IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper
Share | 

Geophagus brasiliensis familien på tur.

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Unimati
Admin

Antal indlæg: 2252
Geografisk sted: Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Lør 20 feb 2010 - 3:03

Så fik jeg taget nogle billeder af Geophagus brasiliensis familien. Ungerne er ikke store, men man kan da ane dem på billederne Very Happy

Den stolte far med børn

Den stolte mor med børn

Familien er samlet

De små sataner Very Happy

... og så lidt billeder af diverse

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
Michael A

Antal indlæg: 220
Geografisk sted: Randers

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Lør 20 feb 2010 - 17:52

Dejligt med lidt afkom, du må da gerne beskrive miljøet, størrelsen på baljen, foder osv. Smile
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Lør 20 feb 2010 - 18:37

Nå ja. Selvfølgelig Very Happy

De går i 530´eren med River Stone moduler sammen med Geophagus sp. "tapajos red head", Mesonauta egregius, Mesonauta festivum, Cryphtoheros sajica og Uaru amphiacanthoides.

Æggene blev lagt i det store bundmodul til højre, og nu er familen flyttet op i indhakket på den kunstige rod ovenover.

De har fået godt med fred til at yngle, da Tapajos og sajica selv har travlt med at lege og rengøre (Tapajos helt ude til venstre op ad det store modul, og sacija inde i roden i midten af akvariet, og i roden i venstre side). Uaru og de to Mesonauta arter gør ikke det store væsen ud af sig, og ligner mere nogen, der venter på deres tilskud af andemad eller salat

Her i dag er der stadigvæk mange unger omkring forældrene, og det skyldes nok, at sajicaerne er fuldt optaget, da de ellers er hurtige nok til at snuppe dem.

De bliver fodret ret alsidigt:

Tropical - Malawi
OSI - Cichlid Flakes
OSI - Brine Shrimp flakes
OSI - Spirulina pellets, medium
OSI - Cichlid pellets, small
OSI - Sinking Shrimp Pellets
OSI - Spirulina flakes
OSI - Marine flakes (pga. hvidløg)
TetraPro Crisps
TetraPro Colour Crisps

Jeg er ikke klar over, om de æder andemaden og salaten, som de også får 2-3 gange om ugen, eller om de spytter det ud hver gang. Det er ikke til dem, det er tilsigtet, så derfor har jeg ikke fulgt med på den konto Very Happy

Jeg er fanatisk omkring nitrat, og der bliver fodret godt igennem, så jeg skifter nok 40% af vandet hver uge..... går der 1½ uge, kan jeg se det på fiskenes adfærd, så fodringsmæssigt får de, så hatten passer. Very Happy

lindum

Antal indlæg: 420
Geografisk sted: viborg

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Lør 20 feb 2010 - 18:44

har nu selv set baljen irl, og opbygningen med de moduler giver bare mulighed for masser af sprækker og gemmesteder. synes det er genialt at ku bygge sådan.... ærgeligt det koster en jetjager. men for sulan det er et fedt akv. du har lavet noget nyt´, som kan gi inspiration for mange... et meget anderledes akv. som passer til næsten alle biotoper.... fedt Ole rigtigt fedt lol! det ville passe kanont til især mbuna......
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Lør 20 feb 2010 - 19:03

He he ja.... gemmesteder er der masser af, men damn det er svært at fange fisk deri

Takker for ordene Lindum. Dejligt, at du har fået noget inspiration. Det akvarie "deler vandene". Der er nogen, der på ingen måde kan lide det, og så er der dem, der synes det er det fedeste.... det kendetegner vel et radikalt anderledes akvarie?

Jeg så lige, at forældrene er flyttet over på toppen af bundmodulet, så det måtte jo foreviges af kameraet Very Happy

Far, mor & børn:

Far & børn:

Mor & børn:

Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Søn 21 feb 2010 - 0:16

Her til aften valgte jeg at suge omkring 30 unger over i et 128´er. Det var egentligt ikke planen, da det er en fisk, der bliver rigtig stor (25+ cm), men med den
glæde jeg har af dem i en størrelse på 9-10 cm, så valgte jeg alligevel at gøre det. Det er jo en fisk man kan få meget glæde af i en 530´er i lang tid, inden den
vokser ud af det. De er totalt blændende smukke Very Happy

Nu er det jo ikke sikkert, at de klarer "suge turen", men lige nu tuller de rundt i en stime, så det kommer forhåbentligt til at gå smertefrit. Jeg regner med at tage et
kuld stendachneri fra, som de kan vokse op sammen med Very Happy

Michael A

Antal indlæg: 220
Geografisk sted: Randers

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Søn 21 feb 2010 - 9:20

Super, og tak for infoen Smile ja man kan da vist roligt sige at du fodrer alsidigt! hvad med frost foder ?
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus brasiliensis familien på tur.   Søn 21 feb 2010 - 10:09

Nope. Jeg bruger aldrig frostfoder. Det er lidt bøvlet, og før i tiden har jeg glemt det på lampen et par gange..... det kommer man så i tanke om, når hele ens hus
lugter som Esbjerg (no offence til jer fra Esbjerg) Very Happy

Geophagus brasiliensis familien på tur.

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Similar topics

-
» Nyeste medlem af familien (Pet Ari Kiki Piggy)
» En overraskene overraskelse (hele familien)
» En sølvrose til familien [Soom Adamelli] (Mange billeder!)