IndeksFAQSøgTilmeldte brugereLoginTilmeldCalendarSeneste indlægGrupper

Share | 

kom nu med noget aktivitet!!!

Go down 
ForfatterBesked
rasmus v

Antal indlæg : 70
Geografisk sted : Hanstholm

IndlægEmne: kom nu med noget aktivitet!!!   Lør 22 aug 2009 - 23:19

Hør nu lige her folkens.

Nu har ole og rikke stablet et rigtigt fint forum på benene, og langt de fleste af os er egentlig trætte af cichlids.dk

Kunne vi så ikke godt prøve og gøre lidt mere for og bakke op om den her side, nok mest for vores egen skyld i det lange løb.

Det kan da ikke passe selvom det er sommer osv der skal gå en hel dag hvor der ikke sker noget.

Jeg forventer da ikke store tykke indlæg hver evig enste dag, men mange af jer har rigtigt mange flotte fisk som malawi og tanganyika oma, kunne man så ikke vise et billede eller 2 engang imellem. Man kunne også bare lige skrive at nu var der sørme en skuffe eller noget i den dur.

Rigtigt mange af os er langt forbi nybegynder stadiet og alle de trælse tråde og spm der følger med det. (ja lad være med og spille hellig, der er ikke ret mange der synes det er fedt og svare på om frontosa kan gå på lava sten i et 180l akvastabil gammel model med et 28w staldamatur over. Eller de har bedre af almindelig rald i en 250l med original amatur).

Det betyder jo så også at vi i langt de fleste tilfælde kan få nogen rigtigt gode, sjove og ikke mindst spændene debatter omkring vores herlige hobby, det savner jeg lidt fra jer folkens.

Far er ikke sur, men skuffet. (dog ikke noget der ikke kan rettes op med lidt lommepenge og et akvarie)

Kom nu venner Bak op!!

Mvh Rasmus
Tilbage til toppen Go down
Vis brugerens profil
Unimati
Admin

Antal indlæg : 2276
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 0:10

Jeg synes nu, at det er gået meget bedre end jeg havde håbet på, da vi startede op. Der har været flere ufatteligt interessante tråde allerede, og jeg synes, at folk har været rigtig gode til at bakke op om forummet.

Personligt har jeg været totalt ophængt i alt for lang tid nu, og har derfor været en knold til at skrive på forumet (pinligt pinligt pinligt Embarassed ). Jeg håber inderligt, at jeg snart får en masse tid, så jeg også kan være med igen.

Som du selv er inde på, har tanken med forumet aldrig været, at der skulle være 10.000 brugere, og 100 "intetsigende" indlæg om dagen. Hele målet omkring forumet er fuldt opnået, når man kigger på Tanganyika-kategorien, samt læser Kiwas og andres eminente observationer. Alt i alt mere dybdegående debatter med en masse hygge og godmodig gas Very Happy

En anden ting, der stadigvæk irriterer mig grænseløst, er upload af billeder, samt størrelsen af billeder. Det er en længere proces at uploade til Imageshack, og ofte er billederne så store, så jeg kan ikke se hele billedet på min gamle skærm. Det gør også, at tekst forsvinder ud af skærmen til højre. Det kunne jeg godt tænke mig at gøre noget ved, men det understøttes ikke af forumet endnu. Jeg vil eksperimentere lidt med www.akvariegalleriet.dk, for at se, om det kan gøre noget Wink

Til sidst vil jeg igen beklage, at jeg ikke har været særlig aktiv, og jeg skal nok tage mig sammen og finde tiden til det Cool

Vis brugerens profil http://www.unimati.biz
Bo Jensen

Antal indlæg : 48

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 0:45

Jeg vil da som, Ole også skriver, hellere læse et godt indlæg end 10 dårlige..:-).. og jeg må da tilstå at selv om jeg ikke er en med hverken tanga.. eller malawi... Ja så er dette forum da en af dem jeg tjekker dagligt.. Netop fordi at de folk der er her på siden ligesom er over begynder stadiet.. Lige mit lille pip her, men hvad jeg har jo næsten også "kun" "foderfisk"... men jeg har mange lol!
Vis brugerens profil
bent

Antal indlæg : 184
Geografisk sted : fredericia

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 10:12

personligt er jeg også lidt træt af cichlids.dk jeg syntes også at det er et bedere forum som ole har lavet og der er en bedere omgangs tone her inde end cichlids.dk man får altid et ordenligt svar hvis man spørger en rigtigtfed side Very Happy
Vis brugerens profil
Tom & Jane

Antal indlæg : 257
Geografisk sted : Brovst

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 11:01

Vi synes også at det er en rigtig god side, som Ole & Rikke har fået skruet sammen her.

Vi synes vi det er interesant at følge med i hvad andre har og gør af erfaringer. bounce selv om vi ikke har Tanganika. Vi har lidt forskelligt udover malawi, men ingen tanganika, de har endnu ikke fanget os.

Vi kunne måske godt være lidt mere aktive herinde, Embarassed med vores observationer, men det må komme når "musen" kommer over os Idea .

Flere billeder kommer også når vi engang får stillet hele apparaturet an, og får taget nogen der er værd at vise frem. Det skal ikke bare være en eller anden malawi, som kommer med 100 km/t gennem billedet affraid (det giver godt nok nogle smukt farvede streger hele vejen)
Vis brugerens profil
lgb

Antal indlæg : 199
Geografisk sted : Silkeborg.

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 14:38

Jeg synes også det er fint forum som har Ole har fået kreret Wink Det er i hvet fald en af dem der bliver tjekket dagligt, op tilflere gange. Det kommer lige an på hvad jeg har LOL Men jeg må også hellere gå til bekendelse om at jeg hverken ejer eller har malawi eller tanga, det tætteste jeg kommer nok Boraras brigittae, som farer frem og tilbage, og har nogle farver der kunne minde om en mbuna, der er dog stadig lagt fra en lol!

Sidst rettet af lgb Søn 23 aug 2009 - 15:57, rettet 1 gang
Vis brugerens profil http://www.goc.se
Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 14:58

Jeg synes der har været en meget stor opbakning til Ole og Rikkes side. Hvis man ser på antallet af indlæg, så synes jeg der har været, og stadigvæk er stor debatlyst, når man tænker på hvor kort tid vi har haft den.

Det der glæder mig allermest er, at det er lykkes at få et par stykker til at sætte sig til tasteturet igen, efter at have forladt cichlids.dk for længst, altså skrive/debat mæssigt. Håber selvfølgelig at endnu flere af de "gamle" hunde får lyst til at give deres besyv med. Det er en god start, at de har oprettet en profil herinde, og indimellem er logget ind for at se hvad her sker. Vi har set billeder fra brugere der ikke har uploadet billeder i flere år på cichlids.dk f.eks. det er super dejligt, og meget interessant at se hvad folk har gående rundt omkring.

Jeg synes vi er rigtig godt på vej, her på forummet. Den gamle "pingpong" vi engang havde på cichlids tror jeg vi får svært ved at genfinde, der er ligesom gået lidt for lang tid siden de dage. Men er utrolig glad for at have genfundet en del af de gamle herinde. De har været længe savnet, og fis i kasketten har de heldigvis stadigvæk, geek og kan lave sjov og ballade, det er dejligt. Derudover har jeg så også lært nogle nye "af de gamle" langt bedre at kende, så for mig er der fuld valuta for de penge det ikke koster at være herinde lol!

Personligt er jeg glad for, at se andre brugere herinde end lige Malawi og Tanga folk. De giver inspiration og jeg håber de får lidt mere lyst til at fortælle om hvad de har gående, så vi ikke drukner i kun Malawi og Tanga debatter.

Mht Ole's engagement i debatterne, så har han været fantastisk til at søsætte siden med debatter, og ligesom vise hvad han også godt kunne tænke sig med forummet. At der er et vist niveau som de mere erfarne akvarister kan have glæde af. At vise vejen for, at det er ok at være total nørdet herinde, skrive lange indlæg om det der interesserer en.

Vi ved jo selvfølgelig godt, at det i bund og grund er fordi du er en doven hund, at du har været fraværende, og bare kommer med undskyldninger (elsker de her smileyes)

God dag til alle.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
OPEKA

Antal indlæg : 352
Geografisk sted : Roskilde

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 15:56

Jeg forstår godt hvor du vil hen Rasmus, alene det, at du er begyndt at komme på dette forum er jo et skrit frem igen efter 3-4 års total derut på C. dk ( som får svære og svære ved at komme tilbage på fagligt højt niveau)

Som de andre svarre i denne debat syndes jeg også niveauet og mængden af tråde er flot i forhold til alderen på siden.
Jeg glæder mig til hver dag at se nye eller svar på gode debatter ( isæt Tanga ) hvor folk med høj høj faglig viden kommer med info her hos Ole. Det er lige før jeg håber masserne på C. dk ikke opdager denne oase, for det vil ødelægge hvad allerrede er opbygget her inde.

Jeg er så småt selv ved at lave en beretning om mine fisk under Malawi , men jeg arbejder 12-16 timer om dagen i øjeblikket, så der er ikke den store energi pt. men vil komme stærkt tilbage når jeg får tid.
Vis brugerens profil
Kiwa

Antal indlæg : 887
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 16:44

Jaja Peter du er også bare doven Nej husk at passe på dig selv - det er ikke sundt at arbejde så meget.

Mht. til niveauet på c.dk. ja så viser min foretrukne/favoritter oversigt, hvor jeg har hundredevis af debatter/hjemmesider liggende i små 40 mapper, helt tydeligt hvad jeg mener om det.

I flere år har c.dk. stået øverst uden for mappeindelingen, så jeg hurtigt kunne komme ind der. Så har jeg en mappe med "tilmeldte" fora/sider. Der ligger alle de fora som jeg er tilmeldt og tjekker dagligt men som er sekundære. C.dk har jo altid ligget mit hjerte nærmest, så den har altid ligget "udenfor og øverst" i min inddeling af "farvoritterne".

For et godt stykke tid siden spurgte Kim mig undrende hvad http://unimati.forumotion.com/forum.htm lavede udenfor den mappe den hidtil havde ligget i, den med tilmeldte sider. Bland dig udenom var svaret haha - den er mit første valg når jeg åbner for PC'en idag - ergo skal jeg kunne komme hurtigt på herinde, uden alt for mange museklik lol! Han har fået en mappe til hans foretrukne saltvandssider, men tror han er lidt misundelig over at Unimati er kommet op i første række, og han kan lige vove på at lægge nogle sider op over min haha.

Kors en forklaring - som ingen sikkert fatter en klap af - men tingene bliver vejet her i hjemmet, og forummet her er vejet og fundet meget tungt, og ikke til at komme uden om. Ergo, selv om der måske ikke sker noget i løbet af nogle dage, så er det i dag den side jeg bruger allermest tid på at være inde på. Her føler man sig hjemme, kender folk og synes helt klart, at de er søde til at kommentere indlæg, lader sig begejstre, selvom det måske ikke lige drejer sig om de fisk de selv holder. cheers Og så er det dejligt, at vi stadigvæk i mellem seriøsiteten, husker hyggen, humoren og de kærlige mobberier. Der er bare så højt til loftet her på siden, selvom vi gerne debatterer seriøst.
Vis brugerens profil http://www.wander.dk
OPEKA

Antal indlæg : 352
Geografisk sted : Roskilde

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   Søn 23 aug 2009 - 17:34

Kiwa skrev:
Jaja Peter du er også bare doven

Ja, det er sku dyrt at sende sønnike på efterskole cheers og når man så køber fisk osv. så siger konen " bare se at komme af sted med dig" lol!
Vis brugerens profil
Sponsored content

IndlægEmne: Re: kom nu med noget aktivitet!!!   

kom nu med noget aktivitet!!!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1