IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper
Share | 

Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!

Vis foregående emne Vis næste emne Go down 
ForfatterBesked
Unimati
Admin

Antal indlæg: 2252
Geografisk sted: Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Ons 10 feb 2010 - 23:52

Tjaaaa..... hvad kan jeg sige? Alle fiskene er ved at gå totalt amok i hormoner, og nu kom turen til Geophagus sp. "tapajos red head" cheers

Lige foran kameramanden skulle det sjove ske Very Happy

Der skulle lige gøres ordentligt rent, inden de rigtig kunne gå i gang:

Hyggen begynder:

En tredje blander sig.... det fortrød han ret hurtigt Very Happy

Hyggen fortsætter efter det "3. hjul" er smidt ud:

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
lindum

Antal indlæg: 420
Geografisk sted: viborg

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Tors 11 feb 2010 - 13:07

det er nogle fine fisk Ole, sku jeg ha amerikanere igen blev det én typerne..... hva hunnan putter du i vandet , sådan som de yngler........ nej, ligemeget , tror ik jeg vil vide det alligevel lol!
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Tors 11 feb 2010 - 17:54

De nye fisk kan jeg jo ikke tage æren for. Den tilgår Verduijn. Very Happy

Vedr. mine "gamle" fisk, så er det en kombination af alder samt foder, vil jeg tro. Jeg har rodet rigtig meget med fodersammensætningen til amerikanerne i et godt stykke tid, og jeg tror nu, at jeg er ved at have fundet noget, som dur. Jeg er jo ikke fortaler for fed/powerfodring, som man desværre ser ofte med fisk, og det har givet lidt tanker.

Lige pt får de en daglig blanding af det her:

Tropical - Malawi
OSI - Cichlid Flakes
OSI - Brine Shrimp flakes
OSI - Spirulina pellets, medium
OSI - Cichlid pellets, small
OSI - Sinking Shrimp Pellets
OSI - Spirulina flakes (meget lidt)
OSI - Marine flakes (kom sig af den forespørgsel du havde omkring hvidløg i foder på et tidspunkt)
TetraPro Crisps
TetraPro Colour Crisps (meget lidt)

Det hele er blandet sammen i en bøtte, og fordelingsmæssigt er der stadigvæk overvægt af grøntfoderet, da det er det, jeg mest sværger til at bruge.

Dem, der gider det, får så andemad og flydeplanter et par gange om ugen sammen med Very Happy

Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Lør 6 mar 2010 - 12:09

En opdatering.

Der kom intet ud af legen, og de blev bare ved og ved. Bo var forbi, og nævnte at det nok havde noget med temperaturen at gøre. Det havde jeg ikke lige hørt om før, men det gav god mening.

I lørdags blev de så solgt, og torsdag havde de lagt æg hos den nye og meget glade ejer, som har varme i akvariet. Finurligt, som små ting kan gøre udslaget cheers

Lars

Antal indlæg: 82
Geografisk sted: Løgten, Århus

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Søn 7 mar 2010 - 0:29

Godt at høre, at du har fået solgt de sidste Tapajos, når de nu ikke skulle ned og svømme hos mig. Er der ellers ved at komme gang i salget af (interessen for) amerikanerne?

De der jordspisere (læs Jurupari) er da ellers nogle rigtig skønne størrelser. I forhold til Malawierne er der noget andægtigt over dem. Ikke fordi de ikke er hurtige, når det gælder, men under normale omstændigheder er det slowmotion i forhold til Malawierne. Ved ikke om Tapajoserne er på samme måde, men tror jeg skal prøve dem når jeg får den store amerikanerbalje op at køre. Jordspisere er bare facinerende.
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Søn 7 mar 2010 - 0:48

Ja, det er dejligt, at de er kommet et sted hen, hvor de bliver passet og plejet efter alle kunstens regler

Interessen for amerikanerne mærker jeg, men ikke så meget salget. Der er dog solgt fisk de sidste tre "officielle" åbningsdage, og det er på ingen måde, noget jeg er vant til. Mængdemæssigt batter det dog ikke meget, så der kommer desværre til at gå lang tid, inden der kommer en ny sending.... jeg håber bare, at de stadigvæk har V. argentea til den tid Wink

Jordspisere generelt er dybt facinerende, og udstråler en form for "afslappethed" som på en eller anden måde smitter, når man iagttager dem. Det er stor underholdning, når de gumler sand konstant, og især i det akvarie, hvor jeg har jordspisere sammen med kobberpansermaller, er der dømt voldhygge. De tøffer rundt side om side uden problemer, selv om pansermallerne gerne møfler ind under de meget større jordspisere, for at snuppe foderet for snuden af dem. De er kolde

Lars

Antal indlæg: 82
Geografisk sted: Løgten, Århus

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Søn 7 mar 2010 - 0:58

Skal jeg have nogle pansermaller gående sammen med amerikanerne. Kobberpansermaller? er det nogle du har fået siden jeg har besøgt dig sidst?

Hvis man nu - som det ikke er tilfældet hos mig - ikke har fisk, der roder i bundlaget, kan det så være fordelagtigt at sætte nogle pansermaller i, som kan rode op i overfladen af bundlaget og dermed stille og roligt få slammet flyttet ned mod filterristen? bounce
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Søn 7 mar 2010 - 1:50

Jeg synes, at pansermallerne giver et godt spil i akvariet... og ja, de er kommet til siden, du var her sidst Wink

Umiddelbart vil jeg tro, at de er ret effektive til at flytte skidtet fra bunden. I et 128´er med yngel går der små C. schultzei til at fjerne foderresterne fra bunden, og det fungerer rigtig godt.

green

Antal indlæg: 224
Geografisk sted: Silkeborg

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Man 8 mar 2010 - 21:40

Hej Ole

Ang. temperaturen med jordspisere og en del andre af de sydarmerikanere du har i forretningen kan man bruge en discus som målestok da disse lever samme steder som discus og derfor også kan leve i høje temperatur, så set på denne måde er der ikke noget forkert i at hæve temperaturen et par grader el 5.
Jeg har selv haft G tapajos reed head samen med discus og når jeg hævede temperaturen fra 28 til 31gr gik de leg ret hurtige efter.
Vis brugerens profil
Kiwa

Antal indlæg: 887
Geografisk sted: Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Man 8 mar 2010 - 22:14

Selvfølgelig skal du da have nogle panserbasser Lars.

Enhver akvarist (der ikke holder Malawi eller Tanganyika cichlider) med respekt for sin egen underholdning/nydelse må simpelthen have panser basser og mange af dem. cheers
Skulle det ske, at der en dag blev tomt for Tanga, og der stadigvæk er et akvarie til stede her på matriklen, så skulle bunden være fyldt med panserbasser - og gerne nogle af dem der får en anseelig størrelse.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
Unimati
Admin

IndlægEmne: Re: Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!   Ons 10 mar 2010 - 19:14

green skrev:
Hej Ole

Ang. temperaturen med jordspisere og en del andre af de sydarmerikanere du har i forretningen kan man bruge en discus som målestok da disse lever samme steder som discus og derfor også kan leve i høje temperatur, så set på denne måde er der ikke noget forkert i at hæve temperaturen et par grader el 5.
Jeg har selv haft G tapajos reed head samen med discus og når jeg hævede temperaturen fra 28 til 31gr gik de leg ret hurtige efter.

Det tror jeg, at du har ret i. Det finder jeg ud af i løbet af sommeren, da temperaturen stiger til 30-32 grader i akvarierne. Det er ihvertfald tydeligt, at de lave temperaturer nedsætter væksten på fiskene, så det det bør vel også gælde dannelsen af æg hos nogle af fiskene.

He he Yvonne. Panserbasser er hyggelige. Det må jeg give dig ret i Very Happy

Geophagus sp. "tapajos red head" i leg!

Vis foregående emne Vis næste emne Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Similar topics

-
» Head
» Operation "Alternativt MSC"
» Horn, "Tissemænd" og puki manga wigs i Miliput!
» "bløde" pastelkridt??
» Jeres "dukkehus"