Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Bentochromis Tricoti/Horii

Go down 
+6
Kiwa
Michael A
T.Hytting
OPEKA
Gerner
stausholm
10 deltagere
Gå til side : 1, 2  Næste
ForfatterBesked
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 20:41

hejsa

på Michaels opfordring "lækker" jeg lige et par billeder af mine kommende fisk Bentochromis Tricoti/Horii 8269
jeg er ikke sikker på om de hedder det ene eller andet, men det kan Michael vel afklare.
mens jeg knibsede lidt billeder, begyndte han at lægge op til leg What a Face

Bentochromis Tricoti/Horii 057zou

Bentochromis Tricoti/Horii 058xdf

Bentochromis Tricoti/Horii 059ljh

Bentochromis Tricoti/Horii 060lay

allan


Sidst rettet af stausholm Tors 13 Aug 2009 - 20:51, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 20:46

WOW han er da rigtig smuk Allan,kan da godt forstå du gerne vil pleje ham . på forhånd Tillykke Very Happy
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 20:49

Flotte fisk der Allan. Det var min drøm at få dem den gang jeg havede Tanga. Jeg har altid villet have de mere sjældne arter.

Nu er det for sent, da baljerne er fyldt med Malawier Bentochromis Tricoti/Horii 640970
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 20:50

jeps de er rigtig fine

allan
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:10

Jeg låner lige lidt plads i denne tråd, for at vise forskellen på mine Horii og denne. Michael A. og jeg har snakket lidt om at der er forskel, og det er der i høj grad, på rygfinnen især. Hvor mine er afrundede foran og spidse bagpå, er dine lige modsat.
Håber det er okay at jeg smider et par billeder op.Bentochromis Tricoti/Horii 89637474
Bentochromis Tricoti/Horii 82207870
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:17

Det er aldrig for sent Peter, man skal bare være moden til det Wink

Fine billeder Allan, er ikke sikker på at jeg kan undvære dem alligevel Sad ha ha..

Mht. om de hedder Tricoti eller Hoori, det er der delte meninger om, men jeg vil nok hælde til at kalde dem Hoori
da den opringlige beskrevne Tricoti ikke har så lang en snude som den vi ser i handlen og (måske) fejlagtigt har kaldt Tricoti.

Her er en beskrivelse af Tricotien, og de små foreskeller der er mellem Tricoti, Hoori og Melanoides..

http://www3.interscience.wiley.com/journal/119392531/abstract?CRETRY=1&SRETRY=0
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:19

hvad jeg har læst på artsbeskrivelser er det øjet og længden på snuden der afgøre om det er den eller anden art.

fine fisk Thomas..

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:20

Også nogle fine billeder Thomas, men hovsa hovsa hovsa, jeg studser lidt over fisken til venstre bag din flotte han på
billled nr. 1 ... den ser faktisk ud til at passe på beskrivelsen af B. Tricoti netop fordi at afstanden fra øje til snude er mindre end eller ligmed øjets diameter !!! - er det billedet der snyder eller hvad ??
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:21

dit link virker ikke Michael...

det er helt OK hvis du ikke vil af med dem... det afgøre du selv

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:22

Ja netop Allan, jeg fik lige postet ovenstående samme tid som du postede, men det er hele sagens kerne...
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:23

Det var en joke Allan, en aftale er en aftale Laughing
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:23

Linket virker fint her !?
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:27

Michael A skrev:
Også nogle fine billeder Thomas, men hovsa hovsa hovsa, jeg studser lidt over fisken til venstre bag din flotte han på
billled nr. 1 ... den ser faktisk ud til at passe på beskrivelsen af B. Tricoti netop fordi at afstanden fra øje til snude er mindre end eller ligmed øjets diameter !!! - er det billedet der snyder eller hvad ??

Det er faktisk rigtigt at der er en hvor afstanden er lidt kortere, nu du siger det, det havde jeg ikke selv observeret.
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:32

Ja der er da noget foreskel på finner der Thomas, men der er endnu mere på varianten fra Masalaba
mener det er den Jesper Taustrup har/havde, måske smider han et billed på et tidspunkt.
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:33

Hvor er de fine allesammen. Fantastisk fisk.

Til lykke med dem Allan - hvor/hvad skal du have dem gående med?
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:35

Er afstanden kortere eller lig med øjets diameter ?? fortæl fortæl - hvis det er kender jeg en hr. T. Andersen der vil
sidde og hoppe for at få den at se "live" - han har længe kigget efter et eksemplar...


Sidst rettet af Michael A Tors 13 Aug 2009 - 21:35, rettet 1 gang
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:35

Det med størrelsen på "lyren" kan det ikke også have noget med alder på fisken at gøre? Bare en tanke scratch
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:37

Ja og nej, den bliver længere med alderen og når de udvikler sig fra ungfisk til voksne -
men en flytning KAN resultere i at de smider lyren...
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:43

Michael A skrev:
Er afstanden kortere eller lig med øjets diameter ?? fortæl fortæl - hvis det er kender jeg en hr. T. Andersen der vil
sidde og hoppe for at få den at se "live" - han har længe kigget efter et eksemplar...

Du får lige et billede af ham her, jeg havde lagt mærke til at bugfinnen ikke er som de andres, men slog det hen med, at han ikke var helt så udviklet som de andre endnu.Bentochromis Tricoti/Horii Trif
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:46

der kan man sagtens se, at snuden er kortere, men jeg synes øjet har samme størrelse

allan
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 21:50

På det billed du netop har postet måler øjet (på min skærm) nøjagtig 2 cm. og resten måler ca. 2,4 cm. - men det ser ikke umidelbart ud til at hans mund er helt lukket scratch det er jeg ikke dygtig nok til at vudere ... ser lige om jeg kan komme i kontakt med T.A. og vender tilbage med han vudering... spændende !!!!
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 22:34

T.A. behøver et billede af hele fisken, gerne med finnerne spredt ud, eller kan han ikke sige noget. Den har en kort snude, men der er åbenbart mange andre ting der også skal passe, hvis det skal være en rigtig tricoti - jeg skulle få dig til at skyde løs med kameraet Wink

Din store han er iøvrigt fra Burundi kan han se Smile
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 0:17

fine fisk allan, men kom nu ind i kampen med de billeder du har haft den EOS længe nu Basketball

fine billeder Thomas!
Tilbage til toppen Go down
THORLEIFDK

THORLEIFDK


Antal indlæg : 169
Join date : 09/06/09
Age : 53
Geografisk sted : København

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 4:01

Michael A skrev:
Din store han er iøvrigt fra Burundi kan han se Smile
hvordan kan han se dette Michael?
mvh
Carsten
Tilbage til toppen Go down
https://www.youtube.com/user/THORLEIFDK
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 11:23

Lige en sidebemærkning, er der nogle der ved om Frank "Sandsilden" har Bentrochromis. Han lavede nogle forsøg med opdræt på et tidspunkt, men smuttede fra C. dk
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 11:26

han har dem ikke mere. jeg er ikke sikker, men tror de enten går ved Michael A eller Peter C

allan
Tilbage til toppen Go down
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 11:31

Michael A skrev:
Det er aldrig for sent Peter, man skal bare være moden til det Wink

lol! Jo, der er ikke nogle planer om Tanga i kælderen forløbig, nu er det de små forskelle i adfær hos malawi jeg intressere mig
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 18:17

De er garanteret også meget spændende Peter ;-)

Frank har ikke sine længere, tror han har en flok Jacobfreibergi gående..

Carsten jeg ved ikke hvordan Thomas bestemmer dem, men et gæt er at det er på den (på billedet dog ikke helt så tydelige) store sorte plet den har på siden - men jeg skal spørge ham ved lejlighed.

Her er et par stykker af mine fra Chituta (nu Allans), de kendetegnes ved den sorte skygge de har forrest på rygfinnen lige over overkroppen - ligner lidt en sort aflang firkant..

Bentochromis Tricoti/Horii Bhoorichituta1o
Bentochromis Tricoti/Horii Bhoorichituta2l
Tilbage til toppen Go down
T.Hytting

T.Hytting


Antal indlæg : 237
Join date : 04/08/09
Age : 50
Geografisk sted : Mariager

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeFre 14 Aug 2009 - 18:51

Her er et billede hvor den sorte plet, eller nærmere 2 kan ses tydeligt.Bentochromis Tricoti/Horii Horii
Tilbage til toppen Go down
Jesper T

Jesper T


Antal indlæg : 73
Join date : 10/06/09
Age : 48

Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitimeSøn 26 Sep 2010 - 13:17

Meget spændende debat, er der noget nyt fra Thomas A. ?
De Benthochromiser, jeg havde, havde en helt anden tegning end de to typer, der er på billederne i denne tråd.
Men en ting er sikkert, de er ikke fra Msalaba, det jeg kom frem til dengang, var at de mindene utroligt meget om tricotien fra Kambwimba.

Jeg fandt lige to close-up billeder i arkivet, skal nok lige se om jeg kan finde nogle, så man kan se hele kroppen på fisken.

[img]Bentochromis Tricoti/Horii Tricoti1[/img]

Bentochromis Tricoti/Horii Tricotilyr

Uploaded with ImageShack.us

Tilbage til toppen Go down
http://www.tanganyikagruppen.dk
Sponsoreret inhold





Bentochromis Tricoti/Horii Empty
IndlægEmne: Sv: Bentochromis Tricoti/Horii   Bentochromis Tricoti/Horii Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Bentochromis Tricoti/Horii
Tilbage til toppen 
Side 1 af 2Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres fisk :: Tanganyika - Fritsvømmer-
Gå til: