ham.

Men det bliver spændende at følge de små "tosaer", og hvordan du får indrettet deres fremtidige hjem.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 19:44

green skrev:
Tak Gerner Very Happy
Det syntes jeg vi skal gøre alvor af. Mit TLF. nr. er 86812737 så kan vi aftale en tid du kan komme.
Jeg er langtids sygemeldt for tiden, så jeg er næsten altid hjemme. bounce

Det lyder som en plan Min akvariekælder 455281
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 20:22

Vi er helt enig med planter og deres funktion, de er også sat i akvariet af samme grund til mine nuværende fisk som er 10 Aulon. Jakobi. Tsano Rock og 10 Letrinops. sp. Mazini Reef men dem er jeg ved at sælge nu, da jeg fik muligheden for at købe de Frontosaer jeg altid har drømt om. ( jeg har dog ikke fået ROLLATOR endnu Very Happy )
Men med indretning har man jo altid et billede inde i hovedet om hvordan det skal se ud ( Det er dog sjældent det bliver sådan Laughing ) så derfor skal planterne væk ind til videre, og så tror jeg Frontosaerne vil give dem en hårdhændet behandling når de bliver store.
Men jeg kan godt følge dig, de er gode for yngel at gemme sig i og brydder det grå look.
Med stenhulerne er det meningen at hannerne skal have deres territorie der, og at andre stensætninger og baggrunden skal virke som tyghed og ynglesteder for hunner og undertrygget hanner. Men lad os nu se, et er teori et andet praksis, og jeg vil gerne følge op på udviklingen hen af vejen og måske få gode råd af jer andre siden. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 20:51

Haha, så må du straks sælge de fine Tosaer igen - man skal have ROLLATOR for at have dem gående Min akvariekælder 16738 Hvis du kigger efter, i gemmerne hos alle Tosa ejerne herinde, så står der helt sikkert en kongeblå en af slagsen godt gemt væk, så ingen kan se dem.

Nej spøg til side, du har helt ret mht. indretningen, man har et billede inde i hovedet, og forsøger at få det lavet, selvfølgelig til fiskenes velbefindende. Nogen gange synes fiskene så ikke, at ens kreativitet er vellykket, og vælger helt andre opholdssteder end man regner med.

Men her er nogle virkelig hardcore "Tosa" ejere herinde med masser af erfaring, så du er kommet i rigig gode hænder med hensyn til gode råd om opbygning osv. for din fine flok. Det er altid dejligt når man får mulighed for at få sine drømmefisk i land.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 22:53

Kiwa skrev:
Haha, så må du straks sælge de fine Tosaer igen - man skal have ROLLATOR for at have dem gående Min akvariekælder 16738

Det er jeg ked af at læse,så skal jeg også af med mine Sad Sad Sad Sad jeg har nemlig heller ingen rollator
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 23:06

Jo, du har Gerner. Du vil bare ikke erkende det Min akvariekælder 2948

Green - Super fint rum du har dig der. Det bliver spændende at følge den videreudvikling Min akvariekælder 455281
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeOns 17 Mar 2010 - 23:23

Stort SUK...
Er der nogle der vil købe mine Frontosaer?... Eller kan der gives dispensation for manglende ROLLATER??
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 17:22

lol! Hvad med gul og gratis? Der kan man vist få alt har jeg ladet mig fortælle.

Dispensationer gives kun i yderste nød. Måske kan du låne den Gerner "nægter" at have stående. I kunne lave den om til en DELE ROLLATOR Idea hvis I altså ikke kommer
op og skændes over, hvem der har lov til, at lege med den.

Nej må hellere stoppe nu, så din debat ikke går op i blå skæg og briller, det er jo et seriøst forum det her - er der nogen der siger geek Min akvariekælder 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 19:42

Jeg har idag været nede og inspicere Jørns akvariekælder Very Happy superflotte akvarier har han ,og kanonflotte fisk.

Især hans Mbuna akvarie var imponerende, sikke et liv og fordragelighed der var i det akvarie,et superflot indrettet akvarie.

Glemte desværre spejlrefleksen Crying or Very sad

Tak for en rigtig hyggelig eftermiddag, det må vi gøre om inden længe.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 20:30

Altså du der Yvonne do.
Nu er det sket noget du ikke ved, nemlig at vi her i Silkeborg har holdt vores første akvariemøde for VIP gæster... Ha... Nemlig Gerner og mig...
Og vi snakkede om alt mellem himmel og jord bla. om frontosaer-cicklider i almindelighed- blues musik- kvinder og koner i særdeleshed- mad og drikke og vores dårligdome og ROLL....øhhhhh naeee øhhhh MANGLENDE ROLLATOR... HI HI... MEN vi laver sgu en ROLLATORklub for os selv, hvis i bliver ved med at moppe os... HA så kan i lære det.

Og til Gerner. Det var en hyggelig eftermiddag og rart at være sammen med en ligesindet. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 21:27

green skrev:
Der 14 stk unger nu men jeg regner ikke med at de skal i allesammen, men ser vi ad til den tid... De er kun 3-4cm nu.
¨
14 stk er da en fin flokstørrelse, bare vent og se. Fine fisk.
Og den er god nok, den der med frontosa og rollator....eller i hvertfald hjælpemidler til de bevægelseshandicappede. Pt. 12 frontosa'er og 2 krykker cheers
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 21:58

Ha ha ha Vorup måske du vil være medlem af vores nye klub?
Ang. flokstørrelse er jeg da også lidet i tvivl, Gerner og jeg har snakket om at en fordeling 2-6 hvis de skal gå sammen med lidt Altolam. Calvus og nogle maller.
Har du dine 12 stk gående med andre cichlider? Og hvad størrelse akvarie går de i?
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 22:49

Kommer lidt an på hvad optagelsesritualet indebærer ... Very Happy

De 12 mobaer bor i en 960'er sammen med 12-13 neloamprologus brichardi, 10-11 neolamprologus leleupi, et par juli'er og 4 synodontis.
Alle pånær moba og synodontis skal dog ud så hurtigt som muligt, da de yngler og derfor bider mobaerne i finnerne for at forsvare deres områder. Så de lange finner er pt væk.
Så når krykkerne kan undværes skal der fjernes nogle sten og fanges lidt fisk. For at få fjernet alt yngel, fjerner jeg alle sten og håber så at de forskellige arter æder hinandens unger i løbet af nogle dage.
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 23:18

Aha tak en rigtig god oplysning, jeg havde også tændt på nogle leleupi eller julier, men det skal ikke være på bekostning af ødelagte finder på Frontosaerne. Så i første omgang bliver det Altolam. Calvus dem skal jeg hente i morgen eller på mandag.
Men nu skal jeg også lige se fordelingen på mine Frontosaer inden jeg tager stilling vor mange der skal gå i akvariet.

Ang. optagelse i ROLLAToRkluben skal vi lige stiftet den først og jeg skal også have snakket med Gerner inden. Very Happy GERNER HVOR ER DU???
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeTors 18 Mar 2010 - 23:44

Jeg kender heller ikke fordelingen på mine frontosa'er og her (indtil videre) den holdning at hvis bare flokken går godt sammen, er fordelingen ligegyldig - hvis der iøvrigt er god plads i akvariet.

Ja det kan jo blive starten på en landsdækkende frontosaklub - KUN for gamle mænd (evt også quinder) sunny
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 0:02

Ja ja der skal være plads til både gamle mænd og kvinder i klubben... Vi har jo ligestilling her Min akvariekælder 265179

Nu syntes jeg 14 stk er lige i overkanten til 720L, og jeg er ikke tilhænger af overbefolket akvarier selv om det nok kunne gå an. Men det kan være jeg ændre mening når de bliver større og kommer i akvariet.

Kunne du måske vise et billede af det akvarie?
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 0:05

Hov der skal stå af dit akvarie?
Tilbage til toppen Go down
Vorup

Vorup


Antal indlæg : 117
Join date : 08/01/10
Age : 58
Geografisk sted : Skovlunde, Storkøbenhavn

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 0:14

Jeg har endnu ikke taget billeder, da jeg ikke er tilfreds med indretningen. Det er fiskene iøvrigt heller ikke, da de går mørkt i farverne.
Det kan også være de irriterende andre beboere, det får vi at se når de ryger ud.
Men jeg skal have fundet en løsning så fiskene får nogle skjulesteder og igen føler sig godt tilpas. Jeg har nogle lyse glasfiberdekorationer som jeg skal have malet eller dækket over, så de får nogenlunde samme farve som den brunlige Pelvica teide baggrund.

Jeg er iøvrigt heller ikke tilhænger af mange fisk i akvarierne, men 12 stk i en 960 synes af meget lidt, men når de bliver 25-35 cm er det måske ok.

Havde tidligere en flok kitumbaer, startede med 20 men tyndede ud til 2:4 i en kort 720'er. Det var altså for lidt. Der skete altså ikke meget i det bassin. Er der flere, vil der også være mere bevægelse.
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 0:22

Fin kælder du har Jørn. sunny

Hvis øjenkrykker med mørkt glas, er gangbart som adgangskort til klubben, så mangler jeg bare et indmeldingskort. Laughing
Vi er da flere med banditterne med maske og fangedragt på, her på dette forum.

Vorup:
Er jeg rigtigt informeret, hvis jeg siger at dine Mobaer er købt i Hellerup, "mine" gamle unger ?
Jeg forsøger stadig at følge lidt med i, hvor de befinder sig. Laughing
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 0:57

Ja Vorup 12 Stk i 960L er nok passende du også 240l vand mere ind jeg har, men du har ret for få fisk dur heller ikke. Det er nok lige som discus har man for få af dem ståer de næste stille.
Håber dine frontosaer bliver i godt humør igen sunny



Tak T. Hytting Very Happy

Naee jeg tror ikke den går ang. medlemskab af ROLLATORklubben, du er jo en ung fyr og man SKAL have en vis alder for at komme i betragtning, det er lige før at Vorup hænger i vandskorpen også. Very Happy
Men ellers rart at se der er flere der har de elskede frontosaer.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 1:11

Haha - det har intet med årstallet på dåbsattesten at gøre - har man fisken - skal man have RULLE dyret - og så er man automatisk medlem af "tosa" klubben Min akvariekælder 16738
Æresmedlem bliver man når man får flerfarvede fartbånd i plastic, indkøbskurv og båthorn i guld installeret på dyret.

Dejligt I har haft en hyggelig dag - det er nu altid skønt med lidt intens fiskesnak face to face.

Vorup hvad har du nu rodet dig ud i - er det knæene der driller igen?

Sov så godt alle sammen. Efter 4 1/2 times vandskift er jeg træt i koderne - og hovedpuden kalder. Sleep
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 1:15

green skrev:




Tak T. Hytting Very Happy

Naee jeg tror ikke den går ang. medlemskab af ROLLATORklubben, du er jo en ung fyr og man SKAL have en vis alder for at komme i betragtning, det er lige før at Vorup hænger i vandskorpen også. Very Happy
Men ellers rart at se der er flere der har de elskede frontosaer.

Arghhh! pis osse, så skal jeg have den lårkorte på, for at kunne gå under at være en Quinde ( læs andet adgangskrav ), når vi skal mødes. lol!
Jeg nægter at barbere benene, så det bliver ikke et kønt syn... Laughing
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 10:24

Vorup skrev:


2:4 i en kort 720'er. Det var altså for lidt. Der skete altså ikke meget i det bassin. Er der flere, vil der også være mere bevægelse.

Det er jeg så lidt uenig i, jeg har pt. 2,5 moba i en kort 720er og det er helt optimalt,der er masser af liv.om det så skyldes de andre beboere det skal være usagt. Wink
Tilbage til toppen Go down
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 17:02

Hej Gerner Very Happy
Ja det beviser jo bare at der mange faktorer der spiller ind, det der dur for den ene dur ikke den anden.
Men så er det godt at der et stykke tid til at studer fiskene og se hvordan de udvikler sig, det kan være det bliver helt anderledes ved mig.
Hvad mener du, skal vi se at få dannet den ROLLATORklub??
Jeg tror godt at jeg en mørk aften kan skaffe et par køretøjer over på ROLLATORstrasse i Nordbyen tongue og der åbenbart en hel del der vil være medlem Min akvariekælder 95018



Altså T HYTTING... du må sgu lægge dig i selen for at blive medlem, så ingen adgang uden barberte ben mm, vi vil trods alt have en vis standart i klubben... Quind eller ej...
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitimeFre 19 Mar 2010 - 17:11

Ha ha ja det ved du om et års tid.Jeps men vi skal først lige have en generalforsamling, Razz hvis du ikke kan skaffe dem.....så napper vi nogen inde i føtex lol!

fik du dine calvusser idag ? så ser vi gerne nogle billeder cheers
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Min akvariekælder Empty
IndlægEmne: Sv: Min akvariekælder   Min akvariekælder Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Min akvariekælder
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: