Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Sker der noget spændende i jeres akvarier?

Go down 
+14
lgb
Tom & Jane
Lars
Michael A
THORLEIFDK
KimJ
T.Hytting
stausholm
Elund
FinnB
Kiwa
sølvpil
Gerner
Unimati
18 deltagere
Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste
ForfatterBesked
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Sep 2009 - 12:26

Du kan også klaske dem til i silikone, og vende dem i sand, så de bliver nemmere at skjule.

Hvis rørerne ikke bliver brugt, vil du skabe et dødt område i sandet derinde. Hvis du ikke rører ved det, så kan det ligge der evigt uden at gøre skade. Tager du en dag røret op, vil vandet komme til at lugte dårligt, men det forsvinder hurtigt igen (et minuts tid normalt). Om du lader fiskene være i akvariet, den dag du tager røert op, vil jeg overlade til dig selv. Personligt er jeg totalt ligeglad, da jeg har gjort det et utal af gange med fisk i uden problemer (Læs; jeg er IKKE enig med dem, der anser døde områder som et problem). Jeg anser det som mere stressende for fiskene at de skal fanges, og kommes tilbage i akvariet senere Very Happy

Men alt i alt; piller du snitterne fra tingene, så kan de ligge evigt i akvariet uden at skabe nogen form for problem..... tværtimod kan de fjerne lidt nitrat fra vandet Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Sep 2009 - 12:37

Takker Ole. Jeg er jo bare en forsigtigper mht. det der bundlagshalløj.

Har tidligere forsøgt mig med et mindre rørsystem, hvor jeg pladrede det ind i silikone, og efterfølgende kom sand på. Det så fint ud i et par måneder. Derefter forsvandt sandet lidt efter lidt, cilikonen begyndte at smuldre, og jeg havde fritflydende silikone klatter rundt om i akvariummet. Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 107245 Men de rør lå så også frit under nogle sten, måske var det årsagen til at sandet valgte at forlade silikonen haha.

De her skal helt ned i det øvrige bundlag, så jeg tager chancen uden silikonen til at starte med. Tror kun jeg laver tricket i de 2 indgange, også for at kanterne ikke bliver for skarpe.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Lars

Lars


Antal indlæg : 82
Join date : 21/06/09
Age : 63
Geografisk sted : Løgten, Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeFre 18 Sep 2009 - 21:02

Hej Yvonne,

Må man spørge hvad det er for et arrangement, du har gang i? Lyder spændende Smile
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 8:57

Selvfølgelig, troede jeg havde skrevet det tidligere Embarassed

Det er til lidt nye fisk vi får hjem T. otostigma "Chituta". De lever over mudret bund, og graver gange når de yngler. Det er det jeg vil prøve at efterligne i akvariummet, selvom det vist ikke er den nemmeste fisk at få til at yngle. Synes det er forsøget værd at prøve, at give dem muligheden for at grave ud, hvis de nu fik lyst alligevel.

Meningen var, at de skulle have lidt selskab af andre beboere, men jeg har ombestemt mig, så de kommer til at gå helt alene. Selv vores 8 år gamle ancistrus han er blevet forvist fra akvariummet, så der forhåbentlig kan vokse nogle massive alger frem. Skal nok få Kim til at tage lidt billeder undervejs.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 10:04

Pyha så er jeg mere rolig,jeg troede du var gået over til Hamstere lol! de elsker jo også sådan nogle rørsystemer.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 10:24

lol! ja det har du ret i. Da jeg var barn byggede jeg gange og rør systemer til den slags kræ, af toiletpapir-og køkkenrulle rør. Det var inden man kunne få de her nymodens "palæ" indretninger til hamsterbure som man kan i dag.

Så bare rolig, mit lille projekt er fuldt ud til akvaristisk brug sunny
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 16:23

Spændende, spændende Yvonne. Jeg glæææææææder mig til at læse dine observationer om dem, når de er faldet til Very Happy

I sin tid lavede jeg en tråd om dem, men kom aldrig videre i projektet:
http://cichlids.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=190348
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 19 Sep 2009 - 20:22

Så er mit projekt færdigt, eller rettere det er klar til start! Det omtalte 486L er lavet om fra dette:

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Akv7%2020090603


Til det her:

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Akv7%2020090918


Nu er det (forhåbentlig) bare et spørgsmål om tid, før det hele gror lidt sammen, og akvariet kommer til at se mere naturligt ud geek Det er bevidst lavet ret åbent, for at kompensere for den mindre plads der nødvendigvis er i forhold til det 720L akvarium fiskene er vant til.


Desværre er det jo så farvel til et af de akvarier jeg selv synes at jeg har været heldigst med :

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Akv2%2020090603

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 646538
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 9:03

Yep Ole, den debat er gennemtygget, sammen med de få andre der er skrevet.

Tør nu ikke selv eksperimentere med et mere "leret" bundlag i først omgang, selvom det ville være helt kanon hvis man kunne lave det så naturligt som muligt, uden brug af rør.

Kan nu hvor KimJ lægger billeder op, af hans nyomlagte akvarium fortælle, at vi var forbi og se det, samt for at overtage en bette plante derfra, som han ikke kunne få plads til selv. Som sædvanlig når han indretter akvarier, er det blevet rigtig flot. Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 14197

Den lille plante vi fik, er den man kan se til højre på det første billede. Havde godt spottet en sort plastic sæk i entreen, og tænkt mit scratch . Vidste godt at denne plante var en anelse stor, men at den var så stor som den er, overgik faktisk min fantasi, og da jeg dagen efter skulle vælge hvilket akvarium den skulle palceres i herhjemme, havde jeg et seriøst problem.

Det eneste sted den kunne være var i hjørneakvariummet. Så endnu flere hammerslåede måtte lade livet, og den nye blev forsigtigt bakset ned. Ville sætte den så langt tilbage som muligt, men nej det gik ikke. Den står midt i akvariummet, og alligevel er den så stor at bladene berører glassene, og bladene er så høje, at enkelte går op over vandoverfladen.

En helt fantastisk flot plante, som er blevet på den måde hos KimJ, uden nogen form for kunstigt udviklet bundlagsgødning, Co2 eller specielt lys. Som det ses på akvariummet som skal nedlægges, trives alle hans planter fantastisk. Jeg håber selvfølgelig at den overlever hos os, men er desværre ikke super optimistisk. Alternativet var dog, at den bare blev kasseret, og det ville helt klart være synd.

Til gengæld vil den have en rigtig god funktion i Trigla' akvariummet, den skærmer rigtig godt for lyset, så det virker lidt mere dunkelt nede ved bunden, hvilket jeg har læst at de sætter pris på. Den spreder sig heller ikke i bundlaget på samme måde som hammerslåede gør, så bundareal vil den ikke komme til at optage.

Den skal selvfølgelig sikres med nogle sten omkring basis, så håber jeg at den overlever deres graveaktivitet. Den kan dog også risikere at måtte lade livet, hvis de beslutter sig for at den smager godt, og begynder at pelse den langsomt. Men nu får vi se.

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Dsc0013qv

Billede med genskær og hele molevitten. Opbygning/indretning kommer i løbet af de næste par dage. Forventer at der skal 10-15 kg mere sand i, når rørerne er blevet placeret i bueform bagved planten.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Tom & Jane

Tom & Jane


Antal indlæg : 257
Join date : 11/06/09
Geografisk sted : Brovst

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 13:17

Her sker der ikke det vilde, men på den anden side, så SKAL der jo ikke absolut ske noget hele tiden lol!

Alle vores ung fisk vokser, og vi har fået styr på de blå rejer cheers

Lige nu snakker vi lige lidt med kommune og kreditforening, om at lave en lille tilbygning i foråret, så der kan være plads til alle de små. Jane er igang med at lave tegninger til kommunen, så vi kan få en byggetilladelse. Det er noget sværere, når man ikke lige kan "bure" fisk inde med trådnet Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 95018 .

Projektet med synodonthis petricola, er sat lidt på "stand by" fordi hunnen ikke vil producere æg. men de hygger dem med "teenagerene", så håber vi bare på at hun snart er fyldt op med rogn igen, og så må vi jo bare prøve endnu engang ( Tålmodighed er jo som bekendt en dyd, og den har vi jo i rigeligt mål Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 589338 ).
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 20 Sep 2009 - 17:20

Jeg synes der skal forlægges forbud mod Kim J viser billeder, det får vores andres akvarier til at føle sig mindre værd lol!

Jeg er lige ved at lave vandskift på 80 % for at se om mallerne kan lokkes i leg, men nu må vi se om det virker.

Udover det har jeg ændret lidt på hmf'en da jeg har lidt problemer med uklart vand. Har flyttet pumperne højere op, tror nemlig før at de suget det bundslam op der kommer bag hmf'en. Ellers sker der ikke det store. Håber snart jeg kan få stillet en reol op, men nu må vi se.
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeMan 21 Sep 2009 - 21:58

Måske har jeg fået fat i nogle Vieja argentea, som jeg har ledt længe efter. De skal gå i 900´eren, men lige nu krydser jeg bare fingre for, at de rent faktisk kommer i mit akvarie Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 22:07

Så fik jeg mit hmf filter igang.
Manglede en filtermåtte ppi 20, og den kom idag.
Nu skal det så køre i 14 dage så bakterie kulturen kan komme igang.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 22:35

Der sker også lidt nyt her. Jeg fik som sagt fat i 3 Vieja argentea, og det har nu resulteret i, at jeg har en super flot han, og to stykker fiskefars svømmende/flydende rundt. De to stykker "fiskefars" har tilmed fået hvide pletter, men hvem har også sagt, at det ville være nemt at få drømmefiskene? Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 2948
Da jeg modtog fiskene for lidt over en uge siden, havde den ene et åbent sår på 3-4 cm, hvor hele benet var blotlagt ved haleroden. Den ser nu ud til at hele fint, men det har også krævet daglige vandskifte og medicinering mod svamp. Den anden har også åbne kødsår, men heldigvis ikke helt ind til benet.
Begge går isoleret fra hannen, så de kan komme sig.

Nå... det var et sidespring. Min plan er, at omlægge 900´eren imorgen (hvis der ikke lige dukker noget akut op). Det bør jeg blive færdig med allerede imorgen eller mandag, og så kommer Heros tilbage. De får så 2-3 uger til at falde godt til, indtil argentea skal deri.... alt efter status på deres hvide pletter self.
Jeg sysler dog lidt med tanken om, at droppe Heros og så lave et akvarie med argentea, Cichlasoma octofasciatus og et par andre arter, men det vil tiden jo vise Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 23:00

Ole har du overvejet brug af ellekolger i stedet for div. svampe medicin?
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeLør 3 Okt 2009 - 23:42

Øhhh... nej. Det har jeg godt nok ikke. Hvordan virker de?
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 1:18

De indholder nogle stoffer som skulle virker ligesom medicin mod svamp, nogle bruger dem også som antiskimmel til klægning af æg. Derudover er de med til at farve vandet og sænke ph'en. Fordelen ved dette er jo at filteret ikke tager skade. Jeg bruger det selv, hvis jeg har en malle der har fået nogle klør, som en kombi med uv til at sænke kimtallet, + en gang 2. udtræk af sort te, som også indholder en masse gode stoffer. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 9:54

Hej Lasse!

Kan Du ikke fortælle lidt mere?

Hvor finder man koglerne? Evt et billede af hvordan de ser ud?

Det lyder som et spændende alternativ til de metoder jeg normalt har anvendt!
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Elund

Elund


Antal indlæg : 46
Join date : 10/06/09
Age : 43
Geografisk sted : Hjørring

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 11:40

Lidt er der også sket her i Hjørring.
Har fået en flok Petrochromis Polyodon "Chinga", Petrochromis Famula "Kaiser", Tropheus Murago og Tanganicodus Irsacae "Lusingu". Skulle prøve noget nyt og det blev så goby, men desværre fik jeg den forkert type.

Så der er efterhånden ved at være godt fyldt op i baljerne.
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikacichlider.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 11:56

Elund skrev:
Lidt er der også sket her i Hjørring.
Har fået en flok Petrochromis Polyodon "Chinga", Petrochromis Famula "Kaiser", Tropheus Murago og Tanganicodus Irsacae "Lusingu". Skulle prøve noget nyt og det blev så goby, men desværre fik jeg den forkert type.

Så der er efterhånden ved at være godt fyldt op i baljerne.
hvad har du egentlig af akvarier nu Kasper ? og sker der snart noget med din side ?

allan
Tilbage til toppen Go down
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 12:14

De kan findes rundt omkring den danske natur, tit ved sø'er og vandløb, de ser sådan ud: http://akvariesiden.akvariefisk.dk/storage/debat/320497F4-E198-5BD1-AD4468400132DD5F.jpg

Hvis det er til klægning af æg, skal man passe lidt på med ikke at bruge alt for mange, eftersom de er ret stærke/effektive, og kan derfor gøre det svært for æggene at klægge. Men det har jeg dog ikke selv så meget erfaring med.

De virker simpelhen ved at man at man putte dem i akvariet, så efter nogle timer vil de have afgivet alt farven og effekten, kan ikke lige huske hvad selve stoffet hedder, men man kan tydeligt se det på vandet.
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
Elund

Elund


Antal indlæg : 46
Join date : 10/06/09
Age : 43
Geografisk sted : Hjørring

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 15:24

Allan: Jeg skal nok få opdateret/lavet en ny hp, når jeg får tid. Men lige nu bliver det ikke.

Jeg har en slat akvarier efterhånden lige pt har jeg en 18 - 20 stykker oppe at køre.
Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikacichlider.dk
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 4 Okt 2009 - 21:07

det lyder spændende Kasper..

allan
Tilbage til toppen Go down
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 16:57

Hej akvarister.
Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd, så går jeg og venter på nogle sandsild til mit akvarie.
De sidste 2 uger har jeg brugt ventetiden på nogle hjemmebesøg hos nogle af sidens brugere.

Først var jeg en tur forbi Dan holtebo i Nibe, hvor der blev snakket fisk, teknik og filtrering.
Idag er jeg kommer hjem fra Elund i Hjørring, hvor der også blev set og snakket meget fisk teknik og filtrering.
Det var en fornøjelse og se hvordan andre holder deres fisk og få, en sådan god og varm behandling for en nybegynder som mig, så hermed en varm tak for kigget og snakken, og det er ikke sidste gang jeg slår vejen forbi.
Tilbage til toppen Go down
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 17:37

Jeg har hentet en ny flok tropeus i Sverige, dejlige fisk Laughing
Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Dsc03240p
Tilbage til toppen Go down
jbk

jbk


Antal indlæg : 69
Join date : 10/06/09
Age : 61
Geografisk sted : Odense

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 18:56

Hej Peter

Hvad er det for nogle Tropheuser du har hentet i
Sverige ?

Mvh
Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.cichliderne.dk
peter hp

peter hp


Antal indlæg : 245
Join date : 06/06/09
Geografisk sted : Hjørring

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 11 Okt 2009 - 19:56

Hej Jens

Lufubu Very Happy
Tilbage til toppen Go down
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeTors 15 Okt 2009 - 22:30

Så har jeg endelig fået mine sandsild 1.3 Callochromis pleurspilus "bujumbora"
Kan ikke huske hvornår jeg sidst her været så spændt efter og hente nye fisk.
Kan bedst beskrives som en fødselsdag, hvor du skal til og pakke gaver op.
Skal nok tage nogle billeder en af dagene, de skal jo lige falde til.
Tilbage til toppen Go down
sølvpil

sølvpil


Antal indlæg : 42
Join date : 14/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Brønderslev - Danmark

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeSøn 18 Okt 2009 - 13:39

Jeg har forsøgt og tage nogle billeder med mit mobil kamera, men de er ikke gode så indtil videre så får i lige et billed af mit setup.

Tilbage til toppen Go down
jbk

jbk


Antal indlæg : 69
Join date : 10/06/09
Age : 61
Geografisk sted : Odense

Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitimeFre 23 Okt 2009 - 14:28

Hej

Jeg har lige talt med Ole, og han har lovet at
han idag sender de Back to Nature slimline moduler
jeg har bestilt.
Når de er monteret i mit 720L's går turen nordpå
til Peter i Hjørring så jeg endelig kan få de
Tropheus maswa.
Billeder følger senere
God weekend til alle

Hilsen
Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.cichliderne.dk
Sponsoreret inhold





Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Empty
IndlægEmne: Sv: Sker der noget spændende i jeres akvarier?   Sker der noget spændende i jeres akvarier? - Page 2 Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Sker der noget spændende i jeres akvarier?
Tilbage til toppen 
Side 2 af 5Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste
 Lignende emner
-
» vil gerne høre jeres mening
» kom nu med noget aktivitet!!!
» Andinocara (Aeq.) sp. "Rio Cuchivero" - Så skete der noget!
» Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget?
» Jeres mening om min ide til en ny malawi besætning

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Generelt-
Gå til: