Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Super tur til Tjekkiet.

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 0:18

Uha en god tur til Tjekkiet, vi havde. Det var kanon hyggeligt, og resultaterne var super cheers

Lørdag:
CH (N) Skaujenta's Oda : CACIB, NOM
GIC DK Wegiewood's Finnian : CACS
IP DK Basicats Zoticus : CAGPIB, NOM
CH DK Charla Cats Rani : CACIB (Int. Champion). Slået af ODA i NOM.
DK Basicats Brixx : EX1

Søndag:
CH (N) Skaujenta's Oda : CACIB (Int. Champion), NOM
GIC DK Wegiewood's Finnian : CACS, NOM, BOX
IP DK Basicats Zoticus : CAGPIB
IC DK Charla Cats Rani : CAGCIB, NOM
DK Basicats Brixx : EX1, NOM

Rikke og jeg takker for kanon selskab, og den lange tur tager vi gerne igen i fremtiden cheers

Der kommer nogle billeder senere Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 11:23

Hej Ole & Rikke
Stort Tillykke med resultaterne ,glæder mig på jeres vegne(og kattenes)det er jo altid dejligt når ens katte får så gode bedømmelser Super tur til Tjekkiet. 455281
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 19:02

Gerner skrev:
Hej Ole & Rikke
Stort Tillykke med resultaterne ,glæder mig på jeres vegne(og kattenes)det er jo altid dejligt når ens katte får så gode bedømmelser Super tur til Tjekkiet. 455281

Jammen, så sige jeg også tillykke!! men da jeg ikke ved hvad jeg siger tillykke med lol! ville det da være super med en oversættelse af første indlæg Embarassed geek
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 19:31

Peter det er bedømmelser fra en katteudstilling.

her et af dem som eksempel:
GIC DK Wegiewood's Finnian : CACS, NOM, BOX

GIC = grand international Champion(det er kattens titel nu )
DK Wegiwood`s Finnian = kattens navn
CACS = et certifikat til næste tittel
NOM = katten er blevet nomineret til at komme på scenen
BOX = katten er den bedst udseende i dens klasse (hun/han , mener det står for Best Opposite Sex) altså bedste af både hanner og hunner


håber det giver lidt mening Wink
Tilbage til toppen Go down
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 20:07

Hej

Tillykke med de fine titler i har fået Super tur til Tjekkiet. 215538

Hvis ikke vi vidste det kunne det jo godt være en varedeklaration, på slik Super tur til Tjekkiet. 95018

De er nu også fine de fleste af de pelsdyr i har Super tur til Tjekkiet. 455281
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 22:05

Gerner skrev:
Peter det er bedømmelser fra en katteudstilling.

her et af dem som eksempel:
GIC DK Wegiewood's Finnian : CACS, NOM, BOX

GIC = grand international Champion(det er kattens titel nu )
DK Wegiwood`s Finnian = kattens navn
CACS = et certifikat til næste tittel
NOM = katten er blevet nomineret til at komme på scenen
BOX = katten er den bedst udseende i dens klasse (hun/han , mener det står for Best Opposite Sex) altså bedste af både hanner og hunner


håber det giver lidt mening Wink

Nu havde jeg luret at det var en katteudstilling, og regnede også med "noget" havde vundet Super tur til Tjekkiet. 95018 men da jeg læste Ole indlæg havde jeg som en dagligdags tråd på C.dk Super tur til Tjekkiet. 16738 Super tur til Tjekkiet. 16738

PS. Tak for udredningen Gerner - godt med en ven i nøden Super tur til Tjekkiet. 45819
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 22:14

Tak skal I ha. Vi er også rigtig stolte af vores katte Super tur til Tjekkiet. 95018

I får lige nogle billeder fra udstillingen af vores katte, samt nogle af de andre danskeres katte.

IC (N) Skaujenta's Oda på scenen












Der er dømt hygge mellem bedømmelserne Very Happy





GIC DK Wegiewood's Finnian på scenen.




IP DK Basicats Zoticus til bedømmelse




IP DK Basicats Zoticus på scenen


IP DK Basicats Zoticus på hotelværelset


IC DK Charla Cats Rani på vej til debømmelse


IC DK Charla Cats Rani på scenen






DK Basicats Brixx på scenen




... og nogle af vores danske venners katte på udstillingen:

DK Vandoll Dangerous Dream




SC DK Zalethcos Donna Maria


... sammen med Oda på scenen




GIP DK NeuCoons Sierre Leone


IC DK Empires Puff the Magic Dragon


SP DK Naturells Dell DeLui


Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 23:20

OPEKA skrev:
Gerner skrev:
Hej Ole & Rikke
Stort Tillykke med resultaterne ,glæder mig på jeres vegne(og kattenes)det er jo altid dejligt når ens katte får så gode bedømmelser Super tur til Tjekkiet. 455281

Jammen, så sige jeg også tillykke!! men da jeg ikke ved hvad jeg siger tillykke med lol! ville det da være super med en oversættelse af første indlæg Embarassed geek

Du siger bare til, hvis du vil have den helt store rundtur i kattenes udstillingsverden Peter Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeTirs 19 Jan 2010 - 23:43

I deres vante omgivelser Very Happy

Oda:


Bettemand (Zoticus)


Han feder den lige Very Happy


Patti:


Bucksy


Pinky


Finnie


Franner


Rani


Finnian


Kei


Nui


Han ligner ikke bare Bettemanden af udseende.... han feder den på samme måde Super tur til Tjekkiet. 2948


Bucksy & Nui
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 9:17

Kommer de aldrig op at slås, både hos jer og til f.eks. udstilling Question De baggårdskatte vi har haft tog nogle ture med nabokattene
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 12:38

Nej, de kommer ikke op at slås.

Der er dannet et relativt strengt hieraki kattene imellem. Når en hun så bliver drægtig, kommer hun automatisk øverst i hierakiet, og i det tidsrum er der lidt uro i flokken omkring de andre pladser, men aldrig så det kommer til slåskampe. Højest lidt hvæsen og løben efter hinanden. Når killingerne så har forladt hjemmet, eller blevet store nok til at indgå i hierakiet, så er der fred i flokken igen Very Happy

Vi har en enkelt hun, som hadede killinger, og hun blev hidsig (voldelig)..... hende valgte vi at sterilisere, og nu er hun så god som dagen er lang, og vasker gerne killinger og de andre. Dvs. nogle katte egner sig bare ikke som fertile i et hjem med andre katte, og det må man så gøre noget ved, da det ellers kan ødelægge harmonien i hjemmet Wink

På udstillinger kommer kattene aldrig op at slås. De bliver båret rundt, og man sikrer sig, at de ikke kommer for tæt på de andre.
De kan blive trætte/bange, og begynde at hvæse og te sig. I det tilfælde trækker man katten fra bedømmelsen/scenen, og den kommer tilbage i buret, hvor den slapper af igen.
Man træner katten til udstillinger fra killing af, så den bliver vant til det, og dermed er risikoen mindre for, at den bliver sur på en udstilling. Nogle katte kan ikke lide udstillinger, og det finder man ud af de første par år, og så lader man dem bare være derhjemme.

Der er en verden til forskel på en "baggårdskat" og en racekat/udstillingskat rent temperamentsmæssigt. Både det avlsmæssige, hvor vi fokuserer meget på temperament, men også at udstillingskattenene skal kunne klare at blive holdt, raget i munden, pillet i næsen og hvad ved jeg af en total fremmed person. Det kræver ufatteligt meget af katten, og det er en "ongoing proces" at sikre sig, at man har glade katte, så de kan klare det Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 12:42

Hvor er det nogle skønne dyr i har Ole Super tur til Tjekkiet. 8269 Super tur til Tjekkiet. 8269 og billederne siger jo alt,man ser tydeligt at det er jeres store passion.
Ja når jeg ser billederne,kan jeg mærke spændingen og hele stemningen på udstillingen ,husker det som var det igår,da vi selv gik på udstilling med vores katte,det var skisme hyggeligt.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 12:55

Tak skal du ha Gerner Very Happy

Ja, det er super hyggeligt og spændende at være på udstilling. Især når man begynder at kende flere og flere folk/katte, så bliver det bare endnu hyggeligere cheers

.... men det skal det jo også være, når man skal op kl. L... i weekenden, eller man vælger at køre 950 km hver vej indenfor få dage Super tur til Tjekkiet. 16738

Én ting er sikkert. Rikke & jeg har aldrig set så meget af Danmark og de omkringliggende lande, siden vi begyndte at udstille katte. På et eller andet plan er det jo også vores måde at holde ferie på i ny og næ, da vi ikke er til en 14 dages charterrejse om sommeren Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 16:35

Hov... glemte at nævne jeg også syndes jeres katte er flotte. Man kan godt se i passer og plejer dem hver dag Super tur til Tjekkiet. 14197 Her i familien er der allergiker, så vi nøjes med en "bomuldshund" som sikkert er på samme størrelse som kattene Super tur til Tjekkiet. 2948

PS hende på billede 11-12 er hun dommer? og hvis, er det så for at skræmme katten hun har malet sig så grimt Super tur til Tjekkiet. 725831
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 16:52

Skovkatten er faktisk én af de racer, der er mest "allergivenlige". De udskiller ikke allergener fra pelsen i samme grad, som mange andre katte gør. Very Happy

Hun er dommer, og jeg ved, at det ikke er for at skræmme kattene. Zoticus elsker hende helt vildt, og hun kan få ham til at falde totalt til ro, hvis han er lidt nervøs. Hun er én af de dommere, vi er rigtig glade for, da hun er mega sød overfor vores katte cheers
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 17:06

Unimati skrev:
Skovkatten er faktisk én af de racer, der er mest "allergivenlige". De udskiller ikke allergener fra pelsen i samme grad, som mange andre katte gør. Very Happy

Hun er dommer, og jeg ved, at det ikke er for at skræmme kattene. Zoticus elsker hende helt vildt, og hun kan få ham til at falde totalt til ro, hvis han er lidt nervøs. Hun er én af de dommere, vi er rigtig glade for, da hun er mega sød overfor vores katte cheers

Jeg har godt hørt at langhårskatte ikke skulle være slemme over for allergiker. Og så kan det jo diskuteres om barnet skal provokeres af en kat hver dag. Vi har besluttet ikke at anskaffe os en kat så længe de er hjemme. Vi kommer hos flere der har kat, men der skal også tages nogle piller først hver gang.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 17:10

Ja, når risikoen er tilstede, så synes jeg heller ikke, at der er nogen grund til at gøre forsøget. I værste fald risikerer man jo, at katten er faldet til, og barnet er dybt forelsket i den, men allergien gør, at man skal af med katten igen Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeOns 20 Jan 2010 - 17:34

Unimati skrev:
Ja, når risikoen er tilstede, så synes jeg heller ikke, at der er nogen grund til at gøre forsøget. I værste fald risikerer man jo, at katten er faldet til, og barnet er dybt forelsket i den, men allergien gør, at man skal af med katten igen Crying or Very sad

Det kan lade sig gøre at flytte en kat til et nyt hjem. Vi havde en siameser i familien der skiftede sådan at den hver 1/2 år var i sommerhus, og hver vinter boede i lejlighed uden problemer
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 21:33

Ja, det kan lade sig gøre, men det er aldrig sjovt at skulle af med et dyr, man holder af Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 21:34

Kei, Nui og Finnian skal forresten til udstilling i Køge på søndag. Det bliver spændende Very Happy

.... jeg skal dog ikke selv med. Jeg skal fuge akvarier istedetfor Super tur til Tjekkiet. 107245


Sidst rettet af Unimati Tors 28 Jan 2010 - 14:03, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeFre 22 Jan 2010 - 23:51

Unimati skrev:
Kai, Nui og Finnian skal forresten til udstilling i Køge på søndag. Det bliver spændende Very Happy

.... jeg skal dog ikke selv med. Jeg skal fuge akvarier istedetfor Super tur til Tjekkiet. 107245
Det var ellers tæt på, ærgeligt jeg/familien ikke har mulighed for at se jeres katte Super tur til Tjekkiet. 646538
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitimeLør 23 Jan 2010 - 1:41

Ja, det er lidt surt. Der er mange super fine katte på sådan en udstilling Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sponsoreret inhold





Super tur til Tjekkiet. Empty
IndlægEmne: Sv: Super tur til Tjekkiet.   Super tur til Tjekkiet. Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Super tur til Tjekkiet.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Ciklider..
» En film fra Tanganyika søen
» Super tur til Grenå!!!!!!!
» L. staneri - En super artikel af Michael A.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Katteforum :: Udstillinger og arrangementer-
Gå til: