IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

Tak for kaffe Yvonne

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Michael A

Antal indlæg : 220
Geografisk sted : Randers

IndlægEmne: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 16:50

Vil bare lige sige tak for en god dag til Kim og Yvonne.

Vi var 4 mand der kørte et smut til Kjøvenhavnstrup i går, det blev til ovennævnte besøg,
samt et besøg hos Carsten i Rødovre - også tak for det Smile hvor vi bla. også fik hilst på Jens P. og Steffen.

Og tak for den fornemme forplejning Yvonne, så godt er man ikke vant til at spise i jylland,
her lever vi mest af roer og kartofler.

Det er jo dig der har billederne Yvonne.......!?

Sorter gerne de værste fra Cool

Mvh. Michael.
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Gerner

Antal indlæg : 613
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 19:48

Michael A skrev:
Og tak for den fornemme forplejning Yvonne, så godt er man ikke vant til at spise i jylland,
her lever vi mest af roer og kartofler.

Så er det derfor du altid spiser så meget af mit hjemmebag,når du er her
Vis brugerens profil
stausholm

Antal indlæg : 427
Geografisk sted : Århus

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 21:45

hvem blev fjerde mand Michael ??
jeg håber vi ser lidt billeder

allan
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 22:35

Hej Allan og Gerner, fjerde mand blev T. Hytting, han fik budet fredag aften efter vi to havde snakket og han sprang frisk til.
Ærgeligt at du ikke kom med denne gang, men det bliver næppe sidste gang Wink
Thomas havde aldrig været i kælderen i Rødovre...
så jeg tror at han også havde en god tur, ja og Yvonnes baljer taler jo for sig selv - der er ikke overladt noget til tilfældighederne Smile
Vis brugerens profil
Michael A

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 22:39

P.s. jeg havde ikke kameraet med denne gang, men Yvonne havde instrueret Kim i hvor og
hvornår der skulle knipses nogle ... så mon ikke de kommer online så snart hun får sundet
sig over jydernes besøg
Vis brugerens profil
stausholm

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 22:41

det var da osse dumt, ikke at fylde bilen med cichlidetosser lol!
Thomas har helt sikkert hygget sig.. ja træls jeg ikke var med.. skidt pyt. vi tager Krakow næste år

allan
Vis brugerens profil
T.Hytting

Antal indlæg : 237
Geografisk sted : Mariager

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 22:51

Ja det var en kanon hyggelig tur, trods et par opringninger fra politiet, der ikke var helt tilfreds med min parkering i Randers Laughing

En stor tak til Kim og Yvonne, for deres gæstfrihed og det gode mad de tryllede frem.
Flotte og velpassede akvarier i har

Gutterne i kælderen skal også have en tak, for fremvisningen af de mange akvarier.
Vis brugerens profil
Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Søn 14 feb 2010 - 23:53

Hej alle

Det er os der takker for besøget. cheers

Det er som sædvanligt helt fantastisk selskab, med højt humør. Tiden fløj afsted, og meget skulle nås på de par timer vi havde til rådighed.
Jeg havde jo en hel arbejdsliste til Michael han skulle hjælpe mig med, men vi kom fint igennem den, og jeg takker for al hjælp/undervisning
i bundvending, og gode råd til vores sammensætninger. Havde slet ikke tid til, at snakke særlig meget med hver enkelt. Ligepludselig skulle
der fanges fisk, og selvfølgelig begyndte et par Lethrinops hunner at spytte unger ud i både akvarie og net, og jeg havde lige stået og sagt
at de vist ikke var særlig gamle de skuffer, så dem holder de godt fast på. Haha der blev jeg godt nok overrasket. Men har hørt at alle unger
også klarede transporten fint.

Ja Thomas, man skal passe på med, at anvende anviste parkeringspladser, af personer der ikke ejer de pladser de anviser lol!

Takker for rosen af akvarierne Embarassed

Igen tak for en dejlig dag, og tak for de fine fisk Michael. Er glad for, at I kom helskindet hjem uden uheld, trods det dårlige vejr.

Ligeså snart Kim har fået billederne over i PC'en og fjernet de mest afslørende , skal jeg nok smide dem op.
Mvh
Yvonne (og Kim)
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
jensp

Antal indlæg : 156
Geografisk sted : Gladsaxe

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Man 15 feb 2010 - 3:19

Hej jer!

I lige måde, det var rigtig hyggeligt at møde jer!!!

MVH. Jens
Vis brugerens profil http://www.malawi-gruppen.dk
Kiwa

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Man 15 feb 2010 - 21:47

scratch Hmmm - det er vist for længe siden jeg har up-loadet billeder herinde, så måtte jo lige igennem Ole's vejledning, oprette en konto osv. før billederne kunne lægges
ind. Synes dog ikke at kvaliteten er i top, selvom jeg har valgt "høj" kvalitet. De er blevet ekstremt grynede efter behandlingen på akvariegalleriet.dk. Men her er de, og ja,
med de sædvanligt "langhårede" kommentarer fra min hånd. Enjoy Wink

KL. 15.07 - Stilhed før stormen - mens alt ånder fred og ro.

Spisebordet har fået en ekstra plade i, og er flyttet helt tæt op ad salt baljen. Gæsterne skulle jo have lidt anderledes at kigge på, mens de spiste.

KL. 15.56 Der er kommet lidt mad indenbords, og stemmningen er i top.

Heldigvis kunne maden bruges, det er altid svært, hvis man ikke lige ved hvad folk kan li' og sætter pris på.

Kl. 16.37 Der gøres klar til, at kigge 3 stk. Triglachromis i "måsen".

Ja, listen over arbejdsopgaver var lang for Michael - denne dag.

Kl. 16.38 Den "onde" mand går målrettet efter sit første bytte

Som han iøvrigt galant gav friheden i selve baljen ved en fejl, da den åbenbart led af berøringsangst, og bestemt ikke brød sig om håndteringen. Fejlen var dog
min alene. Jeg havde ikke fået et net med ind til akvariet, inden Michael havde grabben nede for at "pille". Michael var dog total upåvirket og bevarede "roen" og fik fanget den
"formastelige" springfyr lynhurtigt igen, efter han fik et net at arbejde med. Tror at opholdet for de 3 fisk, i min flyde nets anordning, havde taget pippet lidt fra dem, så fyren var
lettere desorienteret, over den pludselig genvundne frihed.

Kl. 16.39 Lys skal der til, når en "Chef bundvender" arbejder.

Kl 16.40 Der tegnes og fortælles - eleven er forhåbentlig blevet lidt klogere.

Michael gav sig heldigvis god tid til, at forklare forskellen på hanner og hunner.

Kl. 16.41 Sidste individ nærstuderes inden bundvending - beklager genskinnet i billedet.

De første to var hanner - denne skulle gerne være en hun, hvilket Michael forsøgte at se tegn på, i farverne i de forreste finnestråler i rygfinnen.

Kl. 16.41 Det var en hun cheers Små fisk - små huller, men jeg kunne godt ane forskellen, selvom det umiddelbart er fisk der endnu ikke har ynglet.

Hunnen kom ned til sin mage i akvariet, mens den overskydende lille han, blev gjort klar til akklimatisering, inden han kunne komme ind i sit fremtidige hjem. Puha,
overstået på knap 4 min. Jeg følte det som en evighed. Bryder mig jo overhovedet ikke om håndtering af fisk ovenvande, så det er dejligt med en som er vant til den
slags, og ved hvad han gør.

Herefter blev der tid til en kort pause, en kop kaffe og et stykke kage. Jeg nøjedes dog med kaffen. Det der "fiskehåndteringshalløj" er sgi' for stressende til, at man kan
sidde der og nyde kage - når det er mine fisk der er tale om altså lol!

Kl. 17.01 på slaget, var Lars blevet ret så utålmodig. Nu måtte vi "Tanga tosser" sgu' godt tage os sammen, og koncentrere sig bare en anelse om, hans "guldklumper".

Så der blev lynhurtigt hevet noget vand af 720'eren, og fiskeriet gik igang. Herefter blev der ikke taget flere billeder af besøget, da "gemalen" blev sat i sving med, at hjælpe
til med at fange fisk op. Aner ikke hvor lang tid det tog - synes igen det varede en evighed, og de nyspyttede unger gjorde bestemt ikke sagen bedre. Men det tog sikkert ikke
så lang tid, som jeg følte det gjorde. Stakkels Thomas og Peter - de blev bare efterladt helt alene i sofaen i selskab med kaffen og kagen, mens vi andre fiskede løs,
og skulle finde en nogenlunde fordeling, til den lange transport hjem til det Jyske. Michael skulle have styr på pakning af sine S. lucipinnis, samtidig med, at han var rådgiver på
hvilke Lethrinops der blev fordelt i de forskellige poser og termokasser.

I løbet af et splitsekund var alle mand over alle bjerge og denne dejlige dag, jeg havde ventet på i et par måneder var overstået. De 4 gæve gutter havde en lang vej hjem,
og den skulle vise sig, at tage en hel del længere tid, og blive mere udfordrende på grund af vejret og trafik, end vi lige havde regnet med. Men alle mand og fisk klarede heldigvis
hjemturen fint.

Jeg er bestemt ikke god til, at skulle håndtere sådan en udveksling af fisk, og samtidig være nærværende overfor alle der er her. Hvis vi ikke skulle have klaret, alle de ting Michael
skulle hjælpe mig/os med, kunne vi have kombineret det med et møde for Sjællands gruppen, men det vidste jeg på forhånd ikke ville gå. Det håber jeg, at vi på et senere tidspunkt kan
råde bod, og holde et møde, hvor vi bare kan have lidt mere tid til rådighed, og at der ikke skal fanges/udveksles fisk, som det var tilfældet her. Heldigvis kunne besøget kombineres
med et besøg hos Carsten i Rødovre, hvor både Kenneth, Steffen og JensP var tilstede. Så lidt variation var der trods alt i besøget på djævleøen.

Efter I alle er faldet i søvn over dette mega indlæg - og jeg har fået noget at spise, lægger jeg lidt billeder op af vores nye fisk, samt en enkelt lille overraskelse. Jooh, en flytning kan
faktisk afstedkomme en stor ændring i adfærd, og det er jo altid rart, at få sådan en erfaring med, når det nu skal være.
Kiwa

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Tirs 16 feb 2010 - 0:35

Et par timer senere tog Kim lidt billeder af vores nye fisk. De er uredigerede, så I må tage dem som de er, med kalkpletter og det hele.

Men herligt, at de så hurtigt efter transport faldt til, viser fine farver, og udviser den adfærd vi tidligere har set, skråtstillet opad modulerne, og her i eftermiddag, er der faktisk allerede
optakt til leg. Så ja der er potentiale i de små fætre - selvom det jo stadigvæk er lidt "tynde sild", efter min mening lol!

Cyprichromis sp. "leptosoma jumbo" Speckelback (Dansk opdræt F1) - den blå farve fornægter sig bestemt ikke, selvom det kun er 7 timer siden, de blev sluppet fri i akvariet.

De tog det hele i stiv "finne" især med tilvænning til det Sjællandske vand, og det blandede selskab de kom til at gå i. Det bliver spændende når de kommer over og går i deres fremtidige
akvarie, at følge dem, og lære deres adfærd mere at kende.

Nåh, ja jeg havde også en lille "adfærdsmæssig" overraskelse tilgode, i vores lille Trigla han, som hårdt og ubarmhjertigt blev dømt ude, og flyttet fra hans to dominerende artsfæller.
Han fik et par midlertidige rør at opholde sig i, mens han venter på selskab af nye artsfæller, og måtte samme tur igennem som leptosomaerne. Han kom i blandet selskab, hvilket jeg
havde haft mine bange anelser over. Dem gjorde han dog hurtigt til skamme.

En veltilfreds og stridbar Triglachromis otostigma - indtager 576 L med 30+ blandede fisk, hvoraf et par stykker er dobbelt så store som han selv er - smal sag - når man har selvtilliden i orden.

I løbet af meget kort tid, satte han sat en dobbelt så stor X. boulengeri han på plads, og viste den hvor skabet skal stå. Satte sig i respekt, hos de unge C. foae, og nå ja de nytilkommne
C. leptosoma, var måske for nemme at holde i skak, i og med de havde været længe undervejs. Nu svømmer han frit og frejdigt rundt overalt sammen med de andre. Det er virkelig
en adfærdsændring der har overrasket mig meget, i forhold til den totalt gemte tilværelse han har haft, i sit hidtidige akvarie, sammen med sine artsfæller, hvor fotografering har været
en umulighed. Men måske er der mere "pondus" i de der Triglaer, end man lige går og tror.

Det her syn fik ingen dog, at se under besøget. Det er tydeligt at vores fisk reagerer på, at der kommer "fremmede" på besøg, og farverne slukker. Lidt ærgeligt at det er sådan, men
det må man jo bare lære at leve med

C. foae - i farver.

Derudover har vores 2 ancistrus efter flere års adskillelse åbenbart fundet melodien igen. Hannen ligger her i dag og vifter på æg, i stenhulen på det sidste billede af C. foae, det gjorde han
ikke i går, og han er totalt uberørt af foae'rnes aktivitet. Vores anemone i salt baljen har delt sig endnu engang, så nu har vi 4. Klovnfiskene opfører sig yderst anderledes end de plejer, følger
hinanden konstant - hvilket de ikke har gjort tidligere - det er utroligt hvad et besøg fra Jylland kan afstedkomme, på mange områder

Det var hvad der var, at berette og vise fra besøget. Jeg har sikkert glemt en masse, men nu er min "huske funktion" heller ikke den bedste, så jeg undskylder hvis jeg har glemt noget vigtigt. Embarassed
Michael A

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Tirs 16 feb 2010 - 13:00

Tak for det fyldige uddrag af vores besøg Yvonne, der er vist ikke noget du glemte Laughing -
og igen tak for en hyggelig dag !

Her er lige et billed af en af jeres speckelbacks da de endnu gik her - så kan
i se hvad der venter jer af farver når de kommer helt på stikkerne.

Vis brugerens profil
THORLEIFDK

Antal indlæg : 169
Geografisk sted : København

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Tors 18 feb 2010 - 10:14

Uha....som skabs-jyde kunne jeg godt ha haft lyst til en halv-pension ved det middagsbord der Smile

Ser ud som om i(læs Jyder)ikke har keddet jer da i var i KBH...rigtig fint at i kikkede forbi Rødovre....
Yvonne>hvor meget kikkede de på jeres saltvand???var det mon en bevidst handling at placere dem der???he he...
mvh
Carsten
Vis brugerens profil http://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Kiwa

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Fre 19 feb 2010 - 11:04

Haha, Ja de skulle jo have lidt andet at kigge på, end de der "ferskvands" banditter, de beskæftiger sig med i det daglige. Lars havde dog svært ved, at holde blikket
fra akvariet med Malawierne, og måtte vende sig om flere gange for lige at kigge til dem, altså efter tallerkenen var tom. lol! Det var jeg selvfølgelig rigtig glad for,
altså at han kunne li' hvad han så.

Næste gang, når der ikke skal udveksles fisk, så laver vi noget ligende, hvor der kan være lidt flere omkring bordet - det kan udvides yderligere - dog med risiko for, at
dem der sidder ved bordenden havner 2 trin nede i stuen - hvis de ikke sidder helt stille lol! Der er faktisk plads til 12 mand ved bordet, men med alle de akvarier vi
har fået slæbt ind her, så kniber det med at få placeret bordet, så alle kan være der
THORLEIFDK

Antal indlæg : 169
Geografisk sted : København

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Fre 19 feb 2010 - 11:52

Nu så jeg andet steds at der blev snakket om at tage rundt at besøge div. akvarister...så kunne vi jo samles lidt flere og tage fælles rundt...en tur til Jylland om nogen måneder?måske Wink
Vis brugerens profil http://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
Kiwa

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Fre 19 feb 2010 - 12:22

Ja, det kunne være kanon med sådan en tur, men jeg er af den overbevisning, at der må overnatning til, og gerne 2, for ellers er der for lidt tid til rådighed
hvert enkelt sted.

Men kommer vi en hel flok, så kunne vi vel bare finde en "vandrehjemsfætter" og kaste vores trætte kroppe ind hos, efter dagens vilde oplevelser i de Jyske
hjem. cheers

Men lad os se, hvad foråret/sommeren bringer. Jeg håber i hvert fald, at Kim og Jeg får nogle dage tilovers, og det hele ikke skal gå op i terrasse/tag byggeri.
Vi får ikke så megen ferie sammen i år, og den ligger tidligt, men nu må vi se. Lad os holde den gode ide åben
Michael A

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Fre 19 feb 2010 - 22:56

Nu er det jo jylland i snakker om, så ang. overnatning kan i da altid få en henvisning til en stald Laughing

I skal være velkommen til at slå et smut her forbi, og herfra er der ca. en helv time til Unimati drunken
Vis brugerens profil
stausholm

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Fre 19 feb 2010 - 23:11

Og en ½time den anden vej, fra Michael, befinder jeg mig
her er i osse meget velkommen

Allan
Vis brugerens profil
Gerner

Antal indlæg : 613
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Lør 20 feb 2010 - 11:40

og 20 minutter fra Allan bor jeg,og her skal i også være velkomne Smile
Vis brugerens profil
Kiwa

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Lør 20 feb 2010 - 12:26

Takker allesammen, det er jo dejligt at I bor så tæt på hinanden, det havde jeg ikke lige regnet med, jo Allan ved jeg godt, der var vi jo også sidste gang vi var på tur.

Jeg ser frem til en rundtur, hvor der forhåbentlig bliver tid til fordybelse og hygge, hos Jer alle. Vi kunne jo så eventuelt afslutte med kollektivt, at tage hjem og banke
lidt fornuft ind i knolden på Ole
FinnB

Antal indlæg : 83
Geografisk sted : Avnbøl

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   Lør 20 feb 2010 - 15:21

I er også meget velkommen ved mig,men det er selvfølgelig 2 timer stik modsat de andre
Vis brugerens profil http://www.alssundakva.dk
Sponsored content

IndlægEmne: Re: Tak for kaffe Yvonne   

Tak for kaffe Yvonne
Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1