Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 hvad bruger i ??

Go down 
+4
jbk
Kiwa
stausholm
Gerner
8 deltagere
ForfatterBesked
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeMan 10 Aug 2009 - 23:22

Ja nu er jeg nødt til at spørge,efter jeg har set Allans michaels og Yvonnes fantastike billeder , så er jeg nysgerrig efter at vide hvilke Objektiver, Kameraer, og indtillinger i bruger?? Blænde ISO osv.Håber vi kan få en frd debat i gang om emnet hvad bruger i  ?? 95018
Tilbage til toppen Go down
stausholm

stausholm


Antal indlæg : 427
Join date : 08/06/09
Age : 53
Geografisk sted : Århus

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTirs 11 Aug 2009 - 14:49

hejsa

jeg bruger et Canon Eos350 med standard objektiv (18-55)
jeg er ikke så skrab til det med indstillingerne, så de bliver ikke flyttet ret meget. jeg kan desværre ikke huske hvordan de står

allan
Tilbage til toppen Go down
Kiwa

Kiwa


Antal indlæg : 887
Join date : 07/06/09
Age : 60
Geografisk sted : Gladsaxe (KBH området)

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTirs 11 Aug 2009 - 16:02

Hej Gerner

Takker for rosen - sender den øjeblikkeligt videre til Hr. Wander, som står for fotograferingen her i huset - efter mine anvisninger selvfølgelig. lol! Nu er det på tide, at der kommer noget nyt af den og den fisk, dejlig nemt hvad bruger i  ?? 2948

Bliver dig svar skyldig mht udstyr osv. Men skal nok lige huske at spørge ham, ved bare det hedder Nikon, og så har han forskellige "linse ting" (objektiver??)

Den slags teknik er slet ikke noget en kvindehjerne har behov for at sætte sig ind i. Ikke min ihverttilfald - den koger helt sammen - bare ved tanken om, at skulle indeholde den slags viden hvad bruger i  ?? 16738 Lidt ligesom hvis du beder mig tage en spandpumpe af et akvarium for at rense den hvad bruger i  ?? 212589 hvad bruger i  ?? 152583

Kim viste mig også på et tidspunkt, hvordan man på det enkelte billede folk lægger op i en debat, kan se hvilke indstillinger billedet er taget med. Men det virker ikke lige efter hensigten, eller også husker jeg bare forkert mht. hvordan man gør. Skal nok også lige spørge om det også.

Har snakket lidt med jbk, som jeg synes også har lagt nogle fantastiske billeder op herinde, hvor jeg slet ikke synes vores kan være med. Men jeg er nok heller ikke så kritisk igen, kan faktisk blive begejstret over bare, at kunne se hvad et billede indeholder, hvis det understøtter en fortælling. Så er alt der der med hvor skarpt det er, eller om der er smuttet en fisk med på billedet som ikke burde være der, ikke så vigtig for mig. Men kan da helt klart godt se forskel på hvad der er et fantastisk billede, og så et der måske ikke står helt lige i skabet.

Elsker bare at kigge billeder og høre om de fisk andre har gående, billeder er i høj grad en stor del af fornøjelsen, når folk fortæller om deres fisk.

Ved ikke lige om det var den slags du ønskede mht. debatten, måske er det af mere teknisk karakter, men der kan jeg desværre ikke være med Sad det her er bare mine tanker omkring kvaliteten af de billeder folk viser, og for mig er det som sagt ikke det vigtigste. Fordi man måske har et billede som ikke er helt så godt som andres, synes jeg det er synd hvis de fravælger, at vise det frem. Jeg viser ihverttilfald en del billeder som lader en hel del tilbage at ønske, hvis man skal være rigtig kritisk, men er ligeglad, hvis jeg synes billedet er nødvendigt for, at understøtte det jeg skriver om, og det synes jeg næsten altid haha.
Tilbage til toppen Go down
http://www.wander.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTirs 11 Aug 2009 - 17:36

Du har ret Yvonne,det var nok mest det tekniske jeg var ude efter lol! Men pyt der dukker altid en sunny op her i det mørke jylland, når du skriver et af dine dejlige lange indlæg dem skal der nemlig også være plads til hvad bruger i  ?? 265179
Tilbage til toppen Go down
jbk

jbk


Antal indlæg : 69
Join date : 10/06/09
Age : 61
Geografisk sted : Odense

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeOns 12 Aug 2009 - 23:55

Hej Gerner

Mit fotoudstyr er et Canon EOS 40D med følgende objektiver:
Canon EFS 17-85mm
Canon EFS 10-22mm
Canon Macro Lens EF 100mm
Canon EF 70-300mm
Flashen er Canon Speedlite 430EX.

Til akvariefotografering bruger jeg for det meste
Macroobjektivet.
ISO sætter jeg helst ikke højere end 400 da det giver for meget støj.
Alle mine fotos optages i RAW format, da det stort set svarer til et
gammeldags negativ og giver bedre muligheder hvis du senere
vil efterbehandle billederne i Photoshop.
Sidst men ikke mindst bruger jeg manuel indstilling dvs jeg vælger
selv blænde og lukkertid, på den måde synes jeg man får mest
kontrol.
Husk højere blændetal = større dybdeskarphed,
lukkertiden betyder knap så meget hvis du bruger flash.

Mvh

Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.cichliderne.dk
Gerner

Gerner


Antal indlæg : 613
Join date : 08/06/09
Age : 64
Geografisk sted : det mørke jylland 8600

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 10:17

Hej Jens
Tusind tak for oplysningerne,det er jo noget man kan bruge til noget.

Bruger du stativ ?

der er jo selvfølgelig også en tak til jer andre,der har givet et bidrag til tråden.
Tilbage til toppen Go down
jbk

jbk


Antal indlæg : 69
Join date : 10/06/09
Age : 61
Geografisk sted : Odense

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTors 13 Aug 2009 - 14:34

Nej jeg bruger ikke stativ, men sidder
på en kontorstol med hjul.
På den måde kan man lettere følge den
enkelte fisk.

Mvh.
Jens
Tilbage til toppen Go down
http://www.cichliderne.dk
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTirs 18 Aug 2009 - 21:00

Jeg bruger et mage til Allans, - har dog ikke den store forstand/interesse i det - (udover at jeg gerne vil forevige mine fisk) -
så jeg fyrer den totalt af på auto .... ikke noget pillen i alt muligt jeg alligevel ikke forstår fra min side..
Bruger heller ikke ph. shop etc. - de billeder jeg poster er direkte fra kameraet.
Tilbage til toppen Go down
rasmus v

rasmus v


Antal indlæg : 70
Join date : 05/08/09
Age : 42
Geografisk sted : Hanstholm

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeTirs 18 Aug 2009 - 22:56

Olympus E-500 med standard 14-45 mm og et macro objektiv hvad bruger i  ?? 95018

i love billeder lol!
Tilbage til toppen Go down
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeSøn 23 Aug 2009 - 15:09

Jeg bruger et Nikon D300 eller D200 alt efter lejligheden. Af objektiver har jeg haft mest held med Nikon 18-200 mm og Sigma 105 mm macro. Ved flashfotografering bruger jeg en kraftig ekstern flash (Nikon SB800). Et godt stativ hjælper helt sikkert, men kan godt undværes i de fleste tilfælde.

Jeg er, især efter anskaffelsen af mit D300, begyndt at eksperimentere en del med fotografering uden flash, som efter min mening giver nogle betydeligt mere naturligt udseende billeder. Ulempen er selvfølgelig, at billederne let bliver uskarpe, hvis lyset er for svagt, og fiskene bevæger sig for meget. Det stiller også ret store krav til udstyret, da det som regel kræver en ISO indstilling på 1600 eller derover. De fleste nye (årgang 2009) DSLR kan dog være med her. Jeg sætter som regel kameraet på blændeprioritet (A for Aperture) og vælger så lille en blænde som lyset og motivet tillader, for at opnå så stor en dybdeskarphed som muligt.

Når jeg bruger flash, står kameraet på M (manuel) og jeg vælger den hurtigst mulige synkroniseringstid (1/250 sekund på mine kamera, det kan være højere eller lavere på andre) og blænde 8-11. Flashen står på auto, og kameraets automatik sørger så for, at billedet bliver korrekt belyst. Dette virker dog ikke altid! Fordelen ved at bruge flash, er at den korte belysningstid "fryser" selv ret hurtige bevægelser, og man kan frit (næsten) vælge den ISO værdi man ønsker. Ulempen er så, at flashen ofte forvrænger farverne, især hvis den er monteret på kameraet, hvor der også kan opstå problemer med reflekser i for/bagruden.

Et par eksempler på billeder ved naturlig belysning:

hvad bruger i  ?? Scalare2009042006

hvad bruger i  ?? Mandarin2009071202


Og her et par med flash:

hvad bruger i  ?? Nigripinnis20071005

hvad bruger i  ?? Ellioti20080401
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
lgb




Antal indlæg : 199
Join date : 08/06/09
Geografisk sted : Silkeborg.

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeSøn 23 Aug 2009 - 15:14

Hold da op nogle gode billeder Kim hvad bruger i  ?? 14197
Tilbage til toppen Go down
http://www.goc.se
KimJ

KimJ


Antal indlæg : 53
Join date : 23/08/09
Age : 62
Geografisk sted : Farum

hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitimeSøn 23 Aug 2009 - 23:42

Takker hvad bruger i  ?? 903994
Tilbage til toppen Go down
http://www.kim-jakobsen.dk
Sponsoreret inhold





hvad bruger i  ?? Empty
IndlægEmne: Sv: hvad bruger i ??   hvad bruger i  ?? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
hvad bruger i ??
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Bruger I bundlaget som dekoration?
» Hvilke mallepiller bruger?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Fotografering-
Gå til: