Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Lige et lille hej fra en guppiot

Go down 
4 deltagere
ForfatterBesked
Bo Jensen




Antal indlæg : 48
Join date : 10/06/09

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeTors 2 Jul 2009 - 23:54

Ja som overskriften siger opdrætter jeg kulturguppyer i Dansk Guppy Klub regi, hvor jeg tillige er formand.. Jeg har pt. 45 akvarier med guppyer og jeg har 10 rene stammer.. der er i alt næsten 2000L vand til disse guppyer..

Samtidig opdrætter jeg lidt Corydoras af forskellige arter, jeg har pt. 22 arter og for venter at øge dette antal til 30 i løbet af få mdr. disse går alle i arts akvarier.. på hver mellem 30 og 45 L..

Jeg leger også med lidt L- maller og har til nu L134, L260, L66 og L144, samt jeg opdrætter ancistus i store mængder til brug i barbunds akvarierne og til videre salg..

Jeg bor i Bjerringbro i en 1. sal´s lejlighed på 86 kvm, så i kan nok regne ud at der er rimelig fyldt med akvarier...
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeFre 3 Jul 2009 - 13:43

Hejsa Bo

Mit første spørgsmål....... hvordan hulen kan du få plads til så mange akvarier i en lejlighed? Lige et lille hej fra en guppiot 14197

Har du ikke nogle billeder af dine guppyer og maller? For en cichlidenørd som mig, så forbinder jeg altid guppyer med det "skrammel", der kommer ude fra Singapore, så det vil da være interessant at se nogle danske stammer Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
OPEKA

OPEKA


Antal indlæg : 352
Join date : 14/06/09
Geografisk sted : Roskilde

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeFre 3 Jul 2009 - 17:18

Hej Bo

Jeg vil endda udvide Ole´s spørgsmål med, hvad er definitionen på en ren stamme?

Det er lidt fedt, at en som dig er kommet med på forummet. Det kan jo være vi Cichlidenørder som kun snakker om VF,F1,F2 osv. kan lære noget om indavl eller ikke indavl, selektiv avl osv....
Tilbage til toppen Go down
Bo Jensen




Antal indlæg : 48
Join date : 10/06/09

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeLør 18 Jul 2009 - 10:39

Lige et lille hej fra en guppiot C:\Users\Bo\Pictures\2009-05-15 C114\C114 007

Dette er en af mine rene stammer og en ren guppy stamme defineres ved at den gennem flere generationer avler fisk der ligner sine forældre og vi udstille jo vores fisk efter en standart nedskrevet i vores europæiske hovedorganitation IKGH.. og hvis den trio man udstiller ikke er ens så kommer man ikke langt på en udstilling..

Ole det med mængden af akvarier handler bare om at stable dem godt i reoler.. og ikke være sart med hvad slags reoler man har i sin stue.. lol!
Tilbage til toppen Go down
Michael A

Michael A


Antal indlæg : 220
Join date : 15/07/09
Age : 51
Geografisk sted : Randers

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeMan 20 Jul 2009 - 18:04

Hej Bo.

Der skal også lyde en stor opfordring fra mig til dig mht. en tråd hvor du forklarer ciklide folket lidt om hvorledes seriøst avls arbejde foregår indenfor guppy avl(og maller for den sags skyld)... her tænker jeg også på begreberne VF, F1 osv. osv.

Der er desværre en udbredt misforståelse i cilkide kredse ang. disse begreber - det er ikke alle der endnu har forstået at der tales om gener forstået på den måde at en f2 fisk fra en pulje der krydses/opdrættes med en f2 fisk fra en anden pulje giver f1 unger ligesom VF fisk gør det (igen blandede gener fra 2 genpuljer).

Håber du tager opfordringen op, da jeg synes det ville være spændende at høre hvordan i ser på tingene.

Mvh. Michael A.
Tilbage til toppen Go down
Bo Jensen




Antal indlæg : 48
Join date : 10/06/09

Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitimeTors 23 Jul 2009 - 0:53

Jamen det gør jeg gerne Michael.. Når vi starter med en stamme, så benævnes forældre fiskene som PP og de unger vi får i første kuld benævnes F1 og parre vi en af disse unger tilbar på en af vores P'er, ja så starter vi forfra med en PP.

Hvis vi forestille os at vi laver flere kuld på vores PP, og vi så parre unger i F1 men fra 2 forskellige kuld ja så er vi igen nød til at starte forfra med PP men er det der imod søskende parring fra et kuld i F1, ja så har vi en F2.. parre vi den med andre en nogle fra samme kuld, ja så er det igen PP og er det søskende parring, så har vi en F3.. så vi gør det på nøjagtig samme måde som jer.. Vi har bare ingen VF og starte med, så vi bruger PP..:-)
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Lige et lille hej fra en guppiot Empty
IndlægEmne: Sv: Lige et lille hej fra en guppiot   Lige et lille hej fra en guppiot Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Lige et lille hej fra en guppiot
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Kom da lige til at købe et akvariebord.
» mine baljer 660 25 og 15 liters
» En lille strandtur
» En lille ny pige
» En lille juvel!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Præsentation-
Gå til: