Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 rengøring af "fornæssten"

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 14:29

har en kæmpe bunke fornæs sten som jeg skal ha rengjort efter de har lagt flere år i haven og derfor er nærmest giftgrønne af alger. hvad kan jeg gøre dem rene i? rodalon? ja ja knofedt lol! men vil gerne ha løsnet algerne på en nemmere måde gode råd modtages.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 18:31

Det bedste du kan gøre, er at give dem en tur med en højtryksrenser,så bliver de rigtig fine,også i alle huller og kringlekroge.

God arbejdslyst
Tilbage til toppen Go down
lindum




Antal indlæg : 420
Join date : 08/06/09
Age : 62
Geografisk sted : viborg

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 18:55

joe Gerne , det ved jeg, har bare ingen højttryksrenser ,,
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 19:19

lindum skrev:
joe Gerne , det ved jeg, har bare ingen højttryksrenser ,,


rengøring af "fornæssten" 305101 det var nok dagens dåligste undskyldning rengøring af "fornæssten" 2948 nu bryder jeg mig ikke om,helthvide og sterilt udseende sten,så hvis det var mine ville jeg blot skylle dem, så diverse edderkopper og jord var væk .og der efter putte dem i akvariet.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 23:08

Gerner skrev:
lindum skrev:
joe Gerne , det ved jeg, har bare ingen højttryksrenser ,,


rengøring af "fornæssten" 305101 det var nok dagens dåligste undskyldning rengøring af "fornæssten" 2948 nu bryder jeg mig ikke om,helthvide og sterilt udseende sten,så hvis det var mine ville jeg blot skylle dem, så diverse edderkopper og jord var væk .og der efter putte dem i akvariet.

arrrrggggghhhhh Gerner.

Hvad med lige og lægge dem i en balje med kogende vand? Det slår da det værste ihjel...
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTirs 17 Nov 2009 - 23:33

Hvad er det du vil slå ihjel som der er så farligt?
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeOns 18 Nov 2009 - 16:32

lgb skrev:
Hvad er det du vil slå ihjel som der er så farligt?

tjoooo.... nu ved jeg ik hvad der menes med fornæssten, men hvis det er sten der er fundet på en byggeplads eller en mark eller hvad har vi, hvor der kan være brugt alverdens spændende midler, så bare for at være sikker.

Har boet i grenå som ung. Der var der et område nede ved vandet, som hedder fornæs og fornæs fyr. Det er det eneste fornæs jeg kender bounce
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeOns 18 Nov 2009 - 18:16

Sciaenochromis skrev:
Har boet i grenå som ung. Der var der et område nede ved vandet, som hedder fornæs og fornæs fyr. Det er det eneste fornæs jeg kender bounce

Det er også der fra stenene kommer Smile
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeTors 19 Nov 2009 - 18:41

Jeg bruger sten næsten magen til Fornæssten, når de bliver alt for mørke af alger, og jeg vil se dem hvide igen,
kommer de ud solen nogle dage, så brænder den dem helt fuldstændig rene, nu ved jeg godt, solen ikke skinner særlig meget, på den her tid af året, men mon ikke den kigger frem lige pludselig igen.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitimeSøn 22 Nov 2009 - 2:03

Gerner skrev:
Sciaenochromis skrev:
Har boet i grenå som ung. Der var der et område nede ved vandet, som hedder fornæs og fornæs fyr. Det er det eneste fornæs jeg kender bounce

Det er også der fra stenene kommer Smile

nå.... nu er jeg da nysgerrig! Hvad er der særligt ved fornæssten, siden de bliver omtalt ved sted navn?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





rengøring af "fornæssten" Empty
IndlægEmne: Sv: rengøring af "fornæssten"   rengøring af "fornæssten" Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
rengøring af "fornæssten"
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» rengøring hvordan
» Rengøring af alu profiler
» Astatotilapia burtoni "red spotted" - En facinerende cichlide.
» Velkommen til alle de gamle "hunde"
» Cynotilapia afra "new edwardi" - Nkhata Bay

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Dekoration-
Gå til: