Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget?

Go down 
+6
Kiwa
Unimati
jensp
lgb
Topcat
TKL
10 deltagere
ForfatterBesked
TKL




Antal indlæg : 8
Join date : 26/06/09

Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget? Empty
IndlægEmne: Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget?   Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget? Icon_minitimeFre 26 Jun 2009 - 10:29

Hej

Jeg er lidt af en nybegynder... ja, ok.. jeg er nybegynder og ja, jeg har endnu et problem Smile

Det er ved at være sommer, og det må mine fisk også sande. Jeg har købt et akvarie med baggrund hvori jeg har installeret et baggrundsfilter. Filteret kører rigtig godt, men jeg har et problem med varmen. Der er intet varmelegeme i akvariet, alligevel når temperaturen op på 32 grader (i går). Til de fisk der er deri er det pænt højt - omend de synes at være glade nok lige nu.

Det må jo så være pumpen og lysene der er skyld i varmeudviklingen. Kan jeg hjælpe til at nedbringe temperaturen ved at skifte pumpen? Den bruger nemlig en hel del watt, og i så fald hvilken pumpe kan jeg skifte til og sikre filteret stadig kører? Filteret er sat op som vist på Unimati's side (god artikel!).


Akvariet er et 250 l
Pumpen der er deri nu er en New-Jet NJ 1700 der ifølge pakken bruger 32 watt og jeg kan se at f.eks. en Hydor Pico Evolution 1200 kun bruger 7 watt (http://www.unimati.biz/product.asp?product=1610)

Det skal siges jeg er meget glad for den strøm der er i akvariet lige nu, og det er fiskene også.


Fiskene i akvariet er:

Corydoras Sterbai
Puntius denisonii
Crossocheilus siamensis
Tilbage til toppen Go down
Topcat




Antal indlæg : 22
Join date : 17/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Viborg

Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget? Empty
IndlægEmne: Sv: Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget?   Puha det er varmt. Kan jeg gøre noget? Icon_minitimeFre 26 Jun 2009 - 11:32