Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 En lille pyt i Brovst

Go down 
+11
Jesper T
FinnB
bent
green
Gerner
OPEKA
Kiwa
stausholm
Andersen
Unimati
Tom & Jane
15 deltagere
Gå til side : 1, 2, 3  Næste
ForfatterBesked
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 21:24

Så oprandt dagen, nu hvor sneen er så småt begyndt at forsvinde, hvor vores lille balje endelig kunne leveres. cheers

Det krævede lige en omlæsning, for fragtmanden mente ikke han kunne levere den hos os. En lille pyt i Brovst 931820

Heldigvis kendte vi en gæv vognmand med kran og det hele En lille pyt i Brovst 455281 , som vi før har brugt, der kunne overtales til at levere den. Han har nemlig rat i bilen , så vidunderet kom ikke bare hjem, men blev leveret helt ned på terrassen. En lille pyt i Brovst 322163 En ekstra omkostning – men pyt, så skal arbejdsstyrken ikke slæbe den så langt lørdag morgen hvor den gerne skulle kom helt ind i huset. En lille pyt i Brovst 95018

En lille pyt i Brovst Akvarieprojektet

En lille pyt i Brovst Akvarieprojektet1

Nu er bordet og alle reservedel kommet ind i huset og resten skulle gerne kom på plads lørdag formiddag. bounce

Fortsættelsen følger. Razz
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 21:41

Så langt så godt cheers

Det er da en okay stor balje En lille pyt i Brovst 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Andersen

Andersen


Antal indlæg : 67
Join date : 21/01/10
Geografisk sted : Holstebro

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 22:10

Det er bare sejgt En lille pyt i Brovst 14197

Glæder mig til at se det færdigt...

Mvh

Niels
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 22:17

Hej Niels & Ole

Ja Ole - en okay balje, vi tror i hvert fald det bliver godt. Bare det ikke bliver 2012 som du truede med tidligere. Wink

Niels: som nævnte tidligere er du velkommen til at kom forbi. En lille pyt i Brovst 809526 Der går bare lidt tid inden vi har den endelig resultat. bounce Du kender det selv - vi kan heller ikke vente med at kom i gang. pirat
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeTors 11 Mar 2010 - 23:49

hvor stor er akvariet ???

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 1:40

En lille pyt i Brovst 725831 Stort til lykke En lille pyt i Brovst 725831

Så lykkedes det endelig. Det har I ventet længe på. Bliver meget spændende at følge opbygningen.

Mvh
Yvonne
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 8:28

Ja, det glemte vi lige at skrive En lille pyt i Brovst 107245 . det er 1460 liter aqualine geek
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 9:10

Mon ikke fiskene glæder sig lige så meget som jer til det nye ocean
nu skal i bare have kikstartet ham Ole En lille pyt i Brovst 55835
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 11:39

Andersen skrev:
Glæder mig til at se det færdigt...

Jeg glæder mig mere til vi skal op og have lun leverpostej med bacon og champion En lille pyt i Brovst 45819 En lille pyt i Brovst 2948 En lille pyt i Brovst 2948





Tillykke med baljen,pas nu på i ikke taber den på vej ind En lille pyt i Brovst 450791
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeFre 12 Mar 2010 - 12:07

OPEKA skrev:
nu skal i bare have kikstartet ham Ole En lille pyt i Brovst 55835

Det er ikke mig, der skal kickstartes. Jeg bestilte allerede baggrunden i januar, så bliver Tom & Janes projekt ikke færdig før 2012, så er det RockZolid producentens skyld. Jeg har vasket mine hænder En lille pyt i Brovst 16738
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
green

green


Antal indlæg : 224
Join date : 06/03/10
Age : 71
Geografisk sted : Silkeborg

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 0:28

UHA det er et ønskeakvarie,kunne man bare få sådan et ned i kælderen, men men desværre.
Vor mange lysstofrør har i valgt i amaturet,er det T5 eller T8? Og hvilke fisk skal bo i akvariet?
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 8:14

det bliver da supper fedt tillykke med det hvilken baggrund er det der skal i cheers.Hvordan går det med ungerne
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 9:30

Unimati skrev:
OPEKA skrev:
nu skal i bare have kikstartet ham Ole En lille pyt i Brovst 55835

Det er ikke mig, der skal kickstartes. Jeg bestilte allerede baggrunden i januar, så bliver Tom & Janes projekt ikke færdig før 2012, så er det RockZolid producentens skyld. Jeg har vasket mine hænder En lille pyt i Brovst 16738

Nej, jeg har også lagt mærke til Tom & Jane har pivet over en smule sne lol!
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 10:15

Vi har valgt 8 rør, vist nok T5, (ihvertfald de tynde), med en LC4 styring, så fiskene får deres eget lysshow En lille pyt i Brovst 95018 En lille pyt i Brovst 95018

Der skal Diplotaxodon fra malawi i til at starte med, og senere på året kommer der Cyathopharynx foai fra Tanganyka i, en smule maller og så skulle det være det.

Vi har valgt en rockzolid baggrund, men kan ikke huske hvad den hedder, men det er den med plantehylden lol!

Bent dine unger har det fint, og vokser.
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 15:44

supper glæder mig til at få dem hjem,ole hvad er det for en baggrund med en plante hyle
Tilbage til toppen Go down
FinnB

FinnB


Antal indlæg : 83
Join date : 08/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Avnbøl

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 15:49

Tilbage til toppen Go down
http://www.alssundakva.dk
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 15:54

de er bare for fede de rockzolid baggrunde Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 16:17

En lille update.

Takket være 5 gode hjælper kom den lille pyt i huset cheers
Først skulle det hele pakkes ud.
En lille pyt i Brovst 78688368

Den var sat godt fast på pallen for at undgå transportskader.
En lille pyt i Brovst 22325041

En lille pyt i Brovst 13422159

Nemt at få fat i var den vist ikke, men ved hjælp af 6 stærk mænd går det.
En lille pyt i Brovst 48486885

En lille pyt i Brovst 27379326

Så kom den i huset og næsten på plads.
En lille pyt i Brovst 31829480

En stor tak til dem - selv om de nok ikke læser denne tråd. En lille pyt i Brovst 14197

Flere billeder kommer.
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 16:22

Hej

Så vidt vi husker er det den der hedder Papua Smile og ja de er rigtig fede. Vi glæder os til den kommer hjem så vi kan se den endelig resultat. bounce
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 20:40

Det bliver spændende at se hvordan den ser ud i den størelse for jeg syntes de bliver feder jo støre de bliver Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 20:56

Hej Bent

Det er også det vi er meget spændt på, men som Ole siger, de er meget god til at lave disse baggrund i stor størrelser og de er meget individuelt lavet. Det gør det jo bestemt ikke ringere. Det kan derfor ikke gå hurtig nok - men vi må bare være tålmodig Basketball selv om det er svært. En lille pyt i Brovst 95018
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 21:54

Det er ihvertfald Papua, jeg har bestilt, så jeg håber da, at det er den, I vil have En lille pyt i Brovst 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 22:55

Hej Ole

Det er det vel......... Wink

Ellers så har tøvejret vel gjort arbejdet så vi kan se den Kisar baggrund der har været godt gemt i så lang tid En lille pyt i Brovst 45819 En lille pyt i Brovst 45819

PS. så slap de der lange narko arm for at grave den frem En lille pyt i Brovst 16738 En lille pyt i Brovst 16738 En lille pyt i Brovst 16738
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeLør 13 Mar 2010 - 22:58

Jep. Sneen er væk, så hvis du lige kommer forbi og bygger en ny lagerbygning, så kan jeg også få fjernet det, der står foran baggrundene nu En lille pyt i Brovst 2948
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 10:05

Så er det sørme heldig at vi tror vi har bestilte den rigtig baggrund. lol!

Ikke mere byggeri til os tak. En lille pyt i Brovst 81940

må heller lige vise at de ikke står der endnu og holder Wink

En lille pyt i Brovst 14284023

Efter en kop kaffe med lidt brød og en hyggesnak var der tid til at tage sidste billed - til den tid var alt kondens også væk.

En lille pyt i Brovst 26839344

Opgaven lykkes ved andres hjælp En lille pyt i Brovst 322163
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 11:22

Ser fornuftigt ud i to! et godt valg at stille akvariet på et klinkegulv.

Hvad med lyset fra vinduet, bare Diploérne ikke bliver bange for skygger osv.
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 11:52

Jamen Peter

De får den bedste udsigt i hele huset - hvad mere kan de forlang Shocked Question

Er din bange for skygger Question og hvordan trives de. Hvor stor er de efterhånden blevet. scratch

Vores er meget rolig i forhold til i starten hvor de var hurtig opfarende, har de overlevede både byggeri og er meget rolig selv under vandskifte.

Selvfølgelig bliver det en stor omvæltning at kom frem i lyset affraid men vi har lamel gardiner til at tag det værste.

Samtidig vil vi lige høre hvordan det går med din virgatus.
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 12:26

Tom & Jane skrev:
Jamen Peter

De får den bedste udsigt i hele huset - hvad mere kan de forlang Shocked Question

Er din bange for skygger Question og hvordan trives de. Hvor stor er de efterhånden blevet. scratch

Vores er meget rolig i forhold til i starten hvor de var hurtig opfarende, har de overlevede både byggeri og er meget rolig selv under vandskifte.

Selvfølgelig bliver det en stor omvæltning at kom frem i lyset affraid men vi har lamel gardiner til at tag det værste.

Samtidig vil vi lige høre hvordan det går med din virgatus.
Det var jo mere end en ting af gangen Laughing
Mine Diplotaxodon er flyttet sammen med 5.3 Virgatus i Søndags i et 430L. de går kun i overfladen "i det frie vand" og er meget nervøse for de større samboer. I det hele taget lyser det langt væk, at de spiser plankton/små fisk osv. der svæver rundt i dybet. Jeg oplever tit de svømmer mod et stykke foder, for derefter at undvige istedet for at tage det. De tager gerne flagefoder, men krill,rejer etc. tager de ikke så villigt. I det hele taget syndes jeg det er svært at holde maverne på dem, de spiser ikke et stykke foder for meget.

MHT. virgatusérne er hannerne så småt begyndt at farve cheers de har aldrig haft optimale betingelser hos mig før nu, hvor de har fået deres eget akv. med Diploérne. Jeg håber disse 2 arter kan gå sammen - men pt. lugter det lidt af Diploérne går bedst i et artsakvarie En lille pyt i Brovst 24598
Tilbage til toppen Go down
bent

bent


Antal indlæg : 184
Join date : 09/06/09
Age : 52
Geografisk sted : fredericia

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 12:47

Hvad er målene på sådan en balje
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitimeSøn 14 Mar 2010 - 12:48

Lyder lidt anderledes end hos os. scratch Vores diploer går på jagt efter fodret og spiser hurtig op. Det kunne være rart hvis man kunne study lidt mere om deres adfærd.

Artemia er rent guf og det er lige før der er frontalt sammenstød når de jagter de bedste stykker. Har dine gået for sig selv indtil nu Question Vores går som bekendt sammen med de dybhavsmaller geek
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





En lille pyt i Brovst Empty
IndlægEmne: Sv: En lille pyt i Brovst   En lille pyt i Brovst Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
En lille pyt i Brovst
Tilbage til toppen 
Side 1 af 3Gå til side : 1, 2, 3  Næste
 Lignende emner
-
» Søndag eftermiddag i Brovst
» En lille strandtur
» En lille ny pige
» En lille juvel!
» En lille fræk fredagsvits

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: