Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 22:30

Jeg sidder her og bliver ret hooked på Crenicichla, når jeg skal have lavet mit 750´er om.

Det er ret forskellige svar omkring temperament og bofæller, man kan finde på nettet, så er der nogle af jer, der har holdt dem selv?

I såfald, hvilken variant, og hvad gik de med, samt akvariestørrelse?

Af tanker, jeg selv har gjort mig i 750´eren.

Crenicichla regani (måske saxatilis)
Guianacara owroewefi
Tahuantinsuyoa macantzatza
En Heros art
Aequidens pallidus
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Malthe5

Malthe5


Antal indlæg : 43
Join date : 11/06/09
Age : 46
Geografisk sted : sydfyn

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 23:15

hej ole

hvormange af hver havde du tænkt dig og putte i baljen??

vh

nicolaj sunny
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 1:40

Det afhænger af størrelsen på fiskene. Normalt smider jeg 5-6 stk af hver i akvariet, når der er tale om yngel/ungfisk, og så tager jeg stilling til tingene, når det første par er dannet. Får de andre af arten fred, så får de lov til at gå i akvariet, ellers kommer de ud. Mine Aequidens pallidus er dog okay store (10-11 cm), så der kan det være, at jeg nøjes med to hanner og to hunner. Måske bliver de helt droppet, hvis alle de andre er meget små.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeTors 11 Feb 2010 - 23:44

Nu har jeg haft fornøjelsen af Crenicichla regani i en god uges tid.

I den uge er jeg gået fra, at være lidt facineret af deres form, til at være totalt pladask forelsket i deres adfærd, og s..... til stædighed. Jeg har den også mistænkt for at være udspekuleret...... der foregår ihvertfald lidt mere end normalt på øverste etage.

Fra starten af spiste de fint tørfoder. I går formiddags fik de så en lille levende reje, og det var da næsten gået galt. Den blev jaget og spist med stor præcision, selv om den lige skulle "klippes" over i to dele, inden den kunne sluges. Da der skulle fodres om aftenen, gad ingen af dem have tørfoderet. De tog det ind i munden, og spyttede det ud igen.... det var jo ikke lige så godt som rejen tidligere på dagen Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? 212589
Det samme scenarie gjorde sig gældende i middags, da de fik mad igen. Ikke om de ville røre det..... ARGH!!!

Så her til aften begyndte de at bløde op igen. Nok ikke fordi maden smager godt, men de var alligevel for nysgerrige, da de så de "store" jordfræsere vælte rundt og æde løs.... eller måske tørfoderet er for "tørt", og resterne fra jordfræserne passer bedre til dem? Jeg ved det ikke, men de får nu nok ikke levende foder igen foreløbigt.... jeg vil ikke risikere, at de bliver forvænte. Lige lidt billeder fra "fodertid".

Den her fisk er helt klart én jeg ser frem til at følge. Den første uge har ihvertfald være rigtig fornøjelig og lærerig cheers









Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Ito-Frederiksen




Antal indlæg : 6
Join date : 04/07/10
Age : 55
Geografisk sted : Tommerup

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeSøn 4 Jul 2010 - 18:41

Hej Ole,
Nu har du jo haft dine C. regani'er i lidt mere end en uge Razz Så jeg tænkte på at det måtte være på tide at der lige kom en up-date fra dig, så jeg og eventuelle andre kunne lære af dine erfaringer Smile
Jeg går selv med tanker om at prøve enten C. regani eller C. notophthalmus. Er det muligt at du kunne tage et billede af hele akvariet, så jeg kan se, hvordan du har opbygget det.
Jeg har et 530 l, jeg kunne bruge til dem, gerne sammen med andre sydamerikanske cichlider såsom Burjurquina zamorensis og nogle scalarer samt eventuelt en stime af nogle af de større tetraer fra samme område.
Mvh
Sven
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeSøn 4 Jul 2010 - 19:35

Jep... de har gået her i lang tid nu Very Happy

Jeg vil gerne skrive lidt om mine observationer, men jeg er midt i årsregnskabet, så jeg har meldt mig ud af samfundet den næste tid. Jeg vender selvfølgelig frygteligt tilbage, når jeg er færdig med det hårde (og sygeligt kedelige) arbejde Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Ito-Frederiksen




Antal indlæg : 6
Join date : 04/07/10
Age : 55
Geografisk sted : Tommerup

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeSøn 4 Jul 2010 - 21:31

Jeg misunder dig så sandelig ikke dit interessante arbejde Laughing
Jeg tog status i sidste uge i 7 drivhuse @ 1300 kvadratmeter, heldigvis stod der næsten den samme mængde planter og potter i de enkelte drivhuse, ellers ville det have været et maridt, tør ikke tænke på det..
God arbejdslyst!!
Tilbage til toppen Go down
T.Hagel




Antal indlæg : 85
Join date : 04/09/10

Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitimeLør 4 Sep 2010 - 22:37

Hej Ole

Jeg er ny her på forummet, men vil bare sige det var en god idé med regani og ikke saxatilis (eller en saxatilis type)

Jeg har selv en saxatilis på ca. 15cm. og den dominere selv de største amerikanere, og hvis ikke tetra'erne umiddelbart kan være i munden på den, bider den dem bare over og får dem ned på den måde.

Men sindsygt fascinerende art at observe uden tvivl.

Mvh.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Empty
IndlægEmne: Sv: Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?   Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Crenicichla - Nogen, der har erfaringer med dem?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nogen der ved hvorfor C. er offline?
» Hvis nogen af jer kender en
» Diamant akvarie- Nogen som kan tysk?
» nogen der kan arts bestemme denne fyr

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Amerika-
Gå til: