Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Tropical - Cichlid Color

Go down 
3 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeOns 2 Dec 2009 - 16:46

Sidder her med en 300 ml bytte Tropical - Cichlid Color.

Og ja... jeg læste først foderets bestanddele med micro skift størrelse, en uge efter jeg har fodret lidt med det som suppliment.

Prøv og check billederne!

https://2img.net/r/ihimizer/img260/6418/r0010746t.jpg
https://2img.net/r/ihimizer/img260/1668/r0010745.jpg

Har tjekket foderts bestanddele på unimati.biz og der står der ik noget om "kød og animalske biprodukter", som der står på min.
Ole mener ikke at Tropical anvender det i deres produkter.

Hvis man ser på min bytte og samligner den på http://www.unimati.biz/product.asp?product=1613 så er der en forskel. Håber da bare det er fordi de har lavet en design ændring.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeOns 2 Dec 2009 - 17:10

Tjek lige den engelske indholdsfortegnelse, og se, hvad den siger.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeOns 2 Dec 2009 - 17:48

Ved ikke om nedennævnte gør sig gældende i lige det her tilfælde, kender ikke deres Color produkt, men:

Tropical laver flere kategorier af foder, fra lavpris produkter (læs til almindelige dødelige akvarister) til de ret så dyre produkter (læs til fanatikerne mig selv incl.)
Et eksempel er f.eks. deres spirulina produkter.

Efter hvad producenten selv siger (har infoen fra noget materiale vi fik fra dem for et par år siden, før det blev så udbredt i DK som det er i dag) så er kategorierne
af de "dyre" produkter fremstillet, af lidt andre ting (dyrere råvarer) end "lavpris" produkterne. Måske det gør sig gældende her?

Om det er rent "salgsgas" ved jeg ikke, men da jeg gik i dybden dengang med deklarationerne, var der forskel på hvad der blev anvendt, så jeg vælger at tro på det
de skrev. De lagde heller ikke skjul på forskellen.

Svarer vel lidt til, at sammenligne deklarationer på hunde-og kattefoder. Noget er fremstillet af billigere råvarer, andet er fremstillet af bedre men dyrere råvarer.

Blot et input, hvis deres Color produkt er i kategorien, af det jeg så "næsvist" kalder deres "lavprisprodukt". Ved det som sagt ikke. Dette skal ikke tages som om, at
jeg kritiserer produktet tværtigmod, men kun for at oplyse, at deres foder laves i forskellige kategorier, så enhver pengepung kan være med. Har selv anvendt deres
produkter med glæde siden 2004, og gør det stadigvæk Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 0:02

Unimati skrev:
Tjek lige den engelske indholdsfortegnelse, og se, hvad den siger.

kan ik se den engelske indholdsfortegnelse, for det er der den danske er klistret henover. Men den hollandske siger det samme (ka' stadig lidt hollandsk ja) Basketball
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 0:08

Kiwa skrev:
Ved ikke om nedennævnte gør sig gældende i lige det her tilfælde, kender ikke deres Color produkt, men:

Tropical laver flere kategorier af foder, fra lavpris produkter (læs til almindelige dødelige akvarister) til de ret så dyre produkter (læs til fanatikerne mig selv incl.)
Et eksempel er f.eks. deres spirulina produkter.

Efter hvad producenten selv siger (har infoen fra noget materiale vi fik fra dem for et par år siden, før det blev så udbredt i DK som det er i dag) så er kategorierne
af de "dyre" produkter fremstillet, af lidt andre ting (dyrere råvarer) end "lavpris" produkterne. Måske det gør sig gældende her?

Om det er rent "salgsgas" ved jeg ikke, men da jeg gik i dybden dengang med deklarationerne, var der forskel på hvad der blev anvendt, så jeg vælger at tro på det
de skrev. De lagde heller ikke skjul på forskellen.

Svarer vel lidt til, at sammenligne deklarationer på hunde-og kattefoder. Noget er fremstillet af billigere råvarer, andet er fremstillet af bedre men dyrere råvarer.

Blot et input, hvis deres Color produkt er i kategorien, af det jeg så "næsvist" kalder deres "lavprisprodukt". Ved det som sagt ikke. Dette skal ikke tages som om, at
jeg kritiserer produktet tværtigmod, men kun for at oplyse, at deres foder laves i forskellige kategorier, så enhver pengepung kan være med. Har selv anvendt deres
produkter med glæde siden 2004, og gør det stadigvæk Wink


det lyder meget fornuftigt af producenten, at have high og low quality produkter. Men så skal de dælme skrive det på bytterne! Tropical - Cichlid Color 704381

på den bytte jeg har og den fra unimati.biz står der fuldstændigt på samme måde: professional aquarium - ISO 9001:2000

så har man da ingen change for som køber, med mindre man har LOOP med ind i butikken, og finde ud af hvad der er high quality og low quality produkter.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 0:31

Tropical kører med 4 typer:

Standard Line - Ichtio Vit osv.
Premium Line - Cichlid Color osv
Proffessionel Line - Malawi, Tanganyika, Spirulina Super Forte osv.
Natural Line - Frysetørret

Uanset hvad en producent skriver på foderet (Tip top super duper dollar/Alle Ville Vælge Vores osv), så skal du altid tjekke indholdsfortegnelsen. Det gør vi altid med fiskefoder (der var IKKE indikeret animalske stoffer i Cichlid Color, da jeg fik det i sin tid) og kattefoder.

Jeg sender naturligvis en mail til den nye danske grossist, og hører dem ad, om de har skiftet ingredienser.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 1:39

Unimati skrev:
Tropical kører med 4 typer:

Standard Line - Ichtio Vit osv.
Premium Line - Cichlid Color osv
Proffessionel Line - Malawi, Tanganyika, Spirulina Super Forte osv.
Natural Line - Frysetørret

Uanset hvad en producent skriver på foderet (Tip top super duper dollar/Alle Ville Vælge Vores osv), så skal du altid tjekke indholdsfortegnelsen. Det gør vi altid med fiskefoder (der var IKKE indikeret animalske stoffer i Cichlid Color, da jeg fik det i sin tid) og kattefoder.

Jeg sender naturligvis en mail til den nye danske grossist, og hører dem ad, om de har skiftet ingredienser.

oki doki Ole... tak for det! Er spændt på at høre hvad de svarer dig. Om de har skiftet ingredienser!

Melder du tilbage engang når du hører fra dem.....?
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 1:42

Det er rigtigt, men jeg blev også først opmærksom på forskellen, da jeg fik de der sider jeg henviser til. Vi havde dengang tilbage i 2004 kun adgang til de Proffessionelle produkter, og anede ikke at der blev lavet andre.

Men som Ole siger, det er altid en god ide at læse deklarationen på bøtten, hvis man har en lup og muligheden.

Som du ser er Ole en "foderfreak", hvilket jeg har haft stor gavn af, og nu laver han en forespørgsel, som i mine øjne er helt berettiget. Det bliver spændende at høre hvad de har at sige, og om råvarerne har ændret sig. For det Ole siger er nøjagtig i tråd med en debat som har været kørt på C.dk for lidt over 1 år siden, hvor Tropical på det tidspunkt skulle stå for et foder der ikke anvendte animalske råvarer i deres bedste produkter.

Fint du tager det op Sciaen, det er altid godt med opmærksomme brugere, når vi andre bare falder i søvn, og ikke længere tjekker indholdsfortegenlserne, på de produkter vi anvender Embarassed
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 1:53

Kiwa skrev:
Det er rigtigt, men jeg blev også først opmærksom på forskellen, da jeg fik de der sider jeg henviser til. Vi havde dengang tilbage i 2004 kun adgang til de Proffessionelle produkter, og anede ikke at der blev lavet andre.

Men som Ole siger, det er altid en god ide at læse deklarationen på bøtten, hvis man har en lup og muligheden.

Som du ser er Ole en "foderfreak", hvilket jeg har haft stor gavn af, og nu laver han en forespørgsel, som i mine øjne er helt berettiget. Det bliver spændende at høre hvad de har at sige, og om råvarerne har ændret sig. For det Ole siger er nøjagtig i tråd med en debat som har været kørt på C.dk for lidt over 1 år siden, hvor Tropical på det tidspunkt skulle stå for et foder der ikke anvendte animalske råvarer i deres bedste produkter.

Fint du tager det op Sciaen, det er altid godt med opmærksomme brugere, når vi andre bare falder i søvn, og ikke længere tjekker indholdsfortegenlserne, på de produkter vi anvender Embarassed

jeps... det er Ole selv, som engang gjorde mig opmærksom på det, en dag jeg var nede i butikken. Det glemmer jeg aldrig! scratch affraid pale

DU SKAL IK FODRE DINE FISK MED FODER SOM INDEHOLDER ANIMALSKE RÅVARER!!!!!! Tropical - Cichlid Color 931820

Og ud af butikken gik jeg med en spandfuld unimati fritsvømmer blanding. Tropical - Cichlid Color 455281 cheers
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 2:04

Nej os med vores typer af fisk, har for vane ikke at ønske den slags i vores foder. Men andre fiskeholdere fodrer med animalske produkter, og har en helt anden holdning end vi har.
Den diskution ønsker jeg slet ikke at gå ind i, for det har jeg slet ikke viden nok til at debattere.

Men hvis det viser sig, at produktet har ændret indhold, så beviser det helt klart, at vi som forbrugere skal have øjnene åbne, og at vi indimellem selv bør tjekke indholdsfortegenlserne,
som du har gjort i dette tilfælde.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 2:09

.... og den gælder stadigvæk Wink

Som Yvonne er inde på, så er det et spørgsmål om religion, hvordan vi holder og fodrer vores fisk. Jeg er da helt klar over, at mange kalder mig idiot med de holdninger og måder at gøre tingene på, som jeg gør, men omvendt kalder jeg jo så også dem fjolser. Pointen er, at vi alle gør det, som passer bedst til vores personlighed og fungerer bedst i vores hverdag, og rådgiver der ud fra. Det ene er måske ikke mere rigtigt end det andet, og nogengange er sund fornuft vejen frem. Hvad der fungerer bedst for dig, vil du stille og roligt finde ud af, og til sidst gør man bare tingene uden at tænke over det..... som f.eks. ikke at tjekke op på indholdsfortegnelserne i ny og næ Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 2:25

Helt enig Ole

Jeg har ikke tjekket indholdsfortegenlser i de sidste par år. Stoler på navnet på produktet. Står der f.eks. Spirulina Super forte 36% på bøtten, så er det det jeg regner med at få.
Jeg ved jo også hvad der er de blandinger jeg har fået fra dig, så der er i mine øjne heller ingen ko på isen, sådan er det bare. Men fint vi lige vender det, og er som sagt spændt
på hvad svar det forhåbentlig kommer til dig mht. Color'en. Det kunne jo indikere at man lige skulle læse lidt op på lektien igen, hvis der er ændret i råvarerne på det produkt.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeTors 3 Dec 2009 - 2:35

det vigtigste er at det er godt for fiskene, at de trives og er sunde og raske.


Sidst rettet af Sciaenochromis Ons 9 Dec 2009 - 0:55, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitimeOns 9 Dec 2009 - 0:54

Hørt fra Tropical? Razz
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Tropical - Cichlid Color Empty
IndlægEmne: Sv: Tropical - Cichlid Color   Tropical - Cichlid Color Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Tropical - Cichlid Color
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Artikel om monteringen af RockZolid ”Tropical Forest Tree”
» Rosy Basketmouth Cichlid alias Caquetaia spectabilis

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Foder-
Gå til: