Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Hydor Koralia Circulation Pump

Go down 
+2
Unimati
Sciaenochromis
6 deltagere
ForfatterBesked
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeTirs 20 Okt 2009 - 16:02

Har du sådan en model til at ligge som man kan købe og hvad er prisen?

http://www.marinedepot.com/Hydor_Koralia_Circulation_Pump_Powerhead_UL_Fixed_Flow_Aquarium_Powerheads-Hydor_USA-HD19101-FIPHFF-vi.html

Det er sgu da genialt at man bare kan knalde dem på ruden, med en magnet.

Jeg vil gemme den bag mit venstre top modul, så den kan lave kraftig vandoverflade bevægelse. Smider en timer på, så den kører i 30 min. af gangen og er slukket i 30 min. fra kl. 08:00 - 20:00. Om natten er der ro. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeTirs 20 Okt 2009 - 16:07

Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeTirs 20 Okt 2009 - 17:23

Takker...

Bestilte 2'eren hos cichlidecentret. Tror sgu den er stor nok min bitte balje! cheers
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeTirs 20 Okt 2009 - 20:02

Ved ikke om forespørgslen er lavet med henblik på en egentlig debat, men hvis jeg valgte den slags i vores ferskvandsakvarier, ville jeg nok nøjes med at lade den køre uafbrudt i det tidsrum du vælger at lade den køre.

Misforstå mig ikke, men hvad vil en on/off med et 30 min. interval gøre godt for i et ferskvandsakvarium? Hvis jeg omsætter det til "menneskelige" følelser, så ville jeg selv blive stresset, af den konstante ændring i flow over så mange timer.

Jeg har intet belæg for min fornemmelse, og min opfattelse er måske forkert, men har bare ikke hørt om folk som vælger den slags, jo at have ekstra cirkulation i et konstant tidsinterval, men ikke on/off med intervaller på den måde.

Vi har selv powerheads liggende i moduler udelukkende for at skabe ekstra cirkulation, men de kører i døgndrift. De kunne selvfølgelig godt slukkes om natten, men hvis et powerhead har været afbrudt i nogle timer vil foderrester/sediment, som bliver bundfældet inde i modulet blive blæst ud, med uklart vand til følge, sålænge man ikke har filtermateriale liggende som opsamler disse ting. Vores powerheads sidder rimeligt højt oppe i modulerne, og når de har været afbrudt (evt. ifm. store vandskift), så hvirvles det bundfældede materiale op, og bliver blæst direkte ud, hvis det enkelte modul ikke bliver slamsuget/renset i forbindelse med vandskiftet.

Modulerne med powerheds har tidligere været fyldt op med grove filterstykker, men det har vi fjernet for et par år siden, så de udelukkende fungerer som ekstra cirkulation.
Selvfølgelig bliver der i det daglige blæst små partikler igennem kontinuerligt, men der kommer en del bundfald trods den konstante cirkulation, i bunden af modulerne, og det bundfald ønsker jeg ikke sendt ud i selve akvariummet, som jeg har konstateret at det bliver, hvis powerheadsne har været slukket i længere tid.

Vil gerne lære mere, især fordi jeg ikke kan se ideen i intervalopdelingen.

Den kan være strømbesparende?
Den kan være et forsøg på, at genskabe en naturlig cirkulation/bølgebrydning, som fiskene umiddelbart kunne opleve i naturen?

Men der er jeg på bar bund. Det kommer efter min mening helt an på hvilke fisk der er tale om. Fritsvømmere/klippekyst/sandlevende/dybere levende individder.

Nok ikke lige et indlæg af denne karakter du havde regnet med lol! Men er altid nysgerrig efter, at høre årsagerne til at andre akvarister vælger at gøre tingene som de gør, og de erfaringer de har.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeTirs 20 Okt 2009 - 21:49

Hej Yvonne

Syntes det er et fedt indlæg du har skrevet. Det lyder som om du har dybt kendskab til malawi'er. Har du haft akvarie og malawi'er i mange år?

Jeg forstår godt dine spørgsmål. Jeg havde nogenlunde, den samme tanke (det virker da stressende) da jeg læste, om den akvarist. Det er en 3-4 uger uger siden tror jeg, at jeg faldt over hans indlæg et sted (kan selvfølgelig ikke huske hvem og hvor, men prøver lige og se om jeg kan finde ham igen). Jeg er selv stadig ret grøn på området, men han skrev noget alla;

Malawi fritsvømmere elsker:
- meget rent vand (skifter 1/3 vand hver/hver anden dag)
- en kraftig vand cirkulation (han havde overdrevet mange pumper)
- og en go' vandoverflade strøm (men for at komme alle arterne til gode, så kørte hans tændsluk ur med 15 min. intervaler).

Et andet sted har jeg læst, at man øger ilt mængden i vandet med ca. 3% med en alm. luftpumpe og en sten. Men med en rimelig kraftig vandoverflade bevægelse, kan den øges med op til 100%.

Så en lille opsummering:
- genskabe en naturlig cirkulation/bølgebrydning, som fiskene oplever i naturen (intervalerne på 15 min. syntes jeg ikke om. Jeg ved ikke om mine egne intervalg forslag er bedre, men syntes at en 30 min. med bølgegang og et par timer uden, kunne være godt og ikke for stressende)
- hvis vandoverflade bevægelse, kan øge ilt indholdet med op til 100%, så er jeg med på den
- lave lange grønne tråd alger på det ene modul :-)
- og personligt syntes jeg det er en fed detalje, at vandet i akvariet skifter "tilstand" om jeg så må sige, helt uden at jeg selv gør noget. En del af nydelsen mens man iagtagere fiskenes adfærd, som jo nok reagere på bølgebrydningen og forhåbentlig svømmer til overfladen for at "løbe lidt på løbebåndet - haha" :-)

Ift. om cirkulations pumpen som jeg har købt, blæser slam partikler rundt i vandet efter en interval afbrydelse, er jeg ikke så bange for. Den sidder helt frit tilgængelig uden filter materialer, men skjult mellem to BTN moduler, så den ikke er synlig. Den kommer til at sidde så den blæser vandet op mod overfladen.

Jeg omformulere mig lige vedr. individernes typer. Min datter vågnede og fik derfor sendt den lidt for hurtigt.

Det jeg er interesseret i at vide lidt mere om (end hvad jeg kan finde ud af i mine to malawi bøger sådan lige umiddlebart), er på hvilke dybder nedenstående arter opholder sig mest. Det siger lidt om hvilken flow de i deres naturlige rammer lever under og er vandt til. Men måske det er en helt ny tråd...

Fritsvømmere/klippekyst/sandlevende/dybere levende individer....

Protomelas Taeniolatus - Red Empress
Placidochromis electra - Likoma Island
Sciaenochromis Fryeri - Bliss
Protomelas sp. "steveni taiwan" - Taiwan Reef
Copadichromis verduyni - Chiofu
C. Moorii

Mvh

Sciaen. F.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 0:32

Har oprettet en ny tråd....

https://unimati.danskforum.net/malawi-f8/for-at-gore-en-lang-historie-kort-t380.htm#2948

Ved sgu ikke om det blev bedre af den grund tongue
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 1:16

Hej Sciaen

Tak - dejligt at du ikke optager det som en kritik.

Nej, jeg vil bestemt ikke betegne mig selv som en med "dybt" kendskab til Malawi cichlider. Efter 23 år genoptog vi i 2004 interessen for akvariehold, og det greb hurtigt om sig, især med Malawi cichliderne, og vi har i den korte periode haft en helt del arter gennem fingrerne. Til gengæld er jeg meget "intens" omkring de arter vi vælger at holde, og undersøger alt hvad jeg kan, om hvilke behov de har, og forsøger efterfølgende at opfylde dem bedst muligt.

Men det jeg har lært mest af, er indgående at studere deres individuelle adfærd, og på den måde stille og roligt fundet ud af hvad der fungerer for de fisk vi har haft gående. Det være sig opbygning af akvariummet, antallet af fisk men ikke mindst hvordan de enkelte arter trives indbyrdes. Ikke alle de arter vi har holdt, har læst de generelle artsbeskrivelser man kan finde på dem, langt fra.

Hos os har der altid været rimelig kraftig cirkulation både hos Tangaerne og Malawierne. Men f.eks i vores 960 L er den sidste år reduceret efter råd fra Ole (vandets gennemstrømning i et stort baggrunsfilter) det har ikke påvirket fiskene overhovedet, at de fik mindre cirkulation nede i vandet.

Er helt med på at iltningen af vandet skal være optimal, det er jeg selv meget obs. på, men har efterhånden læst om mange Malawi akvarister som har skåret ned på den ekstremt kraftige cirkulation og fiskene trives alligevel. Hvis du har et velfungerende filter og ikke overbelaster akvariummet antalsmæssigt, så vil jeg altså mene at et vandskift på 1/3 vand hver/hver anden dag er helt vildt overdrevet. Så vil jeg slet ikke nævne hvor tit vi skifter vand her. Er du sikker på at det ikke er et opvækst akvarium der kunne være tale om?

Som jeg læser det, er sagens kerne at du gerne vil forsøge at genskabe en del af deres naturlige omgivelser (bølgebrydning osv) jeg er bare i tvivl om hvorvidt dit ønske reelt kan opfyldes i de "små" akvarier vi holder fiskene i. Søen er jo uendelig stor. Selvom du har fisk der lever i brændingen så har de mulighed for, at søge hen i mere stillestående områder, hvis de altså ønsker det. De kan søge væk fra det de udsættes for. Den mulighed er i akvariet i mine øjne meget begrænset.

Men alt dette er bare mine teroretiske tanker om tingene, det kan være at fiskene reelt er ligeglade når det kommer til stykket, der må vi have en af eksperterne på banen.

Havde ikke læst at cirkulationspumpen skulle sidde frit i akvariummet, troede at den skulle placeres i et modul Embarassed

Mht de forskellige arter og dit spørgsmål vil jeg mene at du skal lave en ny debat om emnet i en af de andre kategorier.

Her et link til en debat omkring de forskellige arters leveområder som du måske kunne finde interessant. Tag den for hvad den er, vi akvarister kan ikke opfylde fiskenes betingelser som de lever under i søen uanset hvor gerne vi end ville, men den giver stof til eftertanke og inspiration til måske, at holde vores fisk på en anden måde end vi hidtil har gjort. Advarsel - den er lang. affraid

http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=868673

PS har sikkert glemt at kommentere på noget af det du har skrevet, men det må jeg kigge på i morgen.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeOns 21 Okt 2009 - 13:56

Tak for linket til artiklen!

Faldt lige over en artikel på malawi jans webside, skrevet malawi carsten: http://malawijan.dk/index.php/359240

Han skriver bl.a.:

"I biotopen hvor fiskene lever er der meget vandbevægelse og man kan også se det på sine fisk, hvis man sætter en kraftigere pumpe i, at de ligefrem nyder det..... (Rhamphochromis) står med hovedet 5 cm fra udstrømmeren på den store pumpe og slår lidt med halen uden det store besvær."

Smile
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:09

så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:36

Sciaenochromis skrev:
så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile

Stakkels fisk Hydor Koralia Circulation Pump 571744
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 13:51

hahaha.... tænder kun engang imellem
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 14:43

Undskyld mig, men du kan sq da ik smække 8000 L/timen i et akvarie, hvor du også har frontosaer til at gå. Det holder altså ikke.....

Hvis du kun tænder i ny og næ, skal du også sikre dig, at fiskene ikke er foran udstrømmeren, når den starter, eller er svømmet ind i pumpen.... dvs. ingen tænd/sluk ur på den.

Vedr. skidt, så skal bakteriekulturen først komme igang i både filtrene, men især i bundlaget, inden det kan forsvinde.

Men men men.... det er jo dit akvarie, så du kan jo gøre, som du vil Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 16:08

Sciaenochromis skrev:
så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile

Dine Frontosaer vil hade dig for din nye investering.
Når du nu starter din nye pumpe, så prøv at iagttage deres adfærd, de vil højst sandsynligt søge mod bunden, eller hvor der nu er mindst cirkulation.

Jeg købte selv et 648L akvarie, med to stk 1200L powerheads i, begge sad i toppen af baggrunden.
Der blev sat en flok Frontosaer i, og de gik fint, men kom sjældent længere op, end midten af akvariet.
De var tydeligvis utilfreds med cirkulationen, for når den ene pumpe var slukket, kom de op i den øvre del af akvariet også, så det ene powerhead blev skiftet ud med et på 600L/t , derefter var de altid aktive i alle områder af akvariet.
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 16:22

Jeg kan bestemt heller ikke se ideen med 8000 liter ekstra i timen. Nu har jeg maller, og derfor noget mere strøm end de fleste. Og jeg har max. 10*akvariets størrelse, og aldrig af den samme pumpe. Nu står jeg over for en mindre omlægning, og der regner jeg med lave det på 6-8 gange. Der ikke noget formål med det. Og du for altså ikke alger ved kraftig gennemstrømning.


Sidst rettet af lgb Fre 13 Nov 2009 - 18:30, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 17:56

Unimati skrev:
Undskyld mig, men du kan sq da ik smække 8000 L/timen i et akvarie, hvor du også har frontosaer til at gå. Det holder altså ikke.....

Hvis du kun tænder i ny og næ, skal du også sikre dig, at fiskene ikke er foran udstrømmeren, når den starter, eller er svømmet ind i pumpen.... dvs. ingen tænd/sluk ur på den.

Vedr. skidt, så skal bakteriekulturen først komme igang i både filtrene, men især i bundlaget, inden det kan forsvinde.

Men men men.... det er jo dit akvarie, så du kan jo gøre, som du vil Wink


det er uden tænd/sluk ur, men de må svømme ind i deres huler imens jeg gør rent... hehe Smile

bakteriekulturen på bundlaget, nedbryder det mad og afføringsresterne? Der ligger altså rigtig meget på det bund modul der Ole. Det er helt vildt...
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 17:58

T.Hytting skrev:
Sciaenochromis skrev:
så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile

Dine Frontosaer vil hade dig for din nye investering.
Når du nu starter din nye pumpe, så prøv at iagttage deres adfærd, de vil højst sandsynligt søge mod bunden, eller hvor der nu er mindst cirkulation.

Jeg købte selv et 648L akvarie, med to stk 1200L powerheads i, begge sad i toppen af baggrunden.
Der blev sat en flok Frontosaer i, og de gik fint, men kom sjældent længere op, end midten af akvariet.
De var tydeligvis utilfreds med cirkulationen, for når den ene pumpe var slukket, kom de op i den øvre del af akvariet også, så det ene powerhead blev skiftet ud med et på 600L/t , derefter var de altid aktive i alle områder af akvariet.

syntes egentligt at det er sjældent at de kommer op i overfladen. Syntes også jeg har læst at det er dybvandsfisk, så er det ik meget naturligt at de bevæger sig mellem bunden og midten af akvariet. Det gør mine ihvertfald. Men de er heller ikke så store endnu.
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 18:09

lgb skrev:
Jeg kan bestemt heller ikke se ideen med 8000 liter ekstra i timen. Nu har jeg maller, og derfor noget mere strøm end de fleste. Og jeg har max. 10*akvariets størrelse, og aldrig af den samme pumpe. Nu står jeg over for en mindre omlægning, og der regner jeg med lave det på 6-8 gange. Der ikke noget formål med det. Og du for altså ikke alger har kraftig gennemstrømning.

nej det er ikke pga. at jeg vil have alger (selv om jeg for kort tid siden troede at kraftig gennemstrømning gav tråd alger). Det er kun for at forsøge at lave en gennemstrømning, for at se om det kan hjælpe med at gøre bunden lidt mere rent. Og så vender jeg den op mod overfladen en gang i mellem.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 18:33

Sciaenochromis skrev:
Og så vender jeg den op mod overfladen en gang i mellem.

Er det så for at få overfladen mere ren lol!
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 18:50

Gerner skrev:
Sciaenochromis skrev:
Og så vender jeg den op mod overfladen en gang i mellem.

Er det så for at få overfladen mere ren lol!

hehe.... tjjooo både og. Når ik jeg skal støvsuge bunden, så vender jeg udstrømmer retningen op mod overfladen, så bryder den overflade hinden.

men har læst at Tunze stream'eren spreder strålen på en cool måde. Så det er ik en hård stråle, ligesom fra et powerhead f.eks.
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 19:09

Så må du passe på fiskene ikke kommer ind i strålen,så bliver de da skyllet ud af akvariet Hydor Koralia Circulation Pump 16738 Hydor Koralia Circulation Pump 16738 Hydor Koralia Circulation Pump 16738
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 19:49

Sciaenochromis skrev:
T.Hytting skrev:
Sciaenochromis skrev:
så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile

Dine Frontosaer vil hade dig for din nye investering.
Når du nu starter din nye pumpe, så prøv at iagttage deres adfærd, de vil højst sandsynligt søge mod bunden, eller hvor der nu er mindst cirkulation.

Jeg købte selv et 648L akvarie, med to stk 1200L powerheads i, begge sad i toppen af baggrunden.
Der blev sat en flok Frontosaer i, og de gik fint, men kom sjældent længere op, end midten af akvariet.
De var tydeligvis utilfreds med cirkulationen, for når den ene pumpe var slukket, kom de op i den øvre del af akvariet også, så det ene powerhead blev skiftet ud med et på 600L/t , derefter var de altid aktive i alle områder af akvariet.

syntes egentligt at det er sjældent at de kommer op i overfladen. Syntes også jeg har læst at det er dybvandsfisk, så er det ik meget naturligt at de bevæger sig mellem bunden og midten af akvariet. Det gør mine ihvertfald. Men de er heller ikke så store endnu.

De lever på dybt vand ja, derfor vil de ikke være tilfredse med at blive blæst op af sideruden. Wink
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 22:16

Gerner skrev:
Så må du passe på fiskene ikke kommer ind i strålen,så bliver de da skyllet ud af akvariet Hydor Koralia Circulation Pump 16738 Hydor Koralia Circulation Pump 16738 Hydor Koralia Circulation Pump 16738

hahahahahahaha lol! Laughing Hydor Koralia Circulation Pump 322163 Hydor Koralia Circulation Pump 95018 Hydor Koralia Circulation Pump 640970

hvis de gør det, så kommer der en film med det på youtube - det er helt sikkert!!!!!
Tilbage til toppen Go down
Sciaenochromis




Antal indlæg : 441
Join date : 06/10/09

Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitimeFre 13 Nov 2009 - 22:21

T.Hytting skrev:
Sciaenochromis skrev:
T.Hytting skrev:
Sciaenochromis skrev:
så er der bestilt 1 stk. Tunze Turbelle®️ stream 6085 (flow 8000 liter pr. time og et ultralavt watt forbrug på kun 14 W)

når så jeg tænder for den engang imellem, så håber jeg at der kommer så meget cirkluation i vandet at bunden bliver "renset" lidt også. Vandet står sgu helt stille i min grotte og på det bund modul der lægger der sig altså en del ting og sager Smile

Dine Frontosaer vil hade dig for din nye investering.
Når du nu starter din nye pumpe, så prøv at iagttage deres adfærd, de vil højst sandsynligt søge mod bunden, eller hvor der nu er mindst cirkulation.

Jeg købte selv et 648L akvarie, med to stk 1200L powerheads i, begge sad i toppen af baggrunden.
Der blev sat en flok Frontosaer i, og de gik fint, men kom sjældent længere op, end midten af akvariet.
De var tydeligvis utilfreds med cirkulationen, for når den ene pumpe var slukket, kom de op i den øvre del af akvariet også, så det ene powerhead blev skiftet ud med et på 600L/t , derefter var de altid aktive i alle områder af akvariet.

syntes egentligt at det er sjældent at de kommer op i overfladen. Syntes også jeg har læst at det er dybvandsfisk, så er det ik meget naturligt at de bevæger sig mellem bunden og midten af akvariet. Det gør mine ihvertfald. Men de er heller ikke så store endnu.

De lever på dybt vand ja, derfor vil de ikke være tilfredse med at blive blæst op af sideruden. Wink

jamen de har deres hule, hvor de kan "take a nap" imens der er bølgegang bounce
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hydor Koralia Circulation Pump Empty
IndlægEmne: Sv: Hydor Koralia Circulation Pump   Hydor Koralia Circulation Pump Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hydor Koralia Circulation Pump
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» hydor 1200

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Teknik-
Gå til: