Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Kom da lige til at købe et akvariebord.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
mauri3000




Antal indlæg : 3
Join date : 10/04/12

Kom da lige til at købe et akvariebord. Empty
IndlægEmne: Kom da lige til at købe et akvariebord.   Kom da lige til at købe et akvariebord. Icon_minitimeMan 16 Apr 2012 - 3:50

Som overskriften siger, så kom jeg lige til at købe et akvariebord, altså et bord der er et akvarie.

Efter timers rengøring af gammel kalk, nedpilning af det gamle lys, og opsættelse af nyt LED lys er jeg så begyndt at kigge på filtrene.
Akvariet, er ovalt, og har en stolpe op i hver ende af akvariet, originalt sidder der så en lille cirkulations pumpe, i hver ende, med noget groft skumgummi som filter, og det er alt.
Da jeg er stor tilhænger af biologiske filtre, baggrundsfiltre etc. . Og da filtret så hvidt muligt ikke skal kunne ses, har jeg besluttet at fortsætte med de originale pumper, i hver ende af akvariet. (Man kan se ind i akvariet hele vejen rundt)
Der er lavet indsug forneden i tårnene, og pumperne sidder øverst oppe og skyder vandet ud.

Det jeg har tænkt mig, og det er her jeres, råd erfaring, og forhåbentligt vejledning kommer i spil, er følgende:

Hvert tårn måler ca. 15*15cm og højden afgøres af pumperne, men jeg har ca 22 cm at gøre godt med, indtil bunden af pumpen.

jeg vil så stable følgende:

Nederst (ved indsug): 5-6cm lag af bio pellets. (lige så mange som jeg kan få plads til, men det er deromkring)
Midderst: Et lag groft blåt filterskumgummi.
Øverst: Et finere lag blåt filterskumgummi.
Der over: Filtervat, til regelmæssig udskiftning.

Nu er mit spørgsmål så, om det her er skudt helt ved siden af som brugbart filter. Husk det er x2.
Jeg selv kan ikke finde på en bedre udnyttelse af den ringe plads jeg har at lave det på.
Godkendelser, fordømmelser, andre indput modtages gerne.
Tilbage til toppen Go down
Unimati
Admin
Unimati


Antal indlæg : 2276
Join date : 05/06/09
Age : 46
Geografisk sted : Hvornum, Hobro

Kom da lige til at købe et akvariebord. Empty
IndlægEmne: Sv: Kom da lige til at købe et akvariebord.   Kom da lige til at købe et akvariebord. Icon_minitimeOns 18 Apr 2012 - 21:45

Ideen er helt fin, men jeg vil droppe den finere blå måtte. Den bliver kun til gene, da vattet alligevel tager partiklerne. Hvis pumpen kan suge vattet op i indsugningen, så skal du slutte filteret af med et stykke filtersvamp.

Derudover lyder det som en god plan Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.unimati.biz
 
Kom da lige til at købe et akvariebord.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Lige et lille hej fra en guppiot
» mine baljer 660 25 og 15 liters
» Anaerobt bundlag.
» Så kom der lige nye fisk hjem fra tyskland
» Fik lige et billede af min A.compressiceps gold head

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Filter & Filtermateriale-
Gå til: