Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
LouiseJ




Antal indlæg : 2
Join date : 21/11/11

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeMan 21 Nov 2011 - 22:53

Hej!

Vi kører pt. med et Eheim spandfilter i vores 180l akvastabil. Der er ikke nok cirkulation i det, og spandfilteret er ved at være godt brugt, så vi vil gerne erstatte det med et hjørnefilter, men har ikke rigtigt kunnet finde noget, som min hjerne kan omdanne til praksis.

Vi har hvidt sand i akvariet, og vi har en del unger, så det skal meget gerne være en løsning, hvor man er sikker på, at ungerne ikke kommer ind og sidder i klemme mellem glas og filter.

Jeg må advare om, at jeg nok skal have tingene skåret ud i pap. Laughing

Jeg søger viden om hvordan, hvor meget, hvad osv.

Mvh Louise
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Spandpumpe   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeTors 19 Jan 2012 - 20:58

Hej du kan skifte din spandpumpe ud hvis du er tilftreds med det, et hjørne filter giver ikke mere cirkulation, da dette skal havde lille gennemstrømning hvis den bioloiske balance skal virke. du kan evt. sætte en streamer på eller som sagt skifte spandfilter, der kan anbefales en flugval 404..til dette akvarie...Ole
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Spanfilter   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeTors 19 Jan 2012 - 21:02

Hej igen jeg mener en 305, omkring 4 gange i timen,,,dette passer fint...Ole
Tilbage til toppen Go down
LouiseJ




Antal indlæg : 2
Join date : 21/11/11

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Sv: Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeTirs 31 Jan 2012 - 23:34

Ole jensen skrev:
Hej igen jeg mener en 305, omkring 4 gange i timen,,,dette passer fint...Ole

Hej Ole.

Jeg har nu fulgt dit råd og modtaget en Fluval 305 spandpumpe. Den er sat til, og jeg er desværre lidt ked af den allerede Sad Selve strømningen er fin, men hvor den dog larmer/brummer Sad Gør Fluval bare det? Eller er det mon (som jeg har læst), fordi den lige skal igang??
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Sv: Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeOns 1 Feb 2012 - 16:57

LouiseJ skrev:
Ole jensen skrev:
Hej igen jeg mener en 305, omkring 4 gange i timen,,,dette passer fint...Ole

Hej Ole.

Jeg har nu fulgt dit råd og modtaget en Fluval 305 spandpumpe. Den er sat til, og jeg er desværre lidt ked af den allerede Sad Selve strømningen er fin, men hvor den dog larmer/brummer Sad Gør Fluval bare det? Eller er det mon (som jeg har læst), fordi den lige skal igang??

Jeg har desværre ikke oplevede det, men er det fordi den ikke er luftet ud, ellers vent lidt så må du se om det bliver bedre...Ole
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Sv: Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 21:58

Ole jensen skrev:
LouiseJ skrev:
Ole jensen skrev:
Hej igen jeg mener en 305, omkring 4 gange i timen,,,dette passer fint...Ole

Hej Ole.

Jeg har nu fulgt dit råd og modtaget en Fluval 305 spandpumpe. Den er sat til, og jeg er desværre lidt ked af den allerede Sad Selve strømningen er fin, men hvor den dog larmer/brummer Sad Gør Fluval bare det? Eller er det mon (som jeg har læst), fordi den lige skal igang??

Jeg har desværre ikke oplevede det, men er det fordi den ikke er luftet ud, ellers vent lidt så må du se om det bliver bedre...Ole

Jeg har en FX5 - 2 stk 305 - og en 405 gammel model 406..Jeg har ingen problemer med disse, kører fint, kan selvf. høre de kører, men larmer ikke...Ole
Tilbage til toppen Go down
Ole jensen




Antal indlæg : 7
Join date : 17/01/12
Age : 64
Geografisk sted : Svendborg

Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Filter   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitimeFre 3 Feb 2012 - 22:17

Jeg har en FX5 - 2 stk 305 - og en 405 gammel model 406..Jeg har ingen problemer med disse, kører fint, kan selvf. høre de kører, men larmer ikke...Ole
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Empty
IndlægEmne: Sv: Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?   Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan? Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Hjørnefilter til 180l akvastabil - Hvordan?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Utæthed i toppen af min Akvastabil tank
» Akvastabil 660 l m/bruneloxeret aluminiumsramme sælges

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Filter & Filtermateriale-
Gå til: