Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideSøgNyeste billederLog indTilmeldSeneste indlæg

 

 Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Lasserh




Antal indlæg : 7
Join date : 23/10/11
Geografisk sted : Nørresundby

Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Empty
IndlægEmne: Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.    Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Icon_minitimeSøn 30 Okt 2011 - 22:57

Så blev det min tur til at vise lidt frem.

Jeg har i et par år haft malawier, og specifikt mbunaer.
Men efter ligesom at have prøvet det, var det tid til at prøve noget nyt. Og jeg har altid haft en vis interesse for at prøve kræfter med amerikanere. Så da jeg for en måned siden tog turen fra Aalborg til Randers og så alle de fantastiske fisk som Ole havde i sine akvarier. Så var jeg bare solgt, og beslutningen om at lave et skift gik ret hurtigt der efter.
Siden mit første besøg i butikken måtte jeg jo undersøge nogle ting, og undersøge mine muligheder. Hvilket jo også gav anledning til flere besøg.
Og efter et par "inspirations" besøg og en del læsen fandt jeg ud af hvad jeg skulle prøve kræfter med.

Jeg vidste fra start at det var et 530L akvarie jeg skulle have, og jeg var meget betaget af Ciclasoma Salvini. Men Ole var hurtig til at fortælle at det nok ikke var den bedste kombination, og min søgen gik videre efter mere tilgængelige typer af fisk.
Min nye interesse faldt for de forskellige Geophagus arter. Dog viste det sig hurtigt at det lidt noget andet andet jeg egentlig søgte.
Ole viste mig istedet Heros sp. "Rotkiel". En fisk jeg havde set flere gange på billeder, men aldrig rigtig sagt mig noget da den ikke ligesom fangede mig. Men da jeg så et levende eksemplar var jeg helt solgt. Det er bare en fantastisk smuk fisk.
Men sådan et par skulle jo ikke gå alene, så der skulle mere til. Og det kom der også, efter et besøg hos Ole idag har de nu fået selskab af 2 stk. Andinoacara coeruleopunctatus samt 4 søde og charmerende Tahuantinsuyoa macantzatza.

Så her til slut er lige et par billeder af beboerne, samt af deres balje. Very Happy

Først en af de søde "Inca Stone Fish". Egentlig en fisk jeg ikke troede jeg ville komme til at se, da den vist ikke er så udbredt Very Happy
Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Dsc01643l

Og så lige den ene af mine Andinocara
Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Dsc01635kk

Og så min Heros, som her i huset lyder under navnet Theodor den fotogene. Han vil meget gerne posere. Laughing
Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Dsc01628y

Sidst men ikke mindst, akvariet som det ser ud lige nu. Vil egentlig gerne have flere rødder og planter der i. Men ja, skal jo lige være tid/råd til det. Wink
Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Dsc01648c

- Lasse
Tilbage til toppen Go down
Jensenjr

Jensenjr


Antal indlæg : 64
Join date : 06/07/11
Age : 47
Geografisk sted : Enslev-Grenaa

Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Empty
IndlægEmne: Sv: Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.    Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  Icon_minitimeSøn 20 Nov 2011 - 14:55

superflot akvarie dejligt enkelt men stadig med territorier... Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.  95018
Tilbage til toppen Go down
 
Mit første amerikaner akvarie. Alle 530 liter.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Den nye butik på Messingvej 20H, 8940 Randers.
» mine baljer 660 25 og 15 liters
» 530 liter sydamerika/planteakvarie
» 530l Amerikaner
» Amerikaner akvarier

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Akvarieforum :: Jeres akvarier-
Gå til: