Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 C. moorii spiser ik med

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 12:40

Hejsa

Fik mig en ny makker til min C. moorii hun. Indtil videre har den opført sig ordentligt og tror/håber på at det er en han.

Problemet er bare, at den ikke rigtig gider spise, når jeg fodre med unimati malawi blandingen eller med frosne artemia. Den ser ikke underernærede ud overhovedet. Men de rester den finder nede på bunden, når den svømmer rundt og "græser" er jo de samme foder rester. Så jeg antager at den spiser mad resterne. Det underlige er at jeg har set, op til flere gange, at den går op og tager en flage i munden, smager på den et par gange, for så at spytte det ud igen. Hehe....

scratch Neutral
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 12:44

C. moorii spiser ik med R0010675

C. moorii spiser ik med R0010679

C. moorii spiser ik med R0010694
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 13:26

at den tager maden i munden, for derefter at spytte det ud igen, er et kendetegn på bugvattersot.. hold øje med den

allan
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 14:07

stausholm skrev:
at den tager maden i munden, for derefter at spytte det ud igen, er et kendetegn på bugvattersot.. hold øje med den

allan

Både og. Hvis det kun er tilfældet med flagefoderet og ikke med artemiaen, at den spytter det ud, så kan det være, at den bare "blødgør" foderet. Det er noget, som bla. Ocen Nutrition har forsket en del i, og derfor indeholder deres tørfoder en del mere vand/fugt end andre mærker. På et tidspunkt testede jeg nogle af deres piller, og jeg kunne se, at pillerne blev spist med det samme, mens fiskene ofte spyttede det almindelige flagefoder ud, for så at spise det igen.
Hvis din delfin slet ikke spiser, og generelt spytter maden ud, så vil jeg også holde godt øje med den, som Allan er inde på.
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 16:45

okay det er da vildt nok at den måske blødgør foderet! Eller det håber jeg da den gør og at det ik er bugvattersot...

nu har den også kun været der i kort tid, men kom til at tænke på noget. Kunne det måske være fordi den har været vandt til, at blive fodret med en anden type foder end det jeg giver den?

Ole de der "piller" eller "sticks" der er i din foder blanding hvad er det for nogen? Dem er fiskene total vilde med. Så tror jeg vil blande lidt mere af dem i blandingen. Har siddet og fisket for længe efter dem nu og tror jeg er ved at løbe tør for dem i beholderen tongue
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 20:36

hold også øje med om den skider hvidt trådlignende afføring...
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeTors 26 Nov 2009 - 21:28

Hvis du lige har fået den kan det simpelt hend vær fordi den ikke kan lige din mad. Jeg har oplevet det masser af gange med nye fisk, at de lige skal vænne sig til maden. Og i løbet af et par dage spiser de lystigt igen.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeFre 27 Nov 2009 - 0:17

OPEKA skrev:
Hvis du lige har fået den kan det simpelt hend vær fordi den ikke kan lige din mad. Jeg har oplevet det masser af gange med nye fisk, at de lige skal vænne sig til maden. Og i løbet af et par dage spiser de lystigt igen.

okay... så er jeg mere rolig. Prøver og fodre med frost nu her: cyclops, dafnier og artemia med en 15 min. mellemrum, for at se om der er noget af det den kan li.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitimeFre 27 Nov 2009 - 1:56

endelig spiste den med! cheers

Den gik amok på både cyclops, dafnier og artemia'erne her til aften. Det havde den ellers heller ik gidet. Så må jeg vente og se, om den ik begynder at spise tørfoder stille og roligt også.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





C. moorii spiser ik med Empty
IndlægEmne: Sv: C. moorii spiser ik med   C. moorii spiser ik med Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
C. moorii spiser ik med
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» C. moorii (blå delfin)
» Cyrtocara moorii - Blå delfin

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Malawi-
Gå til: